Dating met een rok

Ervaringen met rok dragen in het openbaar
Magnifique1
Berichten: 45
Lid geworden op: 28 jan 2023 22:12

Dating met een rok

Bericht door Magnifique1 »

Ik heb me sinds kort ingeschreven op een bekende dating site.
Met name om in contact te komen met vrouwen die het ook accepteren dat ik rokken en jurken draag.

In het openbaar krijg ik soms een blik met fronsende wenkbrouwen, maar op het annonieme internet nemen mensen (vaak vrouwen) wel de moeite om mij uit te leggen dat ik een freak ben of niet spoor / normaal moet doen... dat is toch een 30% van alle reacties. De rest zijn overwegend dames die het stoer vinden dat ik er voor uit kom, dat geeft me toch weer wat moed!
Gebruikersavatar
MaricaV
Berichten: 117
Lid geworden op: 18 nov 2020 09:31

Re: Dating met een rok

Bericht door MaricaV »

Eerlijkheid duurt het langst is een bekend spreekwoord.

De aanhouder wint is er ook nog 1.

Gewoon doorgaan, ze komt een keer op je pad, de ware Jakoba.
Gebruikersavatar
WesleyN
Berichten: 867
Lid geworden op: 22 jul 2013 19:11

Re: Dating met een rok

Bericht door WesleyN »

Jammer van die negatieve reacties. Maar je doet het toch op de juiste manier. Je kan veel beter geen relatie hebben, dan een relatie die je niet accepteert hoe je bent. Er zijn echter gelukkig steeds meer mensen die het fenomeen man in rok leren kennen en denken ja waarom niet. En als je puur jezelf bent, dan gaan mensen je pas echt waarderen. Ik denk dat ik jouw geval, dat op dezelfde manier zou gaan doen.
Iedereen is uniek en toch lijken wij allemaal op elkaar. Wij zijn namelijk allemaal mensen.
Wat is dan de reden om onderscheid te maken in wij en zij-groepjes?
Gebruikersavatar
Kortrokje
Berichten: 516
Lid geworden op: 19 aug 2020 03:48
Locatie: België.

Re: Dating met een rok

Bericht door Kortrokje »

Magnifique1 schreef: 17 mei 2023 01:45 Ik heb me sinds kort ingeschreven op een bekende dating site.
Met name om in contact te komen met vrouwen die het ook accepteren dat ik rokken en jurken draag.

In het openbaar krijg ik soms een blik met fronsende wenkbrouwen, maar op het annonieme internet nemen mensen (vaak vrouwen) wel de moeite om mij uit te leggen dat ik een freak ben of niet spoor / normaal moet doen... dat is toch een 30% van alle reacties. De rest zijn overwegend dames die het stoer vinden dat ik er voor uit kom, dat geeft me toch weer wat moed!
Dus alle vrouwen die een pantalon dragen, zouden dan ook"normaal" moeten doen(???)volgens "die personen"...
Als wij nu graag een rok of jurk dragen, dan is dat toch zo.. Wat is daar "normaal" aan te vinden volgens sommigen dan? Niks van aantrekken van die negatieve blikken of klanken... Doen wat jij graag doet, en dat is rokken dragen... Succes...
Groeten
Laatst gewijzigd door Kortrokje op 03 dec 2023 15:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik hou van rokken en jurken.... En ik draag ze elke dag, sinds vorige zomer (2020) vóóral jurken....7 maart 2019 is voor mij een mijlpaal... Toen ben ik voor de eerste keer naar de winkel geweest in een jeansrok...
Niek
Berichten: 114
Lid geworden op: 24 aug 2021 22:31

Re: Dating met een rok

Bericht door Niek »

Wat is je doel? Alleen vrouwen ontmoeten die mannen in rokken accepteren?
Of ben je op zoek naar een relatie met een vrouw?
Niek
Berichten: 114
Lid geworden op: 24 aug 2021 22:31

Re: Dating met een rok

Bericht door Niek »

Zelf date ik ook wel eens. Diverse problemen waar je dan tegen aan komt. Toon je een foto van je zelf in rok op je profiel, krijg je minder likes.
Geef je een hint in je profiel tekst, in de chat? Of vertel je het tijdens de eerste date?

