Wanneer waren jullie klaar om met rok naar buiten te gaan

Ervaringen met rok dragen in het openbaar
Gebruikersavatar
Kortrokje
Berichten: 497
Lid geworden op: 19 aug 2020 03:48
Locatie: België.

Re: Wanneer waren jullie klaar om met rok naar buiten te gaande sa

Bericht door Kortrokje »

Camille bij mij heeft het ook een hele tijd aangesleept tot ik de stap zette om openlijk naar buiten te komen in rok toen... De eerste keer was dus 7 maart 2019, de eerste keer in jeansrok naar de winkel, en sindsdien draag ik enkel jurken en rokken, broeken/pantalons ik word er ziek van, enkel nog maar de gedachte... Nee nooit meer..
Succes en rok verder zou ik zeggen...
Groeten
Ik hou van rokken en jurken.... En ik draag ze elke dag, sinds vorige zomer (2020) vóóral jurken....7 maart 2019 is voor mij een mijlpaal... Toen ben ik voor de eerste keer naar de winkel geweest in een jeansrok...
Gebruikersavatar
Kortrokje
Berichten: 497
Lid geworden op: 19 aug 2020 03:48
Locatie: België.

Re: Wanneer waren jullie klaar om met rok naar buiten te gaande sa

Bericht door Kortrokje »

ellen schreef: 21 aug 2022 10:00 Absoluut Camille, dat is een grote stap en het vergt in het begin heel wat moed en doorzettingsvermogen om het toch te doen. Ik vind het knap dat je het toch al minstens 1 maal gedaan hebt en ik kan je enkel aanraden om het te blijven doen. Je zal zien dat je het na een tijdje zelf als normaal gaat beschouwen en dat de drempelvrees verdwijnt.
Dat je er als man blijft uitzien is overigens helemaal prima. Ondanks mijn nickname vind ik het zelf wenselijk dat ik als een man in rok gepercipieerd wordt.
Mij kan dat absoluut niet schelen wat die denken .... Wat mensen "denken" weet jij nooit.. Maar je moet je daar ook niks van aantrekken vind ik.. Ik doe het in elk geval niet ..
Groeten...
Ik hou van rokken en jurken.... En ik draag ze elke dag, sinds vorige zomer (2020) vóóral jurken....7 maart 2019 is voor mij een mijlpaal... Toen ben ik voor de eerste keer naar de winkel geweest in een jeansrok...
Gebruikersavatar
Kortrokje
Berichten: 497
Lid geworden op: 19 aug 2020 03:48
Locatie: België.

Re: Wanneer waren jullie klaar om met rok naar buiten te gaande sa

Bericht door Kortrokje »

Camille schreef: 20 aug 2022 20:59 Hi
k wil mij meer en meer als vrouw gaan kleden.
Maar daar ik door prive omstandigheden bij mijn hulp behoevende ouders woon die al van hoge leeftijd zijn kan kan ik dus niet vaak in dames kleding rond lopen.
Ik heb op 20/8/22 toch een tijdje staan twijfelen ga ik een sport bh aan doen met met d Cup en een minirokje en een Strakke lichtblauwe Body.
Om Zo en dagje naar de zee te gaan. Uit eindelijk niet gedaan.
Wel deze winder als 1 x gaan Zwart minirokke panty Dikkere body 3/4 mauwen + met nog een pull en vest maar laatste 2 uitgedaan in de trein en als ik iets ging drinken.
Maar het blijft toch moeilijk om zo in Belgie naar buiten te gaan.
Wanneer hebben jullie de stap gezet
https://freeimage.host/i/g4xFzx
https://freeimage.host/i/g4zT37
Afbeelding
Deze Rok had ik aan toen ik 1 x met rokje naar zee ben geweest

