advies ?

Ervaringen met rok dragen in het openbaar
jaguar
Berichten: 164
Lid geworden op: 14 mar 2021 07:28

advies ?

Bericht door jaguar »

wit kleed (2).jpg
geel kleed (2).jpg
Graag advies gevraagd.
Eind mei moet ik naar een opening van een bloemenwinkel van de dochter van een hele goede vriend.
Gezien mijn vrouw op weekend is - en mijn vriend op de hoogte is van mijn kledingstijl - dacht ik een luchtig zomerjurkje aan te doen.

Ik kwam gisteren voorbij een winkel waar 'lenteactie' werd geafficheerd en dacht: het kan geen kwaad om alvast eens te gaan kijken. :lol:

Heel vriendelijke winkelbediende (van middelbare leeftijd) heeft een paar jurkjes uitgezocht voor mij. Deze twee sprongen er alvast uit.

Nog niet zeker dat het een van deze twee zal worden maar het is een zeker een optie. Wat denken jullie : geel of wit?
Het wit lijkt wat korter maar dat komt door de riem. "Zo kun je wat spelen met de lengte" zei de winkeldame.

Maar hopen dat het wel goed weer wordt want beide jurkjes zijn wel heel luchtig. :lol: Ook heel transparant dus dat wordt ook nog een challenge welk ondergoed eronder moet... :roll:

Net gezien toen ik de foto's selecteerde dat er een dame op de rechterbovenhoek wel heel aandachtig toekeek :lol:
DiKo
Berichten: 147
Lid geworden op: 29 aug 2017 08:10

Re: advies ?

Bericht door DiKo »

Hai Marpie.

Ik vind beide jurkjes leuk, zeker ook qua lengte want daar houd ik van. En... je hebt er ook de benen voor!! Als ik zou moeten kiezen dan zou ik voor de gele gaan; Geel zit voor mij dichter bij de lente (eind mei) dan wit. Dat vind ik meer zomers.
Is het ook niet zo dat bij geel "dat wat je eronder draagt" iets gemakkelijker is? Volgens mij is een bij de gele kleur passend slipje (niet doorschijnend bij het geel) prima. Maar als je een BH draagt (en dat zal wel onder zo'n leuk jurkje) dan mag men wat mij betreft de contouren daarvan best zien.
Is misschien een witte dan de beste keuze?

Succes bij je keuze en ik vind het super als doorgaat wat je van plan bent!
jaguar
Berichten: 164
Lid geworden op: 14 mar 2021 07:28

Re: advies ?

Bericht door jaguar »

DiKo schreef: 30 mar 2023 13:22 Hai Marpie.

Ik vind beide jurkjes leuk, zeker ook qua lengte want daar houd ik van. En... je hebt er ook de benen voor!! Als ik zou moeten kiezen dan zou ik voor de gele gaan; Geel zit voor mij dichter bij de lente (eind mei) dan wit. Dat vind ik meer zomers.
Is het ook niet zo dat bij geel "dat wat je eronder draagt" iets gemakkelijker is? Volgens mij is een bij de gele kleur passend slipje (niet doorschijnend bij het geel) prima. Maar als je een BH draagt (en dat zal wel onder zo'n leuk jurkje) dan mag men wat mij betreft de contouren daarvan best zien.
Is misschien een witte dan de beste keuze?

Succes bij je keuze en ik vind het super als doorgaat wat je van plan bent!
Bedankt voor je feedback en het compliment ;) Ik hoor wel vaker dat ik mijn benen gerust als troef mag uitspelen en vooral (oudere) vrouwen zijn van mening dat ik echt wel mini mag gaan. :lol:
Ik had er nog niet zo over nagedacht maar je hebt best wel gelijk, geel is zowat meer tussenseizoen terwijl wit inderdaad wel hoogzomer is. Eind mei is qua temperaturen normaal ook nog niet op en top (normaal gezien). Ik heb weekje bedenktijd gevraagd aan de winkeljuffrouw en probeer ondertussen ook nog eens elders te kijken.
En met alle respect met mannen die het wel doen maar een BH is niet mijn ding. ;)
Gebruikersavatar
Alex
Berichten: 214
Lid geworden op: 28 sep 2013 15:45

Re: advies ?

Bericht door Alex »

Ik zou voor de witte gaan.
ook leuk met een zwarte dunne of opaque panty, of lederlook legging eronder!

Toffe schoenen by the way.
Bij mij begon het ooit met een panty. En hoe komt een panty het mooist tot zijn recht? Onder een rok of jurk! Zo is de liefde voor rokken en jurken ontstaan. Ik draag dus altijd een panty of kousen onder een rok of jurk…
Magnifique1
Berichten: 45
Lid geworden op: 28 jan 2023 22:12

Re: advies ?

Bericht door Magnifique1 »

Mooie hakken heb je! Passen ook goed bij het gele jurkje.
Zou je de riem van het witte jurkje op het gele jurkje kunnen dragen? Dan zou ik zeker voor het gele jurkje gaan.
jaguar
Berichten: 164
Lid geworden op: 14 mar 2021 07:28

Re: advies ?

