Wanneer waren jullie klaar om met rok naar buiten te gaan

Ervaringen met rok dragen in het openbaar
Gebruikersavatar
Kortrokje
Berichten: 497
Lid geworden op: 19 aug 2020 03:48
Locatie: België.

Re: Wanneer waren jullie klaar om met rok naar buiten te gaan

Bericht door Kortrokje »

Camille schreef: 10 okt 2022 16:24 Maar is moeilijk als je bin hulpbehoevende ouders woond die 90 en 84j zijn.
En niet weten dat je graag dames kleding draagt
Camille misschien moet je dat dan eens testen en zien hoe je ouders reageren... Dat kan misschien nog best meevallen, tenslotte ben en blijf jij hun kind hé, die houden van je, je moet dat niet altijd extreem gaan zoeken.. Het kan best zijn dat die dat wel kunnen begrijpen... Maar het ligt aan jou natuurlijk.. Ik moet direct erbij zeggen, ik heb het ook niet gedaan, dus ik ben nu niet echt de ideale raadgever wat dat betreft... Ik had dus net als jij geen vertrouwen in de reactie van mijn ouders toen... Geen zelfvertrouwen ook niet .. Maar ik zeg het nog eens, ik wou dat ik al 20-30 jaar eerder jurken en rokken had gedragen... Natuurlijk had dat voor conflicten gezorgd bvb alleen al op het werk... Maar als je jong bent volg je teveel de kudde en doe je het niet.....Misschien is dat op zich ook niet slecht vóór dat je echt weet wat je echt wilt .... Maar later, zoals nu heb je er spijt van dat je t niet gedaan hebt toen.. Maar ja that's life... Ik weet nu niet of ik je hier veel mee geholpen heb... uiteindelijk ligt de beslissing bij jou Camille... En wat voor jou goed is, is goed voor iedereen...(moet)...
Groeten en succes met wat je ook beslist...
Ik hou van rokken en jurken.... En ik draag ze elke dag, sinds vorige zomer (2020) vóóral jurken....7 maart 2019 is voor mij een mijlpaal... Toen ben ik voor de eerste keer naar de winkel geweest in een jeansrok...
Camille
Berichten: 57
Lid geworden op: 20 aug 2022 14:39

Re: Wanneer waren jullie klaar om met rok naar buiten te gaan

Bericht door Camille »

moeder had mij eens betrapt met een dames turpak aan. En ze riep wat is dat verdomme.
Niek
Berichten: 109
Lid geworden op: 24 aug 2021 22:31

Re: Wanneer waren jullie klaar om met rok naar buiten te gaan

Bericht door Niek »

Je kunt kleding mee nemen en later omkleden buiten huis.
Het is de eerste keer handig als je dit doet bij een wandeling in de natuur. Kom je weinig mensen tegen.

Bovendien heb je de ervaringen van ons. Je krijgt weinig reactie. Hooguit wat blikken van mensen. Maar als je die niet kent...
Zeker als je niet te direct in je eigen buurt bent.

Zelf doe ik alles in etappes. Kleine stapjes. Panty kousen, skinny broeken, laarsjes.

Dat zijn ook stappen...
Gebruikersavatar
WesleyN
Berichten: 864
Lid geworden op: 22 jul 2013 19:11

Re: Wanneer waren jullie klaar om met rok naar buiten te gaan

Bericht door WesleyN »

Mijn ouders waren gescheiden. En toen ze bij mij thuis rokjes e.d. vond, is ze gelijk naar mijn vader gegaan en vroeg wat ze moest doen. Mijn vader haalde zijn schouders op. Moet ie zelf weten. Ik heb dit verhaal later van mijn vader gehoord. Een vriend van mij is van de mannen en had een dergelijk verhaal. Zijn moeder moest er drie dagen aan wennen en zijn vader zei tegen, als je maar niet met een meisje thuiskomt. Hij had het meteen geaccepteerd. Soms zijn vaders toch wel wat toleranter. Ik ben ook zo iemand die mensen neemt zoals ze zijn. Was iedereen maar zo.
Iedereen is uniek en toch lijken wij allemaal op elkaar. Wij zijn namelijk allemaal mensen.
Wat is dan de reden om onderscheid te maken in wij en zij-groepjes?
Gebruikersavatar
WesleyN
Berichten: 864
Lid geworden op: 22 jul 2013 19:11

Re: Wanneer waren jullie klaar om met rok naar buiten te gaan

Bericht door WesleyN »

Niek schreef: 11 okt 2022 21:21Je kunt kleding mee nemen en later omkleden buiten huis.
Zo doe ik dat ook vaak. Niet bij in de buurt in rok. Dan heb ik een groot deel al aan. In de auto is dat wel wat lastig achter het stuur. En dan ben ik niemand tot last.
Iedereen is uniek en toch lijken wij allemaal op elkaar. Wij zijn namelijk allemaal mensen.
Wat is dan de reden om onderscheid te maken in wij en zij-groepjes?
Gebruikersavatar
Kortrokje
Berichten: 497
Lid geworden op: 19 aug 2020 03:48
Locatie: België.

