Wandelen in in de buurt

Ervaringen met rok dragen in het openbaar
Plaats reactie
Niek
Berichten: 109
Lid geworden op: 24 aug 2021 22:31

Wandelen in in de buurt

Bericht door Niek »

Nu het s avonds lekker vroeg donker is, durf ik wat gemakkelijker buiten te lopen.
Afgelopen dagen met een korte rok en opaque panty (zwart en donker groen), buiten gewandeld in de buurt.
Verder draag ik enkel laarsjes.
Ging goed, en mooi om zo uit te proberen.

Weinig tot geen reacties van voorbij gangers.
Gebruikersavatar
Kortrokje
Berichten: 497
Lid geworden op: 19 aug 2020 03:48
Locatie: België.

Re: Wandelen in in de buurt

Bericht door Kortrokje »

Niek schreef: 01 dec 2022 11:02 Nu het s avonds lekker vroeg donker is, durf ik wat gemakkelijker buiten te lopen.
Afgelopen dagen met een korte rok en opaque panty (zwart en donker groen), buiten gewandeld in de buurt.
Verder draag ik enkel laarsjes.
Ging goed, en mooi om zo uit te proberen.

Weinig tot geen reacties van voorbij gangers.
Ik denk dat er weinig of geen reacties zullen zijn.. Men denkt gewoon teveel, wat gaan de mensen zeggen/denken...(???) niks... En hetgeen ze denken weet je toch niet...
Ik hou van rokken en jurken.... En ik draag ze elke dag, sinds vorige zomer (2020) vóóral jurken....7 maart 2019 is voor mij een mijlpaal... Toen ben ik voor de eerste keer naar de winkel geweest in een jeansrok...
Niek
Berichten: 109
Lid geworden op: 24 aug 2021 22:31

Re: Wandelen in in de buurt

Bericht door Niek »

Vandaag de stad in geweest met trui-jurk en een legging. Wel met blikken naar hem opmerkingen. Dat voelt goed.
Ook zo voor mijn huis de boodschappen naar binnen gedaan.
Dat is nog wel een ding. Onbekenden of de naaste buren. Als buren er een ding van maken, krijg je er last van.
Gebruikersavatar
Kortrokje
Berichten: 497
Lid geworden op: 19 aug 2020 03:48
Locatie: België.

Re: Wandelen in in de buurt

Bericht door Kortrokje »

Niek schreef: 15 dec 2022 13:49 Vandaag de stad in geweest met trui-jurk en een legging. Wel met blikken naar hem opmerkingen. Dat voelt goed.
Ook zo voor mijn huis de boodschappen naar binnen gedaan.
Dat is nog wel een ding. Onbekenden of de naaste buren. Als buren er een ding van maken, krijg je er last van.
Niek ik begrijp toch niet goed wat je wil zeggen, als de buren er een ding van willen maken(?) Als zij IETS zouden doen, dan hebben ze maar weinig of geen respect voor jou als buur... Je kleedt je toch zoals jij wil...(?) in elk geval succes en beleef zoveel mogelijk je rokken enz...
Groeten
Ik hou van rokken en jurken.... En ik draag ze elke dag, sinds vorige zomer (2020) vóóral jurken....7 maart 2019 is voor mij een mijlpaal... Toen ben ik voor de eerste keer naar de winkel geweest in een jeansrok...
Gebruikersavatar
Alex
Berichten: 199
Lid geworden op: 28 sep 2013 15:45

Re: Wandelen in in de buurt

Bericht door Alex »

Niet iedereen is hetzelfde Kortrokje. Ik begrijp heel goed wat Niek bedoelt.
Mijn tips: Bouw je zelfverzekerdheid langzaam op, ga bijvoorbeeld eerst een paar keer in een vreemde verre plaats wandelden.
Of ga in je rokje tanken en binnen afrekenen. Drink volgende keer eerst koffie bij het tankstation voor je wegrijdt. Of ga bij een wegrestaurant wat eten.
Ook daarbij geldt: doe wat voor jóu fijn voelt! Een rok is heerlijk!
Bij mij begon het ooit met een panty. En hoe komt een panty het mooist tot zijn recht? Onder een rok of jurk! Zo is de liefde voor rokken en jurken ontstaan. Ik draag dus altijd een panty of kousen onder een rok of jurk…
Gebruikersavatar
Kortrokje
Berichten: 497
Lid geworden op: 19 aug 2020 03:48
Locatie: België.

Re: Wandelen in in de buurt

Bericht door Kortrokje »

Alex schreef: 18 dec 2022 16:22 Niet iedereen is hetzelfde Kortrokje. Ik begrijp heel goed wat Niek bedoelt.
Mijn tips: Bouw je zelfverzekerdheid langzaam op, ga bijvoorbeeld eerst een paar keer in een vreemde verre plaats wandelden.
Of ga in je rokje tanken en binnen afrekenen. Drink volgende keer eerst koffie bij het tankstation voor je wegrijdt. Of ga bij een wegrestaurant wat eten.
Ook daarbij geldt: doe wat voor jóu fijn voelt! Een rok is heerlijk!
Alex ja ik heb misschien wel het geluk, dat kan ook zijn, dat ik nog nooit iets negatief ondervonden heb.. Noch van buren, noch van andere mensen, waar dan ook, waar ik ga .. Ik draag niks anders meer dan rokken en jurken sinds 2019, dus, ik ga naar de winkel, ik ga wel eens iets drinken of eten, ik ga naar de dokter, naar de apotheek, naar de winkel, naar de keuring met de auto enz.... En overal in rok of jurk .. Maar ik begrijp wel, dat het niet voor iedereen zo is...
Groeten Alex....
Ik hou van rokken en jurken.... En ik draag ze elke dag, sinds vorige zomer (2020) vóóral jurken....7 maart 2019 is voor mij een mijlpaal... Toen ben ik voor de eerste keer naar de winkel geweest in een jeansrok...
Niek
Berichten: 109
Lid geworden op: 24 aug 2021 22:31

Re: Wandelen in in de buurt

Bericht door Niek »

Langzaam wordt het steeds meer en gemakkelijker.
Gisteren met een leren legging, lange trui en zwart-witte enkellaarsjes de stad in geweest.

Leuk om de soms zeer verbaasde gezichten te zien.

Maar ook veel mensen die totaal niet reageren
Gebruikersavatar
Kortrokje
Berichten: 497
Lid geworden op: 19 aug 2020 03:48
Locatie: België.

Re: Wandelen in in de buurt

Bericht door Kortrokje »

Niek schreef: 08 jan 2023 10:06 Langzaam wordt het steeds meer en gemakkelijker.
Gisteren met een leren legging, lange trui en zwart-witte enkellaarsjes de stad in geweest.

Leuk om de soms zeer verbaasde gezichten te zien.

Maar ook veel mensen die totaal niet reageren
Niek, die mensen die totaal niet reageren, die moet je als referentie nemen... Die andere zijn van geen belang.. Daar moet je je niet op fixeren... Wat die mogelijks denken daar moet je niet mee bezig zijn... Totaal onbelangrijk... Jouw ding doen..
Groeten
Ik hou van rokken en jurken.... En ik draag ze elke dag, sinds vorige zomer (2020) vóóral jurken....7 maart 2019 is voor mij een mijlpaal... Toen ben ik voor de eerste keer naar de winkel geweest in een jeansrok...
Plaats reactie