Bericht door jaguar »

Alex schreef: 31 mar 2023 12:45 Ik zou voor de witte gaan.
ook leuk met een zwarte dunne of opaque panty, of lederlook legging eronder!

Toffe schoenen by the way.
Bedankt voor reactie. Ja, dat wit heeft ook wel iets natuurlijk.
Je zou het misschien niet zeggen op de foto maar ik draag wel degelijk een heel dunne panty.
Ik draag nooit dikke nylons, maximum 20 denier.
Deze vond ik qua kleur mooi passen bij de schoenen.
Leggings ook niet echt mijn ding trouwens....
jaguar
Berichten: 164
Lid geworden op: 14 mar 2021 07:28

Re: advies ?

Bericht door jaguar »

Magnifique1 schreef: 31 mar 2023 15:45 Mooie hakken heb je! Passen ook goed bij het gele jurkje.
Zou je de riem van het witte jurkje op het gele jurkje kunnen dragen? Dan zou ik zeker voor het gele jurkje gaan.
Bedankt ! Ik draag niet altijd pumps maar ik betrap me erop dat dit de laatste tijd toch wel meer en meer gebeurt. :lol:
Geen probleem voor mij om hakken van 8 en meer centimeter te dragen. En ik ben gezegend met heel makkelijke voeten, zelfs hoge hakken uit budgetwinkels kan ik gerust de hele dag dragen. Schoenen op de foto kocht ik in promotie in Van Haren en kostten niet meer dan een goede 10 euro.
Laat ons zeggen dat ik 'train' in het weekend. :D
Als ik de hele dag het huis niet uit moet doe ik 's morgens mijn pumps aan, een nylon kniekousje, een kort jurkje, en pas 's avonds gaat alles terug uit.
Ik doe alle klusjes in deze kledij, van opruimen, vaatwas, karweitje links rechts, geen enkel probleem. Wel ondertussen ondervonden dat het wel makkelijker is met een wat wijder jurkje dan een strak ;) Hoewel mijn vrouw de enige toeschouwer is vind ik het zelf vervelend om een strak jurkje telkens weer naar beneden te trekken bij zowat elke beweging. Zelfs bij een heel kort wijd jurkje heb je dat probleem niet. :D :D
Zelfs klusjes in de tuin gebeuren in rokjes en jurkjes, alleen doe ik daar wel gewone schoenen bij aan, al ondervonden dat een hak van 9 cm wel heel diep in de aarde of het gras kan blijven steken !!! :lol: :lol: :lol:
Gelukkig kan ik van mijn vrouw de hele dag aandoen wat ik wil, is niet bij iedereen het geval.
Enkel als we naar buiten gaan wil ze het niet hebben... Tja, het bloed kruipt waar het niet gaan wil en dan moet het af en toe stiekem. ;)

En inderdaad, die riem op het gele jurkje zou ook mooi staan, bedankt voor de tip !
Gebruikersavatar
Alex
Berichten: 214
Lid geworden op: 28 sep 2013 15:45

Re: advies ?

Bericht door Alex »

En, welke is het geworden? We zien de foto’s graag tegemoet!
Bij mij begon het ooit met een panty. En hoe komt een panty het mooist tot zijn recht? Onder een rok of jurk! Zo is de liefde voor rokken en jurken ontstaan. Ik draag dus altijd een panty of kousen onder een rok of jurk…
jaguar
Berichten: 164
Lid geworden op: 14 mar 2021 07:28

Re: advies ?

Bericht door jaguar »

Alex schreef: 12 apr 2023 11:09 En, welke is het geworden? We zien de foto’s graag tegemoet!
Hahaha ! Nog even wat geduld Alex, zoals ik al aangaf is het gebeuren pas eind mei.
Maar het wordt wellicht geen van beide opties.
Zoals ik al aangaf zijn dit wel heel luchtige zomerjurkjes maar eind mei garandeert nog geen super temperaturen he ? :P
Maar ik wil toch benadrukken dat ik iedereen oprecht dank die feedback heeft gegeven. Jullie zijn super !!!

Ik heb onlangs heel mooie elegante sandalen met hoge hak gekocht (foto volgt) en zou deze graag aandoen op de opening in
combinatie met een jurkje waar ik dus nog naar op zoek ben :lol:
Gezien ik sowieso toch al veel bekijks zal hebben kan ik maar beter alle registers opentrekken en gaan voor een kort sexy en frivool jurkje !
Ziezo ! :lol: :lol: :lol:
jaguar
Berichten: 164
Lid geworden op: 14 mar 2021 07:28

Re: advies ?

Bericht door jaguar »

Update : het kleedje is gekocht en het is niet een van de eerste twee foto's geworden :lol:
Wie is benieuwd ?? ;)

Schoenen ben ik nog niet helemaal aan uit maar dat het een hoge hak zal worden ligt vast.
Plaats reactie