Reacties?

Ervaringen met rok dragen in het openbaar
DiKo
Berichten: 145
Lid geworden op: 29 aug 2017 08:10

Re: Reacties?

Bericht door DiKo »

Dat ziet er heel leuk uit Niek! 👍👍👍
Echt kort, maar daar heb ik geen moeite mee. Maar daaronder zijn ook een paar prachtige, in panty gehulde, benen te zien . Super!
BaSa
Berichten: 12
Lid geworden op: 15 nov 2020 10:25

Re: Reacties?

Bericht door BaSa »

Heel mooi. Zou ikbook graag dragen.. Heel stoer en dapper van je.
Niek
Berichten: 109
Lid geworden op: 24 aug 2021 22:31

Re: Reacties?

Bericht door Niek »

Dank,
Een korte rok draag ik met name met een opaque panty. Ik heb meerdere kleuren rokken en panty's
Gebruikersavatar
Alex
Berichten: 199
Lid geworden op: 28 sep 2013 15:45

Re: Reacties?

Bericht door Alex »

Niek schreef: 07 mei 2023 12:41 Vandaag voor het eerst in een korte rok in de buurt naar buiten geweest.

Eerst de hond uitgelaten. Kwam ik nog een achter buurvrouw tegen. Praatje gemaakt over de honden. Normaal geen contact met haar, maar nu erg vriendelijk. Geen vragen gekregen.

Later boodschappen gedaan in plaatselijke supermarkt. Aardig druk, paar blikken, maar verder relaxed gewinkeld.
mooie rok en prima combi met die panty en laarsjes Niek! Ik vind het stoer en niet erg opvallend.

Ik had net een gesprekje bij de Starbucks waar ik in een groen imitatie-leren rokje, bruine transparante panty en groene pumps koffie dronk (zie foto).
De dame achter de balie die altijd een praatje maakt en enthousiast is, vroeg of ik nou veel commentaren krijg.
Ik antwoordde dat degene met de grootste bezwaren ikzelf telkens ben/was. En dat, sinds ik me er zelf overheen lijk te zetten, ik ook niemand meer hoor die er wat van vindt.
Blijkbaar waren er net een minuut eerder 2 bouwvakkers voor me die er gniffelend over deden. Zij had dat gezien, ik niet en het interesseert me ook niet meer.
Wel voel ik me met een lange(re) rok en/of donkerdere/opaque panty en/of enkellaarsjes minder opvallend. Elders heb ik weleens een foto in ene maxi jurk, zwarte panty en sneakers geplaatst. Daarin voel ik mij het meeste onopvallend.

Ik ben vorig jaar één keer als ‘dragqueen’ in een korte rok, dunne zwarte panty, overknee laarzen, vol in de make-up, grote oorringen in (ik heb gaatjes) en met een rode langharige pruik op Amsterdam (en zelfs OV) in geweest. Dán val je pas op, en zelfs daarop reageert niemand. Dat was een goede ervaring om me daarna in enkel rok helemaal niet meer op te voelen vallen. (Want daarmee heb ik ook ervaren dat ik geen behoefte heb om me helemaal als vrouw te kleden en te gedragen, al vinden sommigen de pumps en panty misschien misschien al te ver gaan)
Bijlagen
IMG_8856.jpeg
Bij mij begon het ooit met een panty. En hoe komt een panty het mooist tot zijn recht? Onder een rok of jurk! Zo is de liefde voor rokken en jurken ontstaan. Ik draag dus altijd een panty of kousen onder een rok of jurk…
Niek
Berichten: 109
Lid geworden op: 24 aug 2021 22:31

Re: Reacties?

Bericht door Niek »

Dat ziet er ook goed/mooi uit Alex. Net wat je zegt, rustige kleuren, bij elkaar passend. Dat vind ik zelf wel belangrijk voor mijn outfit.