Re: Wanneer waren jullie klaar om met rok naar buiten te gaan

Bericht door Kortrokje »

WesleyN schreef: 11 okt 2022 21:26
Niek schreef: 11 okt 2022 21:21Je kunt kleding mee nemen en later omkleden buiten huis.
Zo doe ik dat ook vaak. Niet bij in de buurt in rok. Dan heb ik een groot deel al aan. In de auto is dat wel wat lastig achter het stuur. En dan ben ik niemand tot last.
Goeieavond WesleyN
Wil je daarmee zeggen dat het voor je absoluut onmogelijk is van thuis uit te vertrekken in rok of jurk? Jij moet het stiekem doen dus? Wat is de reden daarvoor? Ik begrijp het niet echt goed.. Ben jij financieel afhankelijk van je ouders misschien? Kan/mag jij niet alleen gaan wonen?
Groeten...
Ik hou van rokken en jurken.... En ik draag ze elke dag, sinds vorige zomer (2020) vóóral jurken....7 maart 2019 is voor mij een mijlpaal... Toen ben ik voor de eerste keer naar de winkel geweest in een jeansrok...
Gebruikersavatar
WesleyN
Berichten: 864
Lid geworden op: 22 jul 2013 19:11

Re: Wanneer waren jullie klaar om met rok naar buiten te gaan

Bericht door WesleyN »

Heeft niks met mijn ouders te maken. Maar mijn gezin, en vooral mijn vrouw heeft daar nog moeite mee. Bang voor gevolgen en bang dat kind daar last van zou hebben op school. Dus ja een beetje stiekem. Dat zijn er meer onder ons, die kinderen hebben. Die dan buiten hun eigen omgeving in rok lopen. Het is ook mijn eigen omgeving het angst gevoel minder erg te maken.
Iedereen is uniek en toch lijken wij allemaal op elkaar. Wij zijn namelijk allemaal mensen.
Wat is dan de reden om onderscheid te maken in wij en zij-groepjes?
Gebruikersavatar
Kortrokje
Berichten: 497
Lid geworden op: 19 aug 2020 03:48
Locatie: België.

Re: Wanneer waren jullie klaar om met rok naar buiten te gaan

Bericht door Kortrokje »

WesleyN schreef: 11 okt 2022 23:53 Heeft niks met mijn ouders te maken. Maar mijn gezin, en vooral mijn vrouw heeft daar nog moeite mee. Bang voor gevolgen en bang dat kind daar last van zou hebben op school. Dus ja een beetje stiekem. Dat zijn er meer onder ons, die kinderen hebben. Die dan buiten hun eigen omgeving in rok lopen. Het is ook mijn eigen omgeving het angst gevoel minder erg te maken.
WesleyN mijn vergissing ik haal het één door het andere... Ja bij jou is het je vrouw, die het nog niet volledig kan accepteren, het was bij Camille dat het de ouders zijn .. Excuseer voor de vergissing.. Dan toch nog eventjes; het angstgevoel??? Voor reacties van de buren of wat? Dat begrijp ik ook niet zo goed? Of is dat de angst van je vrouw voor de al dan niet reacties van de buren?
Ja ik begrijp het inmiddels.. ja en natuurlijk jouw/jullie situatie is niet die van mij hé, ja... Ik moet met niemand meer rekening houden want er is niemand meer... Dus ja .. Totaal verschillende situatie....
Groeten
Ik hou van rokken en jurken.... En ik draag ze elke dag, sinds vorige zomer (2020) vóóral jurken....7 maart 2019 is voor mij een mijlpaal... Toen ben ik voor de eerste keer naar de winkel geweest in een jeansrok...
Camille
Berichten: 57
Lid geworden op: 20 aug 2022 14:39

Re: Wanneer waren jullie klaar om met rok naar buiten te gaan

Bericht door Camille »

Mijn ouders gaan dat zeker niet aanvaarden.
Zijn van een totaal andere generatie
mrcsk
Berichten: 386
Lid geworden op: 30 okt 2010 17:20
Locatie: oost-vlaanderen,Lebbeke

Re: Wanneer waren jullie klaar om met rok naar buiten te gaan

Bericht door mrcsk »

Camille schreef: 12 okt 2022 14:48 Mijn ouders gaan dat zeker niet aanvaarden.
Zijn van een totaal andere generatie

Ja ouders zullen dat moeilijk begrijpen . IK ben begonnen met saunakilt .Wel eerst na het douchen
dan bij het opstaan en 's avonds voor ik ga slapen.
Kreeg ook hoe jij in rok ,ik zei neen dat is dan wel een rok voor mannen die naar een sauna ga.
Zo was het gemakkelijker voor in rok te lopen thuis .
Nu ben ik 2jaar verhuist en voor rok te lopen buiten weer minder , maar in saunakilt
ga ik wel buiten voor eens te roken .
maar' loopt zeer graag in rok(je) dan in lange broek'
laat de vrouwen maar in broeken lopen, en wij mannen in rokken.
Plaats reactie