gaan shoppen !

Ervaringen met rok dragen in het openbaar
Gebruikersavatar
WesleyN
Berichten: 864
Lid geworden op: 22 jul 2013 19:11

Re: gaan shoppen !

Bericht door WesleyN »

marpie schreef: 19 feb 2023 23:04 Nee hoor dat heb je niet helemaal correct. Het was mijn vrouw die met mijn dochter was gaan shoppen, zie de eerste zin van het bericht. Ik heb het eigenlijk nog niet met mijn dochter over het rok en kleedjes dragen gehad. Weet eigenlijk niet hoe deze zou reageren. Wel cool dat je dochter dat helemaal ok vindt en je zelfs aanmoedigt ! Geweldig !!
Mijn dochter weet eigenlijk niet anders van mijn rokjes e.d. Heeft zelfs toen ze jong was een paar keer een tekening gemaakt met de allerliefste gekke papa (in een rok). Die hebben voor mij een heel speciaal plekje gekregen. En ik denk eerlijk gezegd, dat dochters het makkelijker kunnen accepteren, dan zonen. Misschien is dat een vooroordeel... Je hoeft in ieder geval geen voorbeeldfunctie voor haar te zijn. Niet in die zin wat "man" betreft. In mijn ogen moet iedereen zijn eigen weg volgen. Dus hoezo voorbeeldfunctie, zou je zeggen?

Je kent je dochter het best. En tolereren... van mijn vrouw heb ik ook... Maar daar heb je niks aan. Het zou aanmoedigen moeten zijn. Dan ben je er pas voor elkaar. Maar dat is ook weer een mening voor mij. Gelukkig hebben we allemaal onze eigen mening. Sta daar achter.
Iedereen is uniek en toch lijken wij allemaal op elkaar. Wij zijn namelijk allemaal mensen.
Wat is dan de reden om onderscheid te maken in wij en zij-groepjes?
Gebruikersavatar
MaricaV
Berichten: 108
Lid geworden op: 18 nov 2020 09:31

Re: gaan shoppen !

Bericht door MaricaV »

Mooie outfit Marpie. Ik ben ook gezegend met maat 41 zodat leuke damesschoenen geen probleem zijn.

En ik heb leuke pumps, grove glitter met 9 cm hak, knalrode pumps met 9 cm hak en lekkere zwarte met ook 9 cm hak.

Ik wil warm rokjes weer, ik wil zon, en 25 graden, ik wil op een terras zitten met een koude Prosecco, ik wil ........... Ik wilde dat Nederland aan de Middelandse zee zou liggen.
jaguar
Berichten: 157
Lid geworden op: 14 mar 2021 07:28

Re: gaan shoppen !

Bericht door jaguar »

DiKo schreef: 20 feb 2023 08:04 Hai Marpie.
Je schrijft:
"Men kijkt sowieso toch altijd en waarom zouden de dames het alleenrecht hebben om zich wat meer sexy te kleden ??"
Daar heb je helemaal gelijk mee.
Zo gekleed als op de foto en met zo'n prachtig "onderstel" kun je de concurrentie zeker aan! ;)
hahaha, niet overdrijven hé. :lol: Maar het compliment wordt ten zeerste geapprecieerd hoor !!
jaguar
Berichten: 157
Lid geworden op: 14 mar 2021 07:28

Re: gaan shoppen !

Bericht door jaguar »

Remko schreef: 20 feb 2023 17:06 Maatje 39 :shock: daar ben ik wel een tikkeltje jaloers op!
Dat hoor ik wel vaker van rokdragende mannen. Geluk hebben zeker ? ;) Nu is het wel zo dat ik in mannenschoenen een maatje meer heb, een 40 zeg maar. Voor pumps neem ik altijd maatje minder.
jaguar
Berichten: 157
Lid geworden op: 14 mar 2021 07:28

Re: gaan shoppen !

