Rokjesweer

Ervaringen met rok dragen in het openbaar
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 2103
Lid geworden op: 05 apr 2009 15:07
Locatie: Heerlen

Re: Rokjesweer

Bericht door Jos »

hoi rokster,

dat was inderdaad via mail.
Die hangjongeren is inderdaad een probleem, je weet nooit waar je ze kunt tegen komen. Nu een andere belevenis.
Gisteren was ik in rok aan de wandel in een naburige gemeente en zag een drietal jonge vrouwen in rok lopen. Dus ik dacht loop rond, dan kom je ze vanzelf tegen; helaas ik heb ze nergens meer gezien, ik was de confrontatie graag aangegaan.
Het gaat mij steeds gemakkelijker af, alleen in mijn eigen wijk, waar ik de afgelopen twee en een half jaar toch al wat mensen heb leren kennen, ben ik nogal terughoudend.
een fervent rokdrager
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: Rokjesweer

Bericht door RokSterNL »

Hoi Jos,

Ik ben er van overtuigd dat als je straks in je eigen wijk ook in rok loopt dat de meeste mensen je net zo gewoon zullen behandelen als dat je ze tegen komt als je in een broek zou lopen. Ik moet er wel bij zeggen, ik heb eerst al voordat ik in rok naar buiten ging het wel tegen die mensen gezegd, en het zo geformuleerd.

Ik ben op dit moment druk bezig om de rok voor de man te integreren in de Westerse maatschappij. Ik ben niet de enige, want we hebben hier in Nederland een officieel forum waar heel veel mannen uit Nederland en Vlaanderen met elkaar praten hoe we de rok voor de man er door heen kunnen krijgen. Maar ook wereldwijd zijn er ontzettend veel mannen die zich hier mee bezighouden. Een rok zit gewoon heel lekker, het is koel in de zomer, het knelt niet tussen de benen en je benen hebben de vrijheid, al zijn sommige vrouwen het daar niet mee eens dat het voordeel biedt. In de Oudheid droegen de Romeinen, Grieken en nog veel volkeren een soort rok/gewaden. Bovendien vrouwen dragen tegenwoordig ook broeken, en kunnen daarnaast ook rokken en jurken dragen. De man kan alleen maar een (korte)broek kiezen. Wij strijden verder voor meer kledingkeuzevrijheid.

Jos, zo heb ik het vaak tegen mensen verteld. En als ze je dan in een rok buiten zagen, was het shockeffect al weg, want men had het al van je gehoord.

Probeer het ook eens. Ik heb er goede ervaringen mee gehad. Nu doe ik het niet meer als ik naar anderen toe ga. Ik ben nu al zo zeker dat ik denk, als ze er niet tegen kunnen, dan pech. Ik loop er niet vies bij, draag schone kleding. Dat vind ik wel belangrijk.

Succes !
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 2103
Lid geworden op: 05 apr 2009 15:07
Locatie: Heerlen

Re: Rokjesweer

Bericht door Jos »

hallo rokster,

ik ben niet van plan mensen voor te bereiden, dat ik vandaag of morgen in rok loop. Ik wil dat gewoon spontaan doen, zoals het mij uitkomt.
Mijn directe buren heb ik de afgelopen twee en een half jaar redelijk goed leren kennen en het lijken mij allemaal mensen, die heel normaal in het leven staan en dus op hun manier normaal zullen reageren

Jos
een fervent rokdrager
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: Rokjesweer

Bericht door RokSterNL »

Het zijn maar tips die voor ieders gebruik kunnen zijn, maar er kunnen meer manieren zijn zoals die van jou.

En als jij er een goed gevoel bij hebt, dan is dat alleen maar prima, want per slot van rekening ken jij je buren.
Plaats reactie