Rokken in garderobe ?

Algemene ervaringen met het rok dragen
Gebruikersavatar
Redhawkje
Berichten: 328
Lid geworden op: 24 okt 2017 13:52
Locatie: Woubrugge, ZH, NL

Re: Rokken in garderobe ?

Bericht door Redhawkje »

WesleyN schreef: 12 nov 2017 12:03 Dat zijn stuk voor stuk geweldige bands. Daar houd ik ook van. Maar mijn smaak is veel breder dan alleen rockmuziek. Leuk dat je van deze bands houdt.
Mijn smaak is ook veel breder hoor. :)

Vanochtend ook maar de khaki variant van de unisexrok besteld. Al dat zwart is ook zo zwart hè 8-)
Marica
guido2020
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 nov 2020 19:19

Re: Rokken in garderobe ?

Bericht door guido2020 »

eindelijk kan ik reageren op dit forum. Er zat een fout in het forum of in mijn browser waardoor ik geen reacties kon plaatsen. Dat lijkt nu opgelost :)

Ik heb eigenlijk geen idee hoeveel rokjes ik heb. Ik schat rond de 150-200 ergens. Ik heb er veel in dozen gestoken en gestockeerd. Om een overzicht te krijgen, heb ik een website gemaakt waarop ik alles catalogiseer. Momenteel zit ik aan 110 ongeveer, maar er zullen er dus zeker nog wat bijkomen. Ondertussen shop ik lustig verder, elke week een rok of 2/3 (en dan hou ik me nog in... :) ).

Ik hou vooral van maxi rokken en kleedjes. Nu in de winter voornamelijk lange jeansrokken, elke leuke jeansrok op Vinted koop ik, heb er denk ik 10-15 gekocht de laatste 2 maand ofzo alleen...
Gebruikersavatar
WesleyN
Berichten: 864
Lid geworden op: 22 jul 2013 19:11

Re: Rokken in garderobe ?

Bericht door WesleyN »

@Guido: Als je zoveel rokken heb, doe je ook weleens rokken weg? Verkoop je ze ook? Het is wel wat ik van een gemiddelde rok dragende man verwacht. Want het kopen is op zich al verslaving. Je ziet dat ik mij probeer in te houden. Ik heb afgelopen zomer 4 rokken weggedaan. Ik vond er één niet leuk en de overige 3 waren naar mijn mening te kort. En als ik beneden thuis ben, en ik draag een te korte jurk of iets dergelijks, dan wordt mij vriendelijk verzocht een langere rok aan te doen. Dat voelt al als een betere acceptatie. Want een rok dragen is ook standvastig zijn. Dus volhouden...
Iedereen is uniek en toch lijken wij allemaal op elkaar. Wij zijn namelijk allemaal mensen.
Wat is dan de reden om onderscheid te maken in wij en zij-groepjes?
Gebruikersavatar
Kortrokje
Berichten: 497
Lid geworden op: 19 aug 2020 03:48
Locatie: België.

Re: Rokken in garderobe ?

Bericht door Kortrokje »

Ik koop de laatste jaren bij BonPrix,vroeger in de jaren 90 kocht ik rokken bij Neckerman en Quelle,later bij BleuBonheur en BlanchePorte. ..maar sinds ik bij BonPrix ben beginnen kopen,een tweetal jaren geleden blijf ik bij hen..Ik ben heel tevreden over hun rokken en jurken..over alles eigenlijk...och er zijn mogelijkheden genoeg héé om rokken en jurken en lingerie te kopen..
Ik hou van rokken en jurken.... En ik draag ze elke dag, sinds vorige zomer (2020) vóóral jurken....7 maart 2019 is voor mij een mijlpaal... Toen ben ik voor de eerste keer naar de winkel geweest in een jeansrok...
Gebruikersavatar
Redhawkje
Berichten: 328
Lid geworden op: 24 okt 2017 13:52
Locatie: Woubrugge, ZH, NL

Re: Rokken in garderobe ?

Bericht door Redhawkje »

Hiep hoi, ik kan ook eindelijk weer posten. Het reactieveld leek wel verdwenen te zijn. :roll:

Mensen, daarom nog de beste wensen voor 2021.

Nieuwste aanwinsten in mijn garderobe komen bij de kringloop vandaan. Voor minder dan €10 3 leuke rokjes gevonden waar ik helemaal weg van ben.

O ja vandaag heb ik een afspraak in Velsen bij Dr Kanhai. De laatste controle over het ontharen van het genitaal gebied, en ik hoop dat ik nu de datum voor de operatie ga horen.
Marica
Gebruikersavatar
Januca
Berichten: 28
Lid geworden op: 19 feb 2021 16:23
Locatie: Gasselte

Re: Rokken in garderobe ?

