Rokjesweer

Ervaringen met rok dragen in het openbaar
Jo K
Berichten: 16
Lid geworden op: 05 apr 2009 13:46

Rokjesweer

Bericht door Jo K »

Hoi allemaal,

Volg al een tijdje de site vanop afstand. Reeds enkele jaren ben ik een fervent rok-drager maar nooit voldoende moed gehad om buiten te komen.

Gisteren heb ik al mijn moed bijeengeraapt, ik moest en zou een rok in openbaar aandoen. Na lang overleg met mijn echtgenoot, kon ze er toch mee instemmen. We zijn samen gaan fietsen. Heerlijk zo buiten. Ik heb er zo van genoten, dat ik besloten heb vandaag opnieuw buiten te komen. Ditmaal niet met de fiets, maar gaan wandelen. Hopelijk valt het even goed mee als gisteren.

Groetjes,
Jo
Gebruikersavatar
Wiha
Site Admin
Berichten: 755
Lid geworden op: 14 jun 2007 11:15
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Rokjesweer

Bericht door Wiha »

Allereerst welkom op het forum. Hardstikke leuk om te horen dat je in overleg met je vrouw SAMEN met haar naar buiten bent gegaan. Hoe waren de reacties en wat vond zij er achteraf van?

Zou ook leuk zijn als je jezelf even voorstelde in de rubriek Wie ben ik, dan kunnen andere leden ook lezen wie je bent en hoe jij omgaat met je rokdragen (hoe lang al, familie of vrienden die het wel niet weten, je style (dus hoe je kleed met rok) etc.).

Succes met het buiten dragen met de rok en hopelijk kunnen we veel van je ervaringen lezen.
Wiha,
beheerder & webmaster
http://www.rokvoormannen.nl
Jo K
Berichten: 16
Lid geworden op: 05 apr 2009 13:46

Re: Rokjesweer

Bericht door Jo K »

Hoi,

Van anderen geen reactie gehad, of toch niet dat ik gemerkt heb. Ik moet wel zeggen dat mijn hart in mijn keel bonsde van de zenuwen. (ik denk een beetje zoals iedereen hier in het forum). Achteraf hebben we er niet veel meer over gepraat, het was alsof het heel gewoon was. Nu moet ik wel zeggen dat we reeds vaker samen gaan shoppen zijn en als ik iets zie die mij aansta, ik het gewoon pas en koop.

Momenteel is er wel nog niemand in de vriendenkring of familie die het weet (denk ik). Ik heb er momenteel ook geen behoefte aan om het te vertellen, hoewel ik mij de vraag stel hoe het zou zijn.
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: Rokjesweer

Bericht door RokSterNL »

Ik ben na een aantal maanden van problemen in mijn buurt door van de asoosjongeren (hanggroep) vandaag voor het eerst weer in rok naar buiten gegaan. Ik voelde nu nog wel een heel klein beetje spanning, maar niet die spanning van toen ik het voor het eerst deed zo'n pakweg 5 a 6 jaar geleden.

Ik ga het nu toch weer iedere dag doen, het is gewoon fantastisch en heerlijk.

En ondanks ging het weer als vanouds.

Ik ga nu dan ook voorzichtig aan mijn postings indien ik iets te melden heb weer opstarten,
en ik hoop alleen dat het het nu eens voorbij is. Garantie heb je nooit, maar leuk is anders.
Andro Gyn
Berichten: 25
Lid geworden op: 17 jan 2008 15:32

Re: Rokjesweer

Bericht door Andro Gyn »

Jo K,

Een dikke proficiat met de primeur! Ook omwille van het feit dat jullie er samen voor kozen, tof! ;)

Familie blijft nog iets moeilijker, hé. Bij mij is er ook nog niets concreets geweten, al denk ik dat mijn schoonzus iets vermoed...
Zij is kind aan huis, is al dikwijls komen babysitten of komen helpen in het huishouden en heeft ongetwijfeld al gezien dat heel wat stukken kledij en eerder nog schoeisel niet kloppen qua maat of qua stijl... Ze kent mijn vrouwtje door en door... Wat mij daarbij een beetje zorgen baart is dat zij ook wellicht de verkeerde link met travestie maakt... Ik ben vast van plan het eens op tafel te gooien, maar het goede moment komt maar niet... :?
Nu, in elk geval nog veel succes verder!

