rok gekocht op reis

Algemene ervaringen met het rok dragen
Plaats reactie
rokwens
Berichten: 756
Lid geworden op: 03 aug 2007 00:10

rok gekocht op reis

Bericht door rokwens »

In Amiens wat rond gelopen op een warme dag. Maar ik droeg een bermuda. Na een uurtje had ik daar al dik spijt van en keek ik uit naar een kledingwinkel. In een etalage zag ik een mooie rok, 50% korting, iets boven knie en lichte witte stof, breed genoeg om te dansen en met kleine geometrische figuren erop in zwart en geel. Ik ging binnen en vroeg of ik die rok mocht passen. Geen probleem, maar hij zat wat streak. De verkoopster gaf me een grotere maat aan. Die zat prima. Ik vroeg om de etiketjes eraf te halen. "Ga je hem aanhouden ?" vroeg ze. Ik zei "uiteraard want het is erg warm". Ik zei : "U bent vermoedelijk wat verwonderd dat een man een rok koopt ?" " Nee helemaal niet" , zei ze, "Er komen hier wel méér mannen een rok kopen". " En trouwens er is een man in mijn familie die veel rokken draagt. Hij heeft het met vrouw en kinderen besproken en zijn drijfveer toegelicht. Ze begrijpen hem en sindsdien draagt hij regelmatig een rok en jurken." Ik zei dat ik het jammer vind dat mannen zo weinig mogelijkheden hebben. " Ja, zei ze, wij vrouwen zijn wel erg bevoordeeld op dat gebied". Met een goed gevoel stapte ik buiten, verder op verkenning in de stad. Ik zag wel dat sommige mensen me bekeken, maar ik trek me daar niets van aan. Dit is peanuts tegenover het plezier van het rokdragen.
Na eeuwen is de ROK VOOR MANNEN helaas in onbruik geraakt in onze cultuur maar er is geen enkele reden om aan te nemen dat dit zo moet blijven. Het is ons volste recht om dit kledingstuk terug in te voeren als aanvulling bij de pantalon.
Gebruikersavatar
MaricaV
Berichten: 108
Lid geworden op: 18 nov 2020 09:31

Re: rok gekocht op reis

Bericht door MaricaV »

Kijk, dat doe je goed Rokwens. Zo stond ik er ook in toen ik nog niet uit kast was.
Gebruikersavatar
Rik
Berichten: 348
Lid geworden op: 10 aug 2019 20:18
Locatie: Belgenland

Re: rok gekocht op reis

Bericht door Rik »

Was het maar voor iedereen hier zo makkelijk om ergens binnen te stappen en een rok te passen/kopen.
Ik heb daar zelf ook helemaal geen probleem meer mee maar als ik de posts overloop is er echt te veel onnodige schroom.
Dat is dus nergens voor nodig hoor. De reacties zijn eigenlijk enkel positief, DOEN dus !
Na vele jaren stiekem nu eindelijk ook dagelijks thuis bij de vrouw in rok(je), zelden nog broek of shorts.
Als de vrouwen meestal in broeken lopen is het aan de mannen toegestaan om in rokken te lopen.
Niek
Berichten: 109
Lid geworden op: 24 aug 2021 22:31

Re: rok gekocht op reis

Bericht door Niek »

Leuk verhaal. En zo zie je maar weer, dat er steeds meer mannen met rokken gaan lopen. En dat het ook normaler wordt. Man in rok met een groep vrienden. Je ziet het vaker de laatste tijd.
Niek
Berichten: 109
Lid geworden op: 24 aug 2021 22:31

Re: rok gekocht op reis

Bericht door Niek »

Vaak merk je ook wel of de verkoopster het leuk vindt of niet. In Wenen door een verkoopster geholpen, ik zocht een legging, die mij ook rokken liet zien...
Gebruikersavatar
Kortrokje
Berichten: 497
Lid geworden op: 19 aug 2020 03:48
Locatie: België.