Bericht door Januca »

Ik moet zeggen dat ik op dit moment nog geen rokken en/of jurken heb, maar daar gaat heel snel verandering in komen.
In het verleden (heel lang geleden) keek ik al naar mannen in rokken. Dat vond ik geweldig om te zien. Ik was nog niet zo lang getrouwd, maar mijn vrouw viel het op dat ik daar altijd naar keek. Ik kreeg dan steevast te horen dat ik het niet in mijn hoofd moest halen om zoiets onzinnigs te dragen, want dan kom ik gelijk mijn biezen pakken. Dus hield ik mij maar in. Het enige wat ik kon doen was mijn korte broeken korter te maken, heel kort zelfs. Dat gaf al een fijn gevoel, maar ook daar moest ik mee stoppen omdat dat in haar ogen er niet netjes uitzag.
Dat en nog veel meer ander gevoelens heb ik voor haar verborgen gehouden.
Totdat zij vorig jaar, na een huwelijk van bijna 55 jaar overleed aan Alzheimer.
Nu is voor mij eindelijk de tijd gekomen om weer eens aan mijn eigen gevoelens te denken.
De postorder boeken liggen nu op tafel en als de kringloopwinkels weer open zijn, da ik daar ook eens lekker struinen.
Het wordt tijd voor de rok voor de mannen.
Gebruikersavatar
WesleyN
Berichten: 864
Lid geworden op: 22 jul 2013 19:11

Re: Rokken in garderobe ?

Bericht door WesleyN »

Wauw... zolang had ik niet kunnen wachten om een rok te kunnen dragen.

Bij ons is het gewoon steeds de grenzen verleggen. En dan weer een klein stapje terug en vervolgens weer een grotere stap voorwaarts. Als ik de ruimte niet krijg, dan creëer ik hem gewoon. Maar elke relatie is weer anders. En ik gun iedereen gewoon het beste. Want we houden ons steeds voor de gek en wij zijn steeds degene die ons aanpassen voor de vrede. Het lijkt wel zoiets als dat we een sigaretje opsteken. Ja, doe dat even ergens anders.
Iedereen is uniek en toch lijken wij allemaal op elkaar. Wij zijn namelijk allemaal mensen.
Wat is dan de reden om onderscheid te maken in wij en zij-groepjes?
Gebruikersavatar
Januca
Berichten: 28
Lid geworden op: 19 feb 2021 16:23
Locatie: Gasselte

Re: Rokken in garderobe ?

Bericht door Januca »

Je hebt helemaal gelijk WesleyN
ik ben nu eindelijk begonnen meer voor mijzelf op te komen.
Gebruikersavatar
Redhawkje
Berichten: 328
Lid geworden op: 24 okt 2017 13:52
Locatie: Woubrugge, ZH, NL

Re: Rokken in garderobe ?

Bericht door Redhawkje »

Januca schreef: 20 feb 2021 16:30 Je hebt helemaal gelijk WesleyN
ik ben nu eindelijk begonnen meer voor mijzelf op te komen.
Hoi Januca ik zie dat dit ook gevonden hebt. Zo ben ik ook begonnen als man om rokken te dragen. Dat heb ik gewoon gedaan, iets waar mijn vrouw eerst dacht dat er reacties zouden komen, maar die kwamen niet. Wat een fijn gevoel was dat, die eerste stap buiten de deur in alle vrijheid. Maar het zaadje was geplant, en er was geen weg meer terug, dat zag mijn vrouw uiteindelijk ook. En nu ga ik als vrouw door het leven met over een paar maanden de grote operatie.
Marica
Gebruikersavatar
Januca
Berichten: 28
Lid geworden op: 19 feb 2021 16:23
Locatie: Gasselte

Re: Rokken in garderobe ?

Bericht door Januca »

Hallo Redhawkje / Marica.

Ja ik had je foto al herkend, en dacht, ik ben niet de enige die op meerdere gerelateerde forums komt.

Voor mijn vrouw was het absoluut onbespreekbaar. Zij was daar heel star in. Afwijkingen van de norm waren niet acceptabel.
Er waren meer probleempjes waar ik het niet over wil hebben. Dat is te privé.
Daarnaast komen er in een huwelijk ook kinderen, en die wil je een zo stabiel mogelijke basis voor hun leven geven.
(Volgens mij is dat goed gelukt. Ik woon zelfs bij mijn dochter.)

Daarom is het voor mij zo laat geworden om weer aan mijzelf te gaan denken.
Ik denk maar zo: Beter laat dan nooit. En ik moet zeggen dat ik het na zoveel jaren het onderdrukt te hebben, het zeer moeilijk vind om weer mijzelf te worden.
Gelukkig heeft mijn directe omgeving veel begrip.

Ik heb inmiddels de eerste spullen besteld en hoop spoedig die mooie kleren te kunnen dragen.
En zo verder te gaan in het traject mij vrouw te voelen.
Plaats reactie