Eindelijk

Ervaringen met rok dragen in het openbaar
Plaats reactie
Didi
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 feb 2023 00:25

Eindelijk

Bericht door Didi »

Ik ben momenteel met de camper door Nederland aan het toeren om musea te bezoeken. Ik was in Arnhem en s’avonds kwam ik op jullie site.
Dat was heel bemoedigend en aangezien ik al bijna mijn hele leven eigenlijk rokjes wil dragen dacht ik:”Ik ga naar het Arnhems museum maar nu met een rokje aan.” (Thuis draag ik eigenlijk altijd een rokje en kousen en die had ik ook mee in de camper.) Dus ik op de fiets van de parkeerplaats waar ik stond in mijn rokje naar het museum. Geweldige ervaring. Ik ben daarna nog even langs de AH gegaan voor wat boodschappen en in de rij bij de kassa een heel gesprek met een jonge man over de economie, de CBDC etc. Gehad. 2 dagen later ben ik weer in een rokje naar het Coda museum in Appeldoorn geweest. Geen probleem, hoewel ik de mensen in Arnhem vriendelijker vond.
Ik was altijd bang dat het dragen van een rokje door een man een taboe is en ik was mijn hele leven eigenlijk bang om het te doen. Per slot, er zijn veel artiesten die wel hoge hakken dragen en zelfs makeUp, denk aan Prins of Boy George, maar een rokje zie je ze nooit dragen. Dat lijkt een brug te ver.
Enfin ik heb geen enkele negatieve reactie gehad en zal ik zal dus steeds vaker in het openbaar een rokje dragen.
Ik ben een man van 68 en gelukkig heb ik nog steeds mooie benen. (Ik scheer ze wel overigens.)
ACE93122-3375-4F7F-8255-86E09870B1AF.jpeg
Ik hoop dat deze ervaring voor anderen net zo bevrijdend zal zijn als wat mij overkwam.
Veel succes.
Magnifique1
Berichten: 45
Lid geworden op: 28 jan 2023 22:12

Re: Eindelijk

Bericht door Magnifique1 »

Mooie ervaring! Dank voor het delen. Ook een compliment voor je kleding. Erg stijlvol.
Gebruikersavatar
Kortrokje
Berichten: 497
Lid geworden op: 19 aug 2020 03:48
Locatie: België.

Re: Eindelijk

Bericht door Kortrokje »

Mooi... Nu weet je, dat je eigenlijk niet bang hoeft te zijn voor reacties wat dan ook... Nu kan je eindelijk ALTIJD genieten van jouw rokjes.. Succes en vooral genieten van jouw rokken .
Groeten
Ik hou van rokken en jurken.... En ik draag ze elke dag, sinds vorige zomer (2020) vóóral jurken....7 maart 2019 is voor mij een mijlpaal... Toen ben ik voor de eerste keer naar de winkel geweest in een jeansrok...
DiKo
Berichten: 145
Lid geworden op: 29 aug 2017 08:10

Re: Eindelijk

Bericht door DiKo »

Bedankt voor je verslag Didi.
Als ik dit lees dan denk ik bij mezelf: eigenlijk moet ik het toch ook maar eens doen, hoewel ik toch wel een beetje bang ben voor de opmerkingen en dergelijke. Maar, en jij zegt het ook weer, men geeft geen opmerkingen, in ieder geval niet hardop.
Gebruikersavatar
Kortrokje
Berichten: 497
Lid geworden op: 19 aug 2020 03:48
Locatie: België.

Re: Eindelijk

Bericht door Kortrokje »

Je hoeft daar echt niet bang voor te zijn DiKo... In die 4 jaar dat ik rokken en jurken draag,nog nooit commentaar gehad .. Soms lacht men wel eens, maar dat zijn enkelingen die dan nog steun moeten krijgen van hun gezelschap om te durven lachen... Maar van lachen ga je niet dood hoor, daar moet je je niks van aantrekken... Succes verder..
Groeten
Ik hou van rokken en jurken.... En ik draag ze elke dag, sinds vorige zomer (2020) vóóral jurken....7 maart 2019 is voor mij een mijlpaal... Toen ben ik voor de eerste keer naar de winkel geweest in een jeansrok...
Niek
Berichten: 109
Lid geworden op: 24 aug 2021 22:31

Re: Eindelijk

Bericht door Niek »

Leuke foto en tekst. Goed om te lezen dat het jou goed is verlopen.
jaguar
Berichten: 157
Lid geworden op: 14 mar 2021 07:28

Re: Eindelijk

Bericht door jaguar »

Heel mooi verhaal Didi ! Geweldig dat je dit nu kunt doen !
Doe zo verder !
Ik neem aan dat jij vrijgezel bent ?
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 2103
Lid geworden op: 05 apr 2009 15:07
Locatie: Heerlen

Re: Eindelijk

Bericht door Jos »

goed bezig Didi,
weer een positief verhaal.

Mocht je een keer naar het zuiden afzakken, ik woon in Heerlen en je bent altijd welkom.
Men is eraan gewend om mij in rok te zien
een fervent rokdrager
ellen
Berichten: 78
Lid geworden op: 04 dec 2021 16:15

Re: Eindelijk

Bericht door ellen »

Welkom op het forum Didi.
Mooi verhaal, ik heb de indruk dat er een last van je schouders viel eens je merkte dat je geen opmerkingen kreeg. Reden te meer om rokken te blijven dragen natuurlijk!
Plaats reactie