Twee mannen in rok/jurk binnen 10 seconden

Ervaringen met rok dragen in het openbaar
Plaats reactie
Niek
Berichten: 109
Lid geworden op: 24 aug 2021 22:31

Twee mannen in rok/jurk binnen 10 seconden

Bericht door Niek »

Gisteren 2 mannen tegen gekomen binnen 10 seconden. Eén man rond 70 jaar met spijker rok en panty met motief, al fietsend.

Andere man rond 25 jaar in een lange jurk, ook op de fiets.

Zo zie je maar
Gebruikersavatar
Rik
Berichten: 348
Lid geworden op: 10 aug 2019 20:18
Locatie: Belgenland

Re: Twee mannen in rok/jurk binnen 10 seconden

Bericht door Rik »

Hopelijk de komende maanden meer en meer mannen met voldoende lef om dit ook te doen ;)
Na vele jaren stiekem nu eindelijk ook dagelijks thuis bij de vrouw in rok(je), zelden nog broek of shorts.
Als de vrouwen meestal in broeken lopen is het aan de mannen toegestaan om in rokken te lopen.
Gebruikersavatar
WesleyN
Berichten: 864
Lid geworden op: 22 jul 2013 19:11

Re: Twee mannen in rok/jurk binnen 10 seconden

Bericht door WesleyN »

Ik zag laatst een man met een maillot op het perron, 's-ochtends toen ik naar mijn werk ging. Ik wist alleen niet of hij een rok of jurk droeg.
Iedereen is uniek en toch lijken wij allemaal op elkaar. Wij zijn namelijk allemaal mensen.
Wat is dan de reden om onderscheid te maken in wij en zij-groepjes?
Niek
Berichten: 109
Lid geworden op: 24 aug 2021 22:31

Re: Twee mannen in rok/jurk binnen 10 seconden

Bericht door Niek »

Ik heb wat langere truien gekocht met splitten halverwege de heupen. Daar heb ik dan een dikke, niet doorschijnende legging onder. Dan is het niet echt een jurk, en draag je de legging meer als broek
Gebruikersavatar
WesleyN
Berichten: 864
Lid geworden op: 22 jul 2013 19:11

Re: Twee mannen in rok/jurk binnen 10 seconden

Bericht door WesleyN »

Ik draag vaak van die (nep)suedeleggings (H&M). Dan draag ik inderdaad altijd longshirts of gewoon jurk overheen aan.
Iedereen is uniek en toch lijken wij allemaal op elkaar. Wij zijn namelijk allemaal mensen.
Wat is dan de reden om onderscheid te maken in wij en zij-groepjes?
Gebruikersavatar
Kortrokje
Berichten: 497
Lid geworden op: 19 aug 2020 03:48
Locatie: België.

Re: Twee mannen in rok/jurk binnen 10 seconden

Bericht door Kortrokje »

Rik schreef: 24 mar 2023 13:28 Hopelijk de komende maanden meer en meer mannen met voldoende lef om dit ook te doen ;)
Ik draag niks anders dan rokken en jurken, elke dag, zomer of winter, regen of zon..
Ik hou van rokken en jurken.... En ik draag ze elke dag, sinds vorige zomer (2020) vóóral jurken....7 maart 2019 is voor mij een mijlpaal... Toen ben ik voor de eerste keer naar de winkel geweest in een jeansrok...
Gebruikersavatar
Rik
Berichten: 348
Lid geworden op: 10 aug 2019 20:18
Locatie: Belgenland

Re: Twee mannen in rok/jurk binnen 10 seconden

Bericht door Rik »

Kortrokje schreef: 27 mar 2023 14:15
Rik schreef: 24 mar 2023 13:28 Hopelijk de komende maanden meer en meer mannen met voldoende lef om dit ook te doen ;)
Ik draag niks anders dan rokken en jurken, elke dag, zomer of winter, regen of zon..
Ik ook hoor kortrokje, heel zelden nog een jeansbroek maar 95% van de tijd in rok ;)
Na vele jaren stiekem nu eindelijk ook dagelijks thuis bij de vrouw in rok(je), zelden nog broek of shorts.
Als de vrouwen meestal in broeken lopen is het aan de mannen toegestaan om in rokken te lopen.
Gebruikersavatar
Kortrokje
Berichten: 497
Lid geworden op: 19 aug 2020 03:48
Locatie: België.

Re: Twee mannen in rok/jurk binnen 10 seconden

Bericht door Kortrokje »

Rik schreef: 27 mar 2023 17:40
Kortrokje schreef: 27 mar 2023 14:15
Rik schreef: 24 mar 2023 13:28 Hopelijk de komende maanden meer en meer mannen met voldoende lef om dit ook te doen ;)
Ik draag niks anders dan rokken en jurken, elke dag, zomer of winter, regen of zon..
Ik ook hoor kortrokje, heel zelden nog een jeansbroek maar 95% van de tijd in rok ;)
👍👍 Ja broeken is voor mij een gruwelijk iets... Ik draag er geen meer sinds 2019, enkel rokken of jurken. Het hele jaar door... Koud of warm geeft mij niks.. Ik heb er eigenlijk lang over gedaan om die stap toen te zetten, en ik wil ik niet meer terug naar de vorige toestanden van omkleden om ergens heen te gaan . Da's passé voor mij.. Eigenlijk denk ik in mijn huidige situatie, ik had het eerder, véél eerder moeten doen, maar ik denk, ben er zeker van dat er dan wel problemen zouden geweest zijn op familiaal, maar vooral op het vlak van werk, de werkgevers, 20-30-40 jaar geleden, ik denk niet dat het goed zou gekomen zijn.. Maar die tijden zijn voorbij voor mij, dus, no problem.. Maar ik vind het wel jammer... Dat het door die omstandigheden niet veeeeeeeel eerder kon.. Dus daarom ook, nu de tijd die ons nog rest, zoveel mogelijk profiteren van mijn rokken en jurken.. Hopelijk nog lang.. Maar ja.. Dat weet niemand,hoe lang wij hier nog lopen... Dus genieten zou ik zeggen.. Groeten Rik.. Tot de volgende..'
Ik hou van rokken en jurken.... En ik draag ze elke dag, sinds vorige zomer (2020) vóóral jurken....7 maart 2019 is voor mij een mijlpaal... Toen ben ik voor de eerste keer naar de winkel geweest in een jeansrok...
Plaats reactie