Bericht door jaguar »

Alex schreef: 21 feb 2023 16:32 Wow, top outfit! Mag je met trots dragen.
Jaloers dat jij zo goed op dergelijke hakken kunt lopen!
Ik kom inmiddels een heel eind, maar geen hele dag.
En helemaal waanzinnig dat je maatje 39 hebt. Voor de mensen met grote voeten onder ons: online kan je tegenwoordig heel vele vinden bij oa Zalando. Maar ook in fysieke winkels zoals Van Haren en Scapino.
ja, dat blijkt blijkbaar een gave te zijn, dat makkelijk lopen op hakken. En ja, dat maatje 39, dat is gewoon lukken hebben zeker. Het is wel praktisch, geef ik grif toe ! Zoals ik al zei, dat is geen dagelijks schoeisel hoor.
Meestal ben ik een rok dragende man met gewone schoenen.
Zo nu en dan mag het wel eens ietsje meer zijn en ga ik voor het totale plaatje, met hoge pumps dus.
Voornamelijk als ik kledij ga shoppen. Dat zijn meestal dames en deze gaan wel mee in het verhaal.
jaguar
Berichten: 157
Lid geworden op: 14 mar 2021 07:28

Re: gaan shoppen !

Bericht door jaguar »

WesleyN schreef: 21 feb 2023 22:03
marpie schreef: 19 feb 2023 23:04 Nee hoor dat heb je niet helemaal correct. Het was mijn vrouw die met mijn dochter was gaan shoppen, zie de eerste zin van het bericht. Ik heb het eigenlijk nog niet met mijn dochter over het rok en kleedjes dragen gehad. Weet eigenlijk niet hoe deze zou reageren. Wel cool dat je dochter dat helemaal ok vindt en je zelfs aanmoedigt ! Geweldig !!
Mijn dochter weet eigenlijk niet anders van mijn rokjes e.d. Heeft zelfs toen ze jong was een paar keer een tekening gemaakt met de allerliefste gekke papa (in een rok). Die hebben voor mij een heel speciaal plekje gekregen. En ik denk eerlijk gezegd, dat dochters het makkelijker kunnen accepteren, dan zonen. Misschien is dat een vooroordeel... Je hoeft in ieder geval geen voorbeeldfunctie voor haar te zijn. Niet in die zin wat "man" betreft. In mijn ogen moet iedereen zijn eigen weg volgen. Dus hoezo voorbeeldfunctie, zou je zeggen?

Je kent je dochter het best. En tolereren... van mijn vrouw heb ik ook... Maar daar heb je niks aan. Het zou aanmoedigen moeten zijn. Dan ben je er pas voor elkaar. Maar dat is ook weer een mening voor mij. Gelukkig hebben we allemaal onze eigen mening. Sta daar achter.
Heel mooi verhaal van je dochter. Ik ben pas rokken en kleedjes beginnen dragen toen mijn dochter al het huis uit was dus ik kan er niet van meespreken. Ik weet niet hoe ze zou reageren... :roll:
jaguar
Berichten: 157
Lid geworden op: 14 mar 2021 07:28

Re: gaan shoppen !

Bericht door jaguar »

MaricaV schreef: 23 feb 2023 16:51 Mooie outfit Marpie. Ik ben ook gezegend met maat 41 zodat leuke damesschoenen geen probleem zijn.

En ik heb leuke pumps, grove glitter met 9 cm hak, knalrode pumps met 9 cm hak en lekkere zwarte met ook 9 cm hak.

Ik wil warm rokjes weer, ik wil zon, en 25 graden, ik wil op een terras zitten met een koude Prosecco, ik wil ........... Ik wilde dat Nederland aan de Middelandse zee zou liggen.
hahaha ! willen we allemaal niet wat meer zon ?
Wat de pumps betreft heb ik ook al een kleine collectie met wat verschillende kleurtjes, hakken moeten ook ongeveer rond de 9 cm zijn. Mijn lievelingsschoenen zijn echter deze lage
laarsjes.jpg
laarsjes. Heel hoge naaldhak met wat glitter op zijkant en de hak zelf. Heeeeerlijk om te dragen !
Gebruikersavatar
MaricaV
Berichten: 108
Lid geworden op: 18 nov 2020 09:31

Re: gaan shoppen !

Bericht door MaricaV »

marpie schreef: 24 feb 2023 17:52
MaricaV schreef: 23 feb 2023 16:51 Mooie outfit Marpie. Ik ben ook gezegend met maat 41 zodat leuke damesschoenen geen probleem zijn.

En ik heb leuke pumps, grove glitter met 9 cm hak, knalrode pumps met 9 cm hak en lekkere zwarte met ook 9 cm hak.

