advies ?

Ervaringen met rok dragen in het openbaar
Gebruikersavatar
Alex
Berichten: 216
Lid geworden op: 28 sep 2013 15:45

Re: advies ?

Bericht door Alex »

marpie schreef: 20 apr 2023 17:10 Update : het kleedje is gekocht en het is niet een van de eerste twee foto's geworden :lol:
Wie is benieuwd ?? ;)

Schoenen ben ik nog niet helemaal aan uit maar dat het een hoge hak zal worden ligt vast.
Kom maar op met die foto’s met de nieuwe jurk en hoge hakken!
Bij mij begon het ooit met een panty. En hoe komt een panty het mooist tot zijn recht? Onder een rok of jurk! Zo is de liefde voor rokken en jurken ontstaan. Ik draag dus altijd een panty of kousen onder een rok of jurk…
jaguar
Berichten: 164
Lid geworden op: 14 mar 2021 07:28

Re: advies ?

Bericht door jaguar »

Hahaha, ok !
Geef me nog even dan zijn het meteen de foto's met de juiste hakken erbij !
Ben er een paar op het oog !! :lol:
jaguar
Berichten: 164
Lid geworden op: 14 mar 2021 07:28

Re: advies ?

Bericht door jaguar »

wit en bruine sandaal.jpg
hoge hak zwart.jpg
Outfit voor de opening ligt klaar ! :)

De schoenen waren nog de grootste zoektocht :roll: .
Ik heb onlangs een paar schoenwinkels bezocht. De hele dag in rokje omdat ik wel wilde zien hoe de pumps me stonden met nylons.
Pas toen ik de foto's zag thuis viel het me op dat het rokje wel vrij mini is :lol: :lol: Is iets wat ik vrij veel thuis aandoe maar wellicht moet ik voor buitenshuis wel wat langers aantrekken :roll: Sorry daarvoor !!
Misschien wel daarom dat er direct twee winkeldames klaar stonden zodra ik binnenkwam. ;)
Al vrij snel had ik de keuze beperkt tot drie paar. Op de eerste foto aan elke voet een identieke schoen maar in een andere kleur.
Bruin en lichtbeige. Andere foto : zwarte met wat bling bling. Gingen me alle drie heel goed. Even wat door de winkel gelopen en alle drie zaten prima.
Ik moet er wel bij zeggen dat ik dagelijks op hoge hakken loop.
Zodra ik thuis kom van het werk (in het weekend de hele dag) gaat de werkkledij en de gewone schoenen uit.
Dan trek ik een rokje of kleedje aan en trek ik pumps aan, ik heb maar 1 paar lagere pumps van een 4-tal centimeter, al de rest zijn stiletto's met hakken tussen de 8 en 10 centimeter. In deze outfit doe ik al mijn klusjes thuis, afwas, koken, opruimen enz... Ook later tijdens de TV-avond zit ik zo gekleed in de zetel. Is de normaalste zaak van de wereld geworden.
De vrouw vindt alles ok. In feite zijn er maar twee regels hahahaha.
1 : "Buitenshuis ga ik zo niet met je mee".
2 : "geen rokjes of kleedjes van mij aandoen, elk zijn kast" !

Terug naar de schoenen ;). Ik ben nog eens terug geweest naar de winkel met ditmaal het kleedje aan dat ik zal dragen en denk dat het de pumps in de lichte kleur zullen worden. Ik wil jullie niet voortdurend lastig vallen hoor maar de winkeljuffrouw nam met alle graagte wat foto's. :lol: Wie deze wil zien geeft maar seintje.
Gebruikersavatar
Alex
Berichten: 216
Lid geworden op: 28 sep 2013 15:45

Re: advies ?

Bericht door Alex »

marpie schreef: 15 mei 2023 15:42 wit en bruine sandaal.jpghoge hak zwart.jpgOutfit voor de opening ligt klaar ! :)

De schoenen waren nog de grootste zoektocht :roll: .
Ik heb onlangs een paar schoenwinkels bezocht. De hele dag in rokje omdat ik wel wilde zien hoe de pumps me stonden met nylons.
Pas toen ik de foto's zag thuis viel het me op dat het rokje wel vrij mini is :lol: :lol: Is iets wat ik vrij veel thuis aandoe maar wellicht moet ik voor buitenshuis wel wat langers aantrekken :roll: Sorry daarvoor !!
Misschien wel daarom dat er direct twee winkeldames klaar stonden zodra ik binnenkwam. ;)
Al vrij snel had ik de keuze beperkt tot drie paar. Op de eerste foto aan elke voet een identieke schoen maar in een andere kleur.
Bruin en lichtbeige. Andere foto : zwarte met wat bling bling. Gingen me alle drie heel goed. Even wat door de winkel gelopen en alle drie zaten prima.
Ik moet er wel bij zeggen dat ik dagelijks op hoge hakken loop.
Zodra ik thuis kom van het werk (in het weekend de hele dag) gaat de werkkledij en de gewone schoenen uit.
Dan trek ik een rokje of kleedje aan en trek ik pumps aan, ik heb maar 1 paar lagere pumps van een 4-tal centimeter, al de rest zijn stiletto's met hakken tussen de 8 en 10 centimeter. In deze outfit doe ik al mijn klusjes thuis, afwas, koken, opruimen enz... Ook later tijdens de TV-avond zit ik zo gekleed in de zetel. Is de normaalste zaak van de wereld geworden.
De vrouw vindt alles ok. In feite zijn er maar twee regels hahahaha.
1 : "Buitenshuis ga ik zo niet met je mee".
2 : "geen rokjes of kleedjes van mij aandoen, elk zijn kast" !