Maar het blijft moeilijk de stap te zetten zo buiten te gaan. Wie herkent dit
Heb geen pruik of dames schoenen
Camille , waarom blijft dat moeilijk om in België naar buiten te gaan in rok of jurk? Ik doe het elke dag in België sinds 7 maart 2019.. nog nooit iets negatief ervaren... Je moet ook niet teveel denken, wat men zal denken of zeggen.. Dat zit vooral in jouw eigen hoofd.. En trouwens wat een andere denkt of zelfs zegt hoeft u toch niet tegen te houden om te doen wat jijzelf zo graag wilt..Dus ik zou zeggen, doen.. Eens die eerste stap gezet, na een week is t gewoon geworden...
Groeten..
Ik hou van rokken en jurken.... En ik draag ze elke dag, sinds vorige zomer (2020) vóóral jurken....7 maart 2019 is voor mij een mijlpaal... Toen ben ik voor de eerste keer naar de winkel geweest in een jeansrok...
Gebruikersavatar
WesleyN
Berichten: 864
Lid geworden op: 22 jul 2013 19:11

Re: Wanneer waren jullie klaar om met rok naar buiten te gaande sa

Bericht door WesleyN »

Kortrokje schreef: 08 okt 2022 20:52 ... nog nooit iets negatief ervaren... Je moet ook niet teveel denken, wat men zal denken of zeggen...
helemaal mee eens. Ik stond gisterenavond in een volle trein. Gewoon gekletst met andere mensen en niet eens over mijn kleding. Ja, en ze denken altijd. Gelukkig maar. Wij denken ook... En ja af-en-toe zeggen ze weleens negatieve dingen tegen je. Dan negeer je dat toch gewoon. Je hoeft niet altijd te reageren.
Iedereen is uniek en toch lijken wij allemaal op elkaar. Wij zijn namelijk allemaal mensen.
Wat is dan de reden om onderscheid te maken in wij en zij-groepjes?
Gebruikersavatar
Kortrokje
Berichten: 497
Lid geworden op: 19 aug 2020 03:48
Locatie: België.

Re: Wanneer waren jullie klaar om met rok naar buiten te gaande sa

Bericht door Kortrokje »

WesleyN schreef: 08 okt 2022 21:49
Kortrokje schreef: 08 okt 2022 20:52 ... nog nooit iets negatief ervaren... Je moet ook niet teveel denken, wat men zal denken of zeggen...
helemaal mee eens. Ik stond gisterenavond in een volle trein. Gewoon gekletst met andere mensen en niet eens over mijn kleding. Ja, en ze denken altijd. Gelukkig maar. Wij denken ook... En ja af-en-toe zeggen ze weleens negatieve dingen tegen je. Dan negeer je dat toch gewoon. Je hoeft niet altijd te reageren.
Inderdaad dat is zo WesleyN
Je moet je nooit afvragen wat een ander denkt, dat weet je toch niet wat een ander denkt.. Je moet enkel doen waarbij je je goed voelt, en niet met de goedkeuring of mogelijke afkeuring van een andere rekening houden... Trouwens in het algemeen zijn die daar niet mee bezig...
Dus gewoon doen... Ik doe het sinds 7 maart 2019, en achteraf bezien had ik het veel eerder moeten doen.. Dat zijn allemaal verloren jaren vóór die bewuste dag...
Groeten..
Ik hou van rokken en jurken.... En ik draag ze elke dag, sinds vorige zomer (2020) vóóral jurken....7 maart 2019 is voor mij een mijlpaal... Toen ben ik voor de eerste keer naar de winkel geweest in een jeansrok...
Gebruikersavatar
Kortrokje
Berichten: 497
Lid geworden op: 19 aug 2020 03:48
Locatie: België.

Re: Wanneer waren jullie klaar om met rok naar buiten te gaande sa

Bericht door Kortrokje »

Camille schreef: 21 aug 2022 08:33 Maar heb er toch probleem mee om zo buiten te gaan.
En graag had ik ook een antwoord op de titel van dit onderwerp gehad
Camille, waarom heb jij het moeilijk om naar buiten te komen...? Je trekt een jurk of rok aan en hup, je gaat buiten.. En je doet maar, je zult zien dat er weinig of niks van mensen die je tegenkomt ook maar IETS zullen zeggen... Wat ze al dan niet DENKEN, daar moet je niet mee bezig zijn... Als jij dat werkelijk wilt...DOEEEEEEEEN.... Sluit je niet op...doen ... En na een week ben je t gewoon en is het de doodnormaalste zaak om je aan te kleden in rok of jurk.. En dan ga jij je niks meer afvragen, wat een ander al dan niet denkt.. Daar ga jij niet meer mee bezig zijn.. Succes zou ik zeggen.... Doen Camille doen...
Groeten 👍👍👍👍👍
Ik hou van rokken en jurken.... En ik draag ze elke dag, sinds vorige zomer (2020) vóóral jurken....7 maart 2019 is voor mij een mijlpaal... Toen ben ik voor de eerste keer naar de winkel geweest in een jeansrok...
Gebruikersavatar
Kortrokje
Berichten: 497
Lid geworden op: 19 aug 2020 03:48
Locatie: België.