Als Dragqueen ben je voor de omstanders wel in een hokje te plaatsen. Een man met een rok is voor hun lastiger. Daar is nog geen hokje voor.
Al valt het mij ontzettend mee, dat je/ik niet meer reacties krijg.
Niek
Berichten: 109
Lid geworden op: 24 aug 2021 22:31

Re: Reacties?

Bericht door Niek »

Vandaag in lange wijde rok boodschappen gedaan, en later de hond uitgelaten.

Geen reacties gekregen.
Ik kwam nog een kennis tegen, maar die gaf ook geen commentaar.
En 2 vrouwen tijdens hond uitlaten. Pas toen ik er zelf over begon, reageerden ze.
Bijlagen
Screenshot_2023-05-21-20-05-43-40_99c04817c0de5652397fc8b56c3b3817.jpg
ellen
Berichten: 78
Lid geworden op: 04 dec 2021 16:15

Re: Reacties?

Bericht door ellen »

Ik heb zelf een aantal van die langere rokken voor op kantoor, dat ziet er toch iets professioneler uit dan een rok boven de knieen met daaronder ongeschoren benen ;) Ik vind ze zalig om te dragen, maar het is wel een ander gevoel dan een kortere rok. Je moet er meer aandacht aan besteden als je bvb ergens gaat zitten.
Niek
Berichten: 109
Lid geworden op: 24 aug 2021 22:31

Re: Reacties?

Bericht door Niek »

Dit is een mooi A-model. Zwaait en zwiert heerlijk om de benen.
BaSa
Berichten: 12
Lid geworden op: 15 nov 2020 10:25

Re: Reacties?

Bericht door BaSa »

Na het plaatsen van negatieve ervaringen vond ik het eens tijd om wat positieve verhalen te posten.

Ik moest vorige weekend naar het ziekenhuis voor een jaarlijkse check-up en ik was overtuigd om in rok te gaan. Zoals vaak heb ik op het laatste moment toch een gewone short aangetrokken, maar ik ben ook eens bewust naar andere mensen gaan kijken. En ik moet toegeven dat ik ook in gewone outfit allerlei signalen opgevangen heb die ik wellicht anders geïnterpreteerd zou hebben moest ik toen een rok aangehad hebben. De meeste mensen negeerden me volledig, een deel glimlachte naar mij, en een deel keek me raar aan. Die laatste categorie was wellicht gewoon in gedachten verzonken, maar moest ik een rok aangehad hebben, dan zou ik die blikken heel persoonlijk genomen hebben. Enfin, moraal van het verhaal: ik moet toegeven dat mijn interpretatie van blikken tijdens vorige ervaringen wellicht niet per se correct waren.

Een tweede verhaal gaat over gisteren toen ik naar Werchter Boutique geweest ben. Een groot festival waar Pink de headliner was. Eén gerokte man in het publiek gezien, twee gerokte mannen op het podium. De sfeer was er zo uitgelaten en positief, dat ik heel veel spijt had niet in rok gekomen te zijn. Iedereen was er zijn ludieke zelf en de sfeer was bijzonder gemoedelijk. Ik was uitermate blij om die ervaring gehad te hebben. Na al die verzuurde meningen op het internet is mijn vertrouwen in de mensheid ietwat hersteld :)

Enfin, moraal van mijn verhaal: meningen/blikken krijg je toch. Je kan ze dan maar beter krijgen terwijl je je vrolijk zelf bent.
Niek
Berichten: 109
Lid geworden op: 24 aug 2021 22:31

Re: Reacties?

Bericht door Niek »

Vrijdag in een donker blauwe kokerrok naar het werk gegaan. Met 2 vrouwelijke collega's naar binnen gegaan.

Wij hebben op het werk, werk kleding

Een collega verteld dat ik een rok aan heb vandaag, " durf je het eindelijk aan"
Later zag ze mij, een gaf ze aan het niks te vinden. Waarschijnlijk mede door geloof.
Maar ze blijft wel vriendelijk.

Verder hoor ik vaker, het hoort bij jou, in het algemeen mijn kleding. flared broeken en etc
Plaats reactie