gaan shoppen !

Ervaringen met rok dragen in het openbaar
jaguar
Berichten: 164
Lid geworden op: 14 mar 2021 07:28

gaan shoppen !

Bericht door jaguar »

Vorige week zaterdag was mijn vrouw de hele dag gaan shoppen met mijn dochter.
Ik moest nog wat ophalen bij een collega van het werk in Rijsel en besloot om ook paar winkels te bezoeken.

Nu is het zo dat mijn vrouw mijn rokjes en kleedjes tolereert thuis maar buitenshuis in het een NO GO.

Tja, wat niet weet niet deert hé. :lol:
Na het bezoek aan mijn collega ging ik het lokaal shoppingcenter binnen om eventueel een rokje of kleedje in te slaan.
Gezien deze gelegenheden eerder zeldzaam zijn ging ik voor het volledige pakket :lol: :lol:
Ik had een kort rood/zwart gestreept wijdvallende kleedje aan, gekleed zwart jasje erboven, dunne nylons van 15 den en rode pumps met heel hoge hak. Geen foto genomen die dag maar voor wie dat wil kan ik nog wel eens de outfit opnieuw aandoen en een foto posten :P

Blijkbaar is het een gave maar ik kan makkelijk de hele dag wandelen op heel hoge hakken.
Het was een geweldige namiddag, kreeg niets anders dan mooie commentaren op mijn outfit en eigenlijk nog meer op mijn pumps, raar maar waar.
Ik moest ook nergens lang wachten tot me iemand kwam helpen, hoe zou dat komen ? :D

Uiteindelijk twee rokjes en een kleedje gescoord. Veel korter dan ik had gepland maar kom.... :roll:
Magnifique1
Berichten: 45
Lid geworden op: 28 jan 2023 22:12

Re: gaan shoppen !

Bericht door Magnifique1 »

Voor inspiratie ben ik altijd nieuwsgierig naar fotos van jouw outfit. Ik begrijp dat je met jouw dochter was gaan shoppen? Dantastisch als zij je support. Mijn dochter is nog te jong om mee te gaan shoppen (jjonger dan 12) maar, ze is wel trots als papa ook een rokje aantrekt. Ze helpt ook met de keuze. Sterker, soms wil ze dat ik juist een rokje aantrek. Om het op haar verzoek naar het wegbrengen op school aan te trekken is nog net een brug te ver!
Gebruikersavatar
Kortrokje
Berichten: 520
Lid geworden op: 19 aug 2020 03:48
Locatie: België.

Re: gaan shoppen !

Bericht door Kortrokje »

Die foto's zou ik wel eens willen zien Marpie, en wat die hoge hakken betreft, dan heb jij ook geen grote maat in schoenen denk ik....
Groeten
Ik hou van rokken en jurken.... En ik draag ze elke dag, sinds vorige zomer (2020) vóóral jurken....7 maart 2019 is voor mij een mijlpaal... Toen ben ik voor de eerste keer naar de winkel geweest in een jeansrok...
jaguar
Berichten: 164
Lid geworden op: 14 mar 2021 07:28

Re: gaan shoppen !

Bericht door jaguar »

Magnifique1 schreef: 18 feb 2023 01:59 Voor inspiratie ben ik altijd nieuwsgierig naar fotos van jouw outfit. Ik begrijp dat je met jouw dochter was gaan shoppen? Dantastisch als zij je support. Mijn dochter is nog te jong om mee te gaan shoppen (jjonger dan 12) maar, ze is wel trots als papa ook een rokje aantrekt. Ze helpt ook met de keuze. Sterker, soms wil ze dat ik juist een rokje aantrek. Om het op haar verzoek naar het wegbrengen op school aan te trekken is nog net een brug te ver!
Nee hoor dat heb je niet helemaal correct. Het was mijn vrouw die met mijn dochter was gaan shoppen, zie de eerste zin van het bericht. Ik heb het eigenlijk nog niet met mijn dochter over het rok en kleedjes dragen gehad. Weet eigenlijk niet hoe deze zou reageren. Wel cool dat je dochter dat helemaal ok vindt en je zelfs aanmoedigt ! Geweldig !!
jaguar
Berichten: 164
Lid geworden op: 14 mar 2021 07:28

Re: gaan shoppen !