Re: Wanneer waren jullie klaar om met rok naar buiten te gaande sa

Bericht door Kortrokje »

Camille schreef: 21 aug 2022 08:33 Maar heb er toch probleem mee om zo buiten te gaan.
En graag had ik ook een antwoord op de titel van dit onderwerp gehad
Camille, zoals op mijn profiel staat, ik ben de eerste keer naar buiten, naar de winkel geweest in jeansrok 7 maart 2019.. Toen heb ik de stap gezet.. En sindsdien nooit niks anders meer gedragen dan jurken en rokken... Je moet enkel die éérste stap zetten en na een week is het al de normaalste zaak van de wereld dat je een rok aantrekt in plaats van een broek/ pantalon...
Je moet het enkel doen Camille... Doen..
Succes...
Groeten..👍👍👍👍👍
Ik hou van rokken en jurken.... En ik draag ze elke dag, sinds vorige zomer (2020) vóóral jurken....7 maart 2019 is voor mij een mijlpaal... Toen ben ik voor de eerste keer naar de winkel geweest in een jeansrok...
Camille
Berichten: 57
Lid geworden op: 20 aug 2022 14:39

Re: Wanneer waren jullie klaar om met rok naar buiten te gaan

Bericht door Camille »

Maar is moeilijk als je bin hulpbehoevende ouders woond die 90 en 84j zijn.
En niet weten dat je graag dames kleding draagt
Gebruikersavatar
WesleyN
Berichten: 864
Lid geworden op: 22 jul 2013 19:11

Re: Wanneer waren jullie klaar om met rok naar buiten te gaan

Bericht door WesleyN »

Voor iedereen is de situatie anders. Je kan niet zomaar zeggen doen.

Elke mogelijkheid dat ik een rok kan dragen grijp ik. Misschien als je een moment voor jezelf hebt. Ik ben ook jarenlang iets van mantelzorger geweest. Maar de mogelijkheden die ik had greep ik aan. Dat was in eerste instantie naar een festival gaan of als ik alleen thuis was. Later heb ik toch iets meer vrijheid gekregen. En vooral meer durf. En dat is ook wat je moet opbouwen. Probeer met de kleding zoveel mogelijk bij jezelf te blijven. Ik kan je ook vertellen de meeste mensen reageren niet eens. Dat was ook toen ik jongeman door de metro zag wandelen. Hij liep onbevangen en ik zag maar 1 persoon een seconde opkijken. Dat heb ik trouwens ook in een volle metro ervaren.

Ik kan me voorstellen dat je dat niet bij je ouders wil tonen. Niet elke persoon gaat dat begrijpen en misschien zeker niet op een bepaalde leeftijd. Ik ken mijn ouders (familie) goed en ik wist ook dat het geen probleem zou zijn te vertellen, destijds. En toch vond ik ook dat spannend.
Iedereen is uniek en toch lijken wij allemaal op elkaar. Wij zijn namelijk allemaal mensen.
Wat is dan de reden om onderscheid te maken in wij en zij-groepjes?
Camille
Berichten: 57
Lid geworden op: 20 aug 2022 14:39

Re: Wanneer waren jullie klaar om met rok naar buiten te gaan

Bericht door Camille »

Toen ik deze morgen met de fiets naar de stad ging.
Kwam er plots iemand uit de andere richting en op het eerste zicht was het een man. Volledige als vrouw gekleed met een kleedje en panty. Maar ben het niet 100% zeker
Plaats reactie