Aan RokSterNl, hopelijk zijn alle problemen voor je opgelost! Zo te zien had het toch met je rokdragen te maken? Jammer! Ik heb in elk geval je postings gemist! ;)

Gts, Andro
ecokilt
Berichten: 293
Lid geworden op: 17 okt 2007 21:49
Locatie: Tielt-Winge tussen Leuven, Diest, Aarschot, Tienen - Vlaams-Brabant

Re: Rokjesweer

Bericht door ecokilt »

RokSterNl, goed dat je de draad weer opneemt.
Want de lente komt eraan en die is onweerstaanbaar voor rokdragende mannen ...
Roktom
Berichten: 336
Lid geworden op: 30 sep 2007 16:04
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Re: Rokjesweer

Bericht door Roktom »

Rokster,
Bedenk wel jij ben ons rok icoon.
Zonder jou zouden vele niet zo ver zijn gekomen in het rok dragen, zo als ik.
Jij bent toch mijn tutor geweest.
Mijn rok voorbeeld.
Zonder jou was ik niet zo ver in het rok dragen geweest.
Dus ik ben erg blij dat je de rok weer hebt aangetrokken.
En je leven in rok weer hebt opgenomen.
Dus heren draag u rok in trots, laat Nederland zien de MANNENROK is er, en blijft.
Als vrouwen het kunnen, moeten wij het ook mogelijk kunnen maken.
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: Rokjesweer

Bericht door RokSterNL »

Ja vandaag weer volop in rok. Niet veel buiten geweest, alleen om de visite ergens op te halen en te begeleiden naar mijn huis. Want het is een wirwar van straten om door mijn buurt bij mijn huis aan te komen.

En vanavond weer terug gebracht van waar zij het kunnen vinden. Even op de fiets voor de visite die in de auto zat uit gereden.

En zij vind het geen raar iets een man in rok, zoals al mijn vrienden en kennissen.

Ze had het over dat ze vanochtend in de kerk gesproken had met de dominee. Die had van iemand gehoord dat er in Denemarken een groep mannen is die rokken dragen. Hij wilde daar iets over opzoeken op internet. Bij toeval belandde hij op mijn website. Hij vertelde dat hij op een site was gekomen. Zij wist toen direkt waar hij het over had, en zij dat ik een kennis van haar ben, en dat ze vandaag naar mij toe zou gaan. Hij vond mijn site er wel verzorgd uitzien, maar mijn kleding kon netter volgens hem.

Zoveel mensen zoveel smaken.
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 2103
Lid geworden op: 05 apr 2009 15:07
Locatie: Heerlen

Re: Rokjesweer

Bericht door Jos »

hoi Jo,

hartstikke goed dat jij je rok aan kunt en samen met je vrouw op pad kunt gaan. Heerlijk lijkt me dat.


Rokster

ik kan me iets voorstellen van jouw probleem met hangjongeren, ik heb die ook in de buurt en probeer altijd te vermijden dat ik ze tegen kom.
Goed dat je weer terug bent op het forum en dat je de rok weer aandoet naar buiten; uiteindelijk heeft mijn contact met jou enige tijd geleden mij enorm op weg geholpen.
een fervent rokdrager
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: Rokjesweer

Bericht door RokSterNL »

Hai Jos,

Ik kan de plek waar ze zich ophouden gelukkig vermijden. Het enige probleem wat ik wel kan hebben, maar wat we allemaal kunnen hebben, is dat ze weleens ergens anders door een straat in groep lopen, en als jij dan net de hoek om komt en ze tegen het lijf loopt, is er geen vermijden meer aan. Dan maar stil bidden dat het allemaal met een sisser af loopt.

Fijn om te horen dat jou dit kontakt, volgens mij was het via de mail, toch ? Er toe heeft aangezet verder te gaan.
Plaats reactie