Ik wil warm rokjes weer, ik wil zon, en 25 graden, ik wil op een terras zitten met een koude Prosecco, ik wil ........... Ik wilde dat Nederland aan de Middelandse zee zou liggen.
hahaha ! willen we allemaal niet wat meer zon ?
Wat de pumps betreft heb ik ook al een kleine collectie met wat verschillende kleurtjes, hakken moeten ook ongeveer rond de 9 cm zijn. Mijn lievelingsschoenen zijn echter deze lagelaarsjes.jpg laarsjes. Heel hoge naaldhak met wat glitter op zijkant en de hak zelf. Heeeeerlijk om te dragen !
Ik heb ook een paar enkellaarsjes met 9 cm hak, wel met iets bredere hak, die lopen ook erg lekker. Straks trek ik die weer aan naar de schietbaan. Staan fantastisch onder een, jawel een spijkerbroek. Zwarte wijde trui erboven ivm de vieze handen die ik krijg als ik met een zwartkruit revolver sta te schieten.

Vreemde blikken van mannen als ze mij zien met die grote zwartkruit revolver. (Colt Walker .44 2,3 kg zwaar) Ik ben trouwens de enige vrouw op de schietvereniging die met zwartkruit schiet.
Gebruikersavatar
WesleyN
Berichten: 864
Lid geworden op: 22 jul 2013 19:11

Re: gaan shoppen !

Bericht door WesleyN »

@Marpie. Iedereen heeft zijn eigen verhaal. We kunnen elkaars situaties niet naast elkaar leggen. Iedereen zit anders in elkaar.

Jammer dat dat lang niet altijd door iedereen wordt begrepen. Anders was de wereld veel beter geweest. Begrip voor elkaar gaat er ook niet komen, denk ik. Dat bedoel ik voor een grote groep mensen. Misschien is dat wel de minderheid. Maar die minderheid is al te groot. Jammer... Want daarvoor zijn wij als mensen te individualistisch voor. Hoe zeer ze ook hechten om bij een groep te horen.

Ik weet in ieder geval dat ik door veel wordt geaccepteerd, dus meer dan tolereren dus. Maar toch voel ik mij toch eenling, zeker in begrip van wie ik ben. Want ik leef vaak toch in twee werelden. In de wereld wie ik ben en in een wereld hoe mensen willen dat ik ben. Sommige mensen, mijn vrouw o.a., willen liever dat ik in de kast blijf. Maar ik ben allang uit die verstikkende kast.

Toch heb ik zelf nooit echt de behoefte gehad om in een groep te horen. Misschien dat ik mij ook niet kon conformeren in welke groep dan ook.
Iedereen is uniek en toch lijken wij allemaal op elkaar. Wij zijn namelijk allemaal mensen.
Wat is dan de reden om onderscheid te maken in wij en zij-groepjes?
jaguar
Berichten: 157
Lid geworden op: 14 mar 2021 07:28

Re: gaan shoppen !

Bericht door jaguar »

Heel mooie reactie WesleyN.
Ik kan me totaal vinden in wat je zegt. Wat meer begrip voor iedereen zou de wereld een stuk aangenamer maken...
Tja, is helaas niet zo he... :?
Binnenshuis mag ik van mijn vrouw aandoen wat ik wil maar de vrees voor de reacties in de buitenwereld is voor haar te sterk.
Wat zal men wel niet denken van mijn man !!??

Pas op, ik begrijp haar hoor, maar ik had het liever anders gezien. Ik lees soms verhalen van Amerikaanse rokdragers en ik denk dat men daar - misschien wel niet overal - wat verder staat. Ik zie soms foto' s van koppels allebei in kleedjes in dagdagelijkse situaties : op straat, in winkels, restaurants...
Net nog een verhaal gelezen (en heel wat foto's erbij) van een advocaat die overal gaat in korte rokjes, heel vrouwelijke kleedjes en hoge hakken. Hij draagt deze heel casual en straalt heel veel zelfvertrouwen uit. Hij moet voor het werk heel vaak het vliegtuig op om overal te gaan pleiten en zegt nog nooit enig probleem te hebben ervaren. Tijdens deze soms meerdaagse reizen reist hij altijd zo, ook op het vliegtuig. Hij is gelukkig getrouwd en ziet er toch heel mannelijk uit met baard. Hij bezit al jaren geen mannenkleding meer, geen enkele lange broek of short. Kortom, een heel verzorgde doodgewone man die in zijn kleerkast nog enkel jurkjes, rokjes, blouses en pumps heeft. Zelfs geen enkele mannenschoen meer !
Tja, Amerika zeker... :roll:
Plaats reactie