Ik heb wel eens een date gehad, en die had mij nooit geliked als ik in rok op mijn profiel stond. Terwijl ze het later juist mooi vond staan.

Ook vrouwen gedate, die mannen in rokken juist mooi vonden, maar zonder klik werden die dates uiteindelijk niks

Nu heb ik geen relatie, maar meerdere vriendinnen. En bevalt prima.

En als ik weer eens date, dan heb ik nu wat fotos van mij in flared broeken, enkel laarsjes, pantykousjes... Dan maak je ook een schifting.
BaSa
Berichten: 12
Lid geworden op: 15 nov 2020 10:25

Re: Dating met een rok

Bericht door BaSa »

De eerste fase in een selectie op uiterlijk en uitstraling. Ik zou het pas vertellen vanaf er langs beide kanten gevoelens zijn. Al heb je er veel moed voor nodig dan.

Eigenlijk hangt het er van af hoe je er mee omgaat

Er zijn hier toch wat mensen die reacties van anderen al dan.niet bewust negeren. En dat is prima. In dat geval kan je het gerust van de daken roepen.

De realiteit is echter nog altijd dat het nauwelijks aanvaard wordt. Her wordt meestal wel gedoogd, maar het blijft toch raar. Het is mijn ervaring dat et toch enige context en begrip voor nodig is. En dat ga je 'm.i. pas krijgen nader de klik er is.
cd_linda
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 mar 2023 13:57

Re: Dating met een rok

Bericht door cd_linda »

Ik heb ge-experimenteerd hoe ik dit het beste kan doen voor mezelf.
Mijn eerste experiment was om het te vertellen tijdens de eerste date. Dat is me slecht bevallen. Ik vond het best spannend om te vertellen en zij gaf (later aan) als ze dit geweten had, ze zeker niet met mij was gaan daten.
Ik heb toen als tweede experiment een profiel aangemaakt met de eerste foto van mij getransformeerd als vrouw. Voor de rest foto's van mij als man. In mijn verhaaltje uitgelegd dat dit ook mijn identiteit is en ook hoe ik verder ben als man.
Op dat laatste slaan best veel dames aan. Wat ik terugkrijg is dat ze het heel moedig vinden dat ik het zo doe en dat ze de openheid waarderen. Het levert vervolgens ook hele leuke open gesprekken op(als je zelf open bent is dat voor een ander ook makkelijker)
Mijn conclusie: maak het jezelf makkelijk, zet het op je profiel. Dames die dit niet trekken zullen je niet liken en zult je je daardoor niet afgewezen voelen. Het is veel makkelijker en levert dus leuke gesprekken op...

O ja... heeft ook al geleid tot een serieuze relatie, maar die ging na een tijdje toch uit (op iets heel anders)
Magnifique1
Berichten: 45
Lid geworden op: 28 jan 2023 22:12

Re: Dating met een rok

Bericht door Magnifique1 »

CD Linda, heb je nog tips voor man in rok vriendelijke dating sites? Buiten de bekendste tinder en happn zeg maar?
cd_linda
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 mar 2023 13:57

Re: Dating met een rok

Bericht door cd_linda »

Het maakt op zich niet uit natuurlijk ....
Maar ik ben begonnen op Breeze .... vond het eerst spannend dat mensen bij mij in het dorp mijn profiel zouden kunnen zien en op Breeze staan niet zoveel profielen... Dus kans op herkenning kleiner (destijds aanvaardbaar)
Later ben ik ook op Lexa en Bumble gegaan. Daar kunnen dames (of waar je op valt) eerst met je chatten. Werkt voor mij heel therapeutisch ...
Ik kan alle 3 de sites aanraden. En er zijn er natuurlijk meer die ongetwijfeld ook geschikt zijn ...
Plaats reactie