Bericht door jaguar »

Het lijkt misschien niet zo maar dat kleedje was best wel warm hoor, heel dikke stof. Het jasje is ook gewatteerd dus koud had ik het nooit.
De kousen zijn weliswaar heel dun maar ik draag nooit dikkere nylons dan 15 of 20 den. Ik durf zeggen dat ik zelden of nooit koude benen heb.
Wel handig om eens een kortere rok of kleedje aan te doen hé :lol:
De schoenen zijn ook heel makkelijk om lang mee te stappen, alvast voor mij. Ik durf echt te beweren dat ik daar net zo goed mee wandel als met sportschoenen. Zijn uiteraard niet geschikt voor een boswandeling :lol: Nu draag ik uiteraard niet altijd pumps maar zo nu en dan moet dat wel eens kunnen, vooral voor een shopping trip.
Op een paar rare blikken na (maar zijn we dat niet allemaal gewend) waren de reacties heel positief in de drie winkels waar ik ben geweest. Ik heb ook een schoenwinkel bezocht waar enkel damesschoenen werden verkocht. Heel vriendelijk ontvangen en toen ik interesse toonde in paar pumps kreeg ik direct een heel gamma om te proberen. :D Was wel beetje opletten met inkijk toen ik neerzat want het jurkje is niet echt lang hé :roll: Was wel spannend vooral omdat de winkeljuffrouw maar bleef op haar knieën zitten naast mij; ik durf bijna te denken dat dit bewust was :P
Schitterende pumps aangehad maar waren net iets boven het budget.
Al bij al een geweldige en spannende namiddag gehad en paar dingetjes gekocht ! Zeg nu niet daar jullie daar ook een foto van willen hé :lol: :lol: :lol:
Laatst gewijzigd door jaguar op 28 mar 2023 22:44, 1 keer totaal gewijzigd.
jaguar
Berichten: 164
Lid geworden op: 14 mar 2021 07:28

Re: gaan shoppen !

Bericht door jaguar »

Kortrokje schreef: 18 feb 2023 14:30 Die foto's zou ik wel eens willen zien Marpie, en wat die hoge hakken betreft, dan heb jij ook geen grote maat in schoenen denk ik....
Groeten
Foto staat dus hoger. En inderdaad, ik heb een hele makkelijke maat : een 39 in pumps. Zowat alle schoenen met hoge hakken zijn er in mijn maat, ik besef het: een grote luxe !!
Ook wat kleedjes en rokjes betreft ben ik bij de geluksvogels. Ik ben slank en kom met alles weg. Kokerrokjes, strakke rokken, wijde en strakke rokjes. Losvallende maar ook heel nauwe kleedjes. Ik mag niet echt opscheppen over mezelf maar ik krijg heel wat complimenten over mijn benen vandaar dat ik er zeker niet mee zit om soms hele korte rokjes te dragen. Men kijkt sowieso toch altijd en waarom zouden de dames het alleenrecht hebben om zich wat meer sexy te kleden ??
DiKo
Berichten: 147
Lid geworden op: 29 aug 2017 08:10

Re: gaan shoppen !

Bericht door DiKo »

Hai Marpie.
Je schrijft:
"Men kijkt sowieso toch altijd en waarom zouden de dames het alleenrecht hebben om zich wat meer sexy te kleden ??"
Daar heb je helemaal gelijk mee.
Zo gekleed als op de foto en met zo'n prachtig "onderstel" kun je de concurrentie zeker aan! ;)
Gebruikersavatar
Remko
Berichten: 122
Lid geworden op: 30 jul 2017 07:51

Re: gaan shoppen !

Bericht door Remko »

Maatje 39 :shock: daar ben ik wel een tikkeltje jaloers op!
Magnifique1
Berichten: 45
Lid geworden op: 28 jan 2023 22:12

Re: gaan shoppen !

Bericht door Magnifique1 »

marpie schreef: 19 feb 2023 23:04 Nee hoor dat heb je niet helemaal correct. Het was mijn vrouw die met mijn dochter was gaan shoppen, zie de eerste zin van het bericht.
Oeps... idd beter lezen!!! Haha, t is iig een charmant setje!
Gebruikersavatar
Alex
Berichten: 216
Lid geworden op: 28 sep 2013 15:45

Re: gaan shoppen !

Bericht door Alex »

Wow, top outfit! Mag je met trots dragen.
Jaloers dat jij zo goed op dergelijke hakken kunt lopen!
Ik kom inmiddels een heel eind, maar geen hele dag.
En helemaal waanzinnig dat je maatje 39 hebt. Voor de mensen met grote voeten onder ons: online kan je tegenwoordig heel vele vinden bij oa Zalando. Maar ook in fysieke winkels zoals Van Haren en Scapino.
Bij mij begon het ooit met een panty. En hoe komt een panty het mooist tot zijn recht? Onder een rok of jurk! Zo is de liefde voor rokken en jurken ontstaan. Ik draag dus altijd een panty of kousen onder een rok of jurk…
Plaats reactie