Re: rok gekocht op reis

Bericht door Kortrokje »

rokwens schreef: 02 sep 2021 23:43 In Amiens wat rond gelopen op een warme dag. Maar ik droeg een bermuda. Na een uurtje had ik daar al dik spijt van en keek ik uit naar een kledingwinkel. In een etalage zag ik een mooie rok, 50% korting, iets boven knie en lichte witte stof, breed genoeg om te dansen en met kleine geometrische figuren erop in zwart en geel. Ik ging binnen en vroeg of ik die rok mocht passen. Geen probleem, maar hij zat wat streak. De verkoopster gaf me een grotere maat aan. Die zat prima. Ik vroeg om de etiketjes eraf te halen. "Ga je hem aanhouden ?" vroeg ze. Ik zei "uiteraard want het is erg warm". Ik zei : "U bent vermoedelijk wat verwonderd dat een man een rok koopt ?" " Nee helemaal niet" , zei ze, "Er komen hier wel méér mannen een rok kopen". " En trouwens er is een man in mijn familie die veel rokken draagt. Hij heeft het met vrouw en kinderen besproken en zijn drijfveer toegelicht. Ze begrijpen hem en sindsdien draagt hij regelmatig een rok en jurken." Ik zei dat ik het jammer vind dat mannen zo weinig mogelijkheden hebben. " Ja, zei ze, wij vrouwen zijn wel erg bevoordeeld op dat gebied". Met een goed gevoel stapte ik buiten, verder op verkenning in de stad. Ik zag wel dat sommige mensen me bekeken, maar ik trek me daar niets van aan. Dit is peanuts tegenover het plezier van het rokdragen.
Prima... Ja inderdaad ik begrijp dat heel goed .. Ikzelf draag sinds 2019 overal waar ik heen ga rokken en de laatste twee jaar zeg maar, vooral jurken.. Die zijn nog makkelijker om aan te trekken, en zitten ook veel losser, makkelijker dus...
Groeten en rok maar lustig verder hé..👍👍👍👍👍👍👍👍👍
Ik hou van rokken en jurken.... En ik draag ze elke dag, sinds vorige zomer (2020) vóóral jurken....7 maart 2019 is voor mij een mijlpaal... Toen ben ik voor de eerste keer naar de winkel geweest in een jeansrok...
Gebruikersavatar
Kortrokje
Berichten: 497
Lid geworden op: 19 aug 2020 03:48
Locatie: België.

Re: rok gekocht op reis

Bericht door Kortrokje »

Rik schreef: 04 sep 2021 17:21 Was het maar voor iedereen hier zo makkelijk om ergens binnen te stappen en een rok te passen/kopen.
Ik heb daar zelf ook helemaal geen probleem meer mee maar als ik de posts overloop is er echt te veel onnodige schroom.
Dat is dus nergens voor nodig hoor. De reacties zijn eigenlijk enkel positief, DOEN dus !
Daar heb je een punt Rik, als elke man die een rok of jurk wil dragen doodeenvoudig een winkel binnenstapt , dan is er niks aan de hand, ofwel gewoon kopen zoals ik in een postorderbedrijf online .. En buitenkomen natuurlijk.. De eerste stap is uiteraard de moeilijkste om zetten, maar daarna loopt alles op wieltjes.. Doen dus..
Groeten en blijf verder rokken en jurken dragen als je dat wenst.
Groeten
Ik hou van rokken en jurken.... En ik draag ze elke dag, sinds vorige zomer (2020) vóóral jurken....7 maart 2019 is voor mij een mijlpaal... Toen ben ik voor de eerste keer naar de winkel geweest in een jeansrok...
Gebruikersavatar
Kortrokje
Berichten: 497
Lid geworden op: 19 aug 2020 03:48
Locatie: België.

Re: rok gekocht op reis

Bericht door Kortrokje »

Rik schreef: 04 sep 2021 17:21 Was het maar voor iedereen hier zo makkelijk om ergens binnen te stappen en een rok te passen/kopen.
Ik heb daar zelf ook helemaal geen probleem meer mee maar als ik de posts overloop is er echt te veel onnodige schroom.
Dat is dus nergens voor nodig hoor. De reacties zijn eigenlijk enkel positief, DOEN dus !
Ja daarin heeft u volkomen gelijk, als u zegt, gewoon DOEN... En niet teveel denken, wat gaan de mensen zeggen/denken.. In t algemeen gaan er weinig of geen iets zeggen, denken is vrij dus.. Nee zoals u zegt, gewoon DOEN . En men zal zich héél wat beter voelen na het zetten van die stap... Het zal voor sommigen zoiets zijn als oef, geslaagd...👍👍👍👍 Groeten... En laat ons verder genieten van rok en jurk..😂😂
Ik hou van rokken en jurken.... En ik draag ze elke dag, sinds vorige zomer (2020) vóóral jurken....7 maart 2019 is voor mij een mijlpaal... Toen ben ik voor de eerste keer naar de winkel geweest in een jeansrok...
Plaats reactie