Laagdrempelige rok

Algemene ervaringen met het rok dragen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Alex
Berichten: 199
Lid geworden op: 28 sep 2013 15:45

Laagdrempelige rok

Bericht door Alex »

Wil je een keer een rok ervaren en niet te vrouwelijk overkomen? Probeer dan eens een wandelrok, te koop bij sport- en outdoor zaken. Deze is bijvoorbeeld van de decathlon. Zit zalig, en is feitelijk een broekje met voor en achter een soort omslagdoek.
Kost volgens mij maar €15 en is van kleine tot grote maten verkrijgbaar. En ook in andere kleuren!
C0397B97-0921-431A-BB51-381E79210596.jpeg
Bij mij begon het ooit met een panty. En hoe komt een panty het mooist tot zijn recht? Onder een rok of jurk! Zo is de liefde voor rokken en jurken ontstaan. Ik draag dus altijd een panty of kousen onder een rok of jurk…
Gebruikersavatar
Rik
Berichten: 348
Lid geworden op: 10 aug 2019 20:18
Locatie: Belgenland

Re: Laagdrempelige rok

Bericht door Rik »

Alex schreef: 24 jun 2022 07:39 ... is feitelijk een broekje met voor en achter een soort omslagdoek.
Bestaat al een tijdje en men noemt het een "SKORT", samentrekking van een short en een skirt.
In het Nederlands trekt men de woorden ook samen en is het een "broekrok".
In de tenniswereld zijn de dames hun tennisrokjes tegenwoordig allemaal skorts,
als hun rokje opwaait zie je een broekje in dezelfde kleur want het is 1 geheel :)
Bij Bol.com hebben ze er onder andere ook.
https://www.bol.com/be/nl/s/?searchtext=skort
Na vele jaren stiekem nu eindelijk ook dagelijks thuis bij de vrouw in rok(je), zelden nog broek of shorts.
Als de vrouwen meestal in broeken lopen is het aan de mannen toegestaan om in rokken te lopen.
Gebruikersavatar
Kortrokje
Berichten: 497
Lid geworden op: 19 aug 2020 03:48
Locatie: België.

Re: Laagdrempelige rok

Bericht door Kortrokje »

Rik schreef: 24 jun 2022 19:56
Alex schreef: 24 jun 2022 07:39 ... is feitelijk een broekje met voor en achter een soort omslagdoek.
Bestaat al een tijdje en men noemt het een "SKORT", samentrekking van een short en een skirt.
In het Nederlands trekt men de woorden ook samen en is het een "broekrok".
In de tenniswereld zijn de dames hun tennisrokjes tegenwoordig allemaal skorts,
als hun rokje opwaait zie je een broekje in dezelfde kleur want het is 1 geheel :)
Bij Bol.com hebben ze er onder andere ook.
https://www.bol.com/be/nl/s/?searchtext=skort
Mijn mening hé Rik, ik vind dit niks, dit is geen rok meer... Maar zoals ik zei, mijn mening... Ik vind het een lelijk ding..
Maar voor de beginners kan het een stap zijn naar een echte rok.. Ja goed mogelijk.. Hopelijk...
Groeten
Ik hou van rokken en jurken.... En ik draag ze elke dag, sinds vorige zomer (2020) vóóral jurken....7 maart 2019 is voor mij een mijlpaal... Toen ben ik voor de eerste keer naar de winkel geweest in een jeansrok...
Gebruikersavatar
Kortrokje
Berichten: 497
Lid geworden op: 19 aug 2020 03:48
Locatie: België.

Re: Laagdrempelige rok

Bericht door Kortrokje »

Alex schreef: 24 jun 2022 07:39 Wil je een keer een rok ervaren en niet te vrouwelijk overkomen? Probeer dan eens een wandelrok, te koop bij sport- en outdoor zaken. Deze is bijvoorbeeld van de decathlon. Zit zalig, en is feitelijk een broekje met voor en achter een soort omslagdoek.
Kost volgens mij maar €15 en is van kleine tot grote maten verkrijgbaar. En ook in andere kleuren!
C0397B97-0921-431A-BB51-381E79210596.jpeg
Ik vind het een lelijk ding... Zoals ik net tegen Rik zei ook... Dit is absoluut geen rok meer .. Maar dit is "mijn" bescheiden mening... Het kan voor nieuwe rokdragers een stap zijn naar een echte rok... Hopelijk helpt dit hen een stap verder te zetten...
Zoals ik zei, dit is mijn mening...
Groeten
Ik hou van rokken en jurken.... En ik draag ze elke dag, sinds vorige zomer (2020) vóóral jurken....7 maart 2019 is voor mij een mijlpaal... Toen ben ik voor de eerste keer naar de winkel geweest in een jeansrok...
Gebruikersavatar
Rik
Berichten: 348
Lid geworden op: 10 aug 2019 20:18
Locatie: Belgenland

Re: Laagdrempelige rok

Bericht door Rik »

Kortrokje schreef: 29 jun 2022 00:11
Alex schreef: 24 jun 2022 07:39 Wil je een keer een rok ervaren en niet te vrouwelijk overkomen? Probeer dan eens een wandelrok, te koop bij sport- en outdoor zaken. Deze is bijvoorbeeld van de decathlon. Zit zalig, en is feitelijk een broekje met voor en achter een soort omslagdoek.
Kost volgens mij maar €15 en is van kleine tot grote maten verkrijgbaar. En ook in andere kleuren!
C0397B97-0921-431A-BB51-381E79210596.jpeg
Ik vind het een lelijk ding... Zoals ik net tegen Rik zei ook... Dit is absoluut geen rok meer .. Maar dit is "mijn" bescheiden mening... Het kan voor nieuwe rokdragers een stap zijn naar een echte rok... Hopelijk helpt dit hen een stap verder te zetten...
Zoals ik zei, dit is mijn mening...
Groeten
Ik draag zo'n ding ook niet hoor maar het bestaat dus ;) :lol:
Na vele jaren stiekem nu eindelijk ook dagelijks thuis bij de vrouw in rok(je), zelden nog broek of shorts.
Als de vrouwen meestal in broeken lopen is het aan de mannen toegestaan om in rokken te lopen.
Gebruikersavatar
Kortrokje
Berichten: 497
Lid geworden op: 19 aug 2020 03:48
Locatie: België.

Re: Laagdrempelige rok

Bericht door Kortrokje »

Ja inderdaad, die bestaan reeds langer dan vandaag, ik heb er al zo gezien in de jaren 90, maar ik vind het een afgrijselijk iets, een onding.. Toch niks mooier dan een "echte" rok.. Anders heeft het toch geen zin dat wij trachten om rokken te willen dragen, als we teruggrijpen naar zo'n onding... Maar ik zeg het nog eens, ieder zijn ding hé.... Het kan sommigen misschien helpen om de volgende stap te zetten, inderdaad het zou kunnen dat het een springplank is naar de volledige enige echte rok.. hopelijk.. Maar zeker geen vervanging, dan hou je beter je broek/pantalon....
Groeten
Ik hou van rokken en jurken.... En ik draag ze elke dag, sinds vorige zomer (2020) vóóral jurken....7 maart 2019 is voor mij een mijlpaal... Toen ben ik voor de eerste keer naar de winkel geweest in een jeansrok...
Plaats reactie