Terug naar de schoenen ;). Ik ben nog eens terug geweest naar de winkel met ditmaal het kleedje aan dat ik zal dragen en denk dat het de pumps in de lichte kleur zullen worden. Ik wil jullie niet voortdurend lastig vallen hoor maar de winkeljuffrouw nam met alle graagte wat foto's. :lol: Wie deze wil zien geeft maar seintje.

Top rok en cool dat je dit doet in rok & panty en zo bent gaan shoppen. Ik hou er zelf ook van.
Dus ja, die foto’s wil ik zien!
Bij mij begon het ooit met een panty. En hoe komt een panty het mooist tot zijn recht? Onder een rok of jurk! Zo is de liefde voor rokken en jurken ontstaan. Ik draag dus altijd een panty of kousen onder een rok of jurk…
jaguar
Berichten: 164
Lid geworden op: 14 mar 2021 07:28

Re: advies ?

Bericht door jaguar »

Zie hoger : het is dus de beige sandaal geworden om de outfit compleet te maken :D

Ik ben met het juiste jurkje aan terug geweest naar de schoenwinkel om te vergelijken.
Zwart ging ook prima maar het is toch bijna zomer he. Hak is een goede 8 cm denk ik.
Perfect binnen mijn comfortzone.

Ik zei het al eerder : dit is niet mijn dagelijkse outfit hoor maar voor 1 keer wil ik wel alles uit de kast halen en gaan voor de
heel vrouwelijke look.
sandalen hoge hak wit.jpg
sandalen hoge hak 2 (2).jpg
De rug van het jurkje is wat open gewerkt en helemaal in kant.
Is ook niet te lang en valt wijd. Past als gegoten al zeg ik het zelf.
In de winkel alvast heel goede commentaar gekregen. :)
Wordt dus spannend volgende week. ;)
Gebruikersavatar
Alex
Berichten: 216
Lid geworden op: 28 sep 2013 15:45

Re: advies ?

Bericht door Alex »

Heel mooi! Draag je hier nu ook nog een panty bij?
Bij mij begon het ooit met een panty. En hoe komt een panty het mooist tot zijn recht? Onder een rok of jurk! Zo is de liefde voor rokken en jurken ontstaan. Ik draag dus altijd een panty of kousen onder een rok of jurk…
jaguar
Berichten: 164
Lid geworden op: 14 mar 2021 07:28

Re: advies ?

Bericht door jaguar »

Inderdaad Alex, een hele dunne en licht van kleur, 15 den.
DiKo
Berichten: 147
Lid geworden op: 29 aug 2017 08:10

Re: advies ?

Bericht door DiKo »

Hai Marpie.
En prachtige, gewaagde, outfit!!
De lengte vind ik heel mooi, maar zeker door de achterkant van het jurkje is het een enorme uitdaging om hette dragen.
Volgens mij krijg je komende week alleen maar positieve reacties.
Vraag: Toch wel een BH'tje aan in deze prachtige creatie of blijf je dit toch te vrouwelijk vinden?
Volgens mij hoort dit er gewoon bij, en daar is niks verkeerds mee; jurkje, panty's, hoge hakken en (o.a. door BH) vrouwelijkere vormen : dat kan niet anders dan heel positieve reacties geven.
Jij ziet erin ieder geval fantastich uit!!
ellen
Berichten: 87
Lid geworden op: 04 dec 2021 16:15

Re: advies ?

Bericht door ellen »

Het is gewaagd in die zin dat niet iedere man zich op zijn gemak zou voelen in zo'n outfit, en al helemaal niet op een receptie :D
Maar voor de rest zie ik het probleem niet, als een vrouw in die outfit zou verschijnen zou ik gewoon een stralende vrouw in een mooie jurk voor me zien. En hier zie ik een zelfzekere man in diezelfde jurk. Je staat er prima mee!
Gebruikersavatar
Alex
Berichten: 216
Lid geworden op: 28 sep 2013 15:45

Re: advies ?

Bericht door Alex »

ellen schreef: 21 mei 2023 22:03 Het is gewaagd in die zin dat niet iedere man zich op zijn gemak zou voelen in zo'n outfit, en al helemaal niet op een receptie :D
Maar voor de rest zie ik het probleem niet, als een vrouw in die outfit zou verschijnen zou ik gewoon een stralende vrouw in een mooie jurk voor me zien. En hier zie ik een zelfzekere man in diezelfde jurk. Je staat er prima mee!
Eens!
Bij mij begon het ooit met een panty. En hoe komt een panty het mooist tot zijn recht? Onder een rok of jurk! Zo is de liefde voor rokken en jurken ontstaan. Ik draag dus altijd een panty of kousen onder een rok of jurk…
Plaats reactie