Man, vrouw of jezelf?

Ervaringen met rok dragen in het openbaar
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ylonka
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 dec 2022 07:22

Man, vrouw of jezelf?

Bericht door Ylonka »

Een quote uit een ander draadje:
Rik schreef: 27 dec 2022 13:19 Ik wil nog altijd als MAN in rok gezien worden door mijn omgeving ;)
Ik wil gezien worden zoals ik op dat moment ben. Hoe iemand mij ziet is vooral de ervaring van diegene. En ja, ik ben man en voldoe redelijk aan het beeld dat men van een man heeft. Al zal nagellak daar niet bij horen. En ook een nepleren broek valt vaak in het hokje vrouwelijk, terwijl de leren broek juist als stoer mannelijk gezien wordt. Man/vrouw, het zijn hokjes waar een ander je in plaats. Voor mezelf laat ik het manbeeld steeds meer los. Maar ik moet toegeven dat ik bij het zien van iemand die niet aan de stereotypen voldoet, ik nog steeds de neiging heb om een gender bij te bedenken.
Ik geniet ervan om al die mensen te zien zoals ze zijn, of het nou in een klein dorpje is, of in een stad als Amsterdam!
pvdnreb
Berichten: 21
Lid geworden op: 12 mei 2009 23:42

Re: Man, vrouw of jezelf?

Bericht door pvdnreb »

Ik voel me 100% man, maar kleur graag buiten de lijnen met waar ik me goed in voel, een ander moet er maar het zijne van denken 😊
Gebruikersavatar
Kortrokje
Berichten: 511
Lid geworden op: 19 aug 2020 03:48
Locatie: België.

Re: Man, vrouw of jezelf?

Bericht door Kortrokje »

Ik trek mij er niks van aan wat anderen misschien mogelijks wel eens zouden kunnen denken... Denken doen ze toch, de meeste... Maar daar gaan we onze tijd niet in verprutsen hé.. Ik draag wat ik graag draag, wat een ander daarover denkt (???)😱 Kan mij geen barst schelen... Kan goed zijn dat iemand anders dat niet graag ziet, maar wij zijn hier toch niet om een ander te plezieren. Wij dragen rokken én jurken in mijn geval omdat we t graag dragen punt..
Groeten aan de groep...
Ik hou van rokken en jurken.... En ik draag ze elke dag, sinds vorige zomer (2020) vóóral jurken....7 maart 2019 is voor mij een mijlpaal... Toen ben ik voor de eerste keer naar de winkel geweest in een jeansrok...
Gebruikersavatar
Kortrokje
Berichten: 511
Lid geworden op: 19 aug 2020 03:48
Locatie: België.

Re: Man, vrouw of jezelf?

Bericht door Kortrokje »

Ik trek mij er niks van aan wat anderen misschien mogelijks wel eens zouden kunnen denken... Denken doen ze toch, de meeste... Maar daar gaan we onze tijd niet in verprutsen hé.. Ik draag wat ik graag draag, wat een ander daarover denkt (???)😱 Kan mij geen barst schelen... Kan goed zijn dat iemand anders dat niet graag ziet, maar wij zijn hier toch niet om een ander te plezieren. Wij dragen rokken én jurken in mijn geval omdat we t graag dragen punt..
Groeten aan de groep...
Bijlagen
Héél mooi rok vind ik..reeds een oude rok.. Jaren 90...
Héél mooi rok vind ik..reeds een oude rok.. Jaren 90...
Resizer_16723427842261.jpg (21.33 KiB) 4163 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Kortrokje op 01 feb 2023 22:32, 3 keer totaal gewijzigd.
Ik hou van rokken en jurken.... En ik draag ze elke dag, sinds vorige zomer (2020) vóóral jurken....7 maart 2019 is voor mij een mijlpaal... Toen ben ik voor de eerste keer naar de winkel geweest in een jeansrok...
Gebruikersavatar
WesleyN
Berichten: 867
Lid geworden op: 22 jul 2013 19:11

Re: Man, vrouw of jezelf?

Bericht door WesleyN »

Ylonka schreef: 29 dec 2022 08:16Man/vrouw, het zijn hokjes waar een ander je in plaats. Voor mezelf laat ik het manbeeld steeds meer los. Maar ik moet toegeven dat ik bij het zien van iemand die niet aan de stereotypen voldoet, ik nog steeds de neiging heb om een gender bij te bedenken.
Ik geniet ervan om al die mensen te zien zoals ze zijn, of het nou in een klein dorpje is, of in een stad als Amsterdam!
Ja gender wordt groter gemaakt dan het in werkelijkheid hoort te zijn. Mannen en vrouwen lijken meer op elkaar dan ze denken. Ik denk dat vooral dat je op een bepaalde probeert te gedragen, omdat zo hoort, zoals je je "evenbeeld" of je voorbeeld persoon zich gedraagd. Mensen zijn groepsdieren en willen ergens bijhoren. En daar hoort ook een soort van voorbeeldgedrag bij. Dat maakt denk ik het verschil tussen mannen en vrouwen groter en niet hoe we werkelijk zijn.

Dus ik begrijp je loslaten van man en vrouw ook zeker wel. Ik ben een man en voor de rest ben ik mezelf, los van het feit of ik mannelijk/vrouwelijk ben. Dat valt bij onder labelen van mensen.
Iedereen is uniek en toch lijken wij allemaal op elkaar. Wij zijn namelijk allemaal mensen.
Wat is dan de reden om onderscheid te maken in wij en zij-groepjes?
Plaats reactie