Rokken in garderobe ?

Algemene ervaringen met het rok dragen
Gebruikersavatar
Redhawkje
Berichten: 328
Lid geworden op: 24 okt 2017 13:52
Locatie: Woubrugge, ZH, NL

Re: Rokken in garderobe ?

Bericht door Redhawkje »

Januca schreef: 20 feb 2021 20:16 Hallo Redhawkje / Marica.

Ja ik had je foto al herkend, en dacht, ik ben niet de enige die op meerdere gerelateerde forums komt.

Voor mijn vrouw was het absoluut onbespreekbaar. Zij was daar heel star in. Afwijkingen van de norm waren niet acceptabel.
Er waren meer probleempjes waar ik het niet over wil hebben. Dat is te privé.
Daarnaast komen er in een huwelijk ook kinderen, en die wil je een zo stabiel mogelijke basis voor hun leven geven.
(Volgens mij is dat goed gelukt. Ik woon zelfs bij mijn dochter.)

Daarom is het voor mij zo laat geworden om weer aan mijzelf te gaan denken.
Ik denk maar zo: Beter laat dan nooit. En ik moet zeggen dat ik het na zoveel jaren het onderdrukt te hebben, het zeer moeilijk vind om weer mijzelf te worden.
Gelukkig heeft mijn directe omgeving veel begrip.

Ik heb inmiddels de eerste spullen besteld en hoop spoedig die mooie kleren te kunnen dragen.
En zo verder te gaan in het traject mij vrouw te voelen.
Ken je Skirtcafe.org? Een US based forum over mannen die graag een rok dragen. Ik zit daar ook onder nick Rokje.
Marica
Gebruikersavatar
Kortrokje
Berichten: 497
Lid geworden op: 19 aug 2020 03:48
Locatie: België.

Re: Rokken in garderobe ?

Bericht door Kortrokje »

guido2020 schreef: 09 jan 2021 14:19 eindelijk kan ik reageren op dit forum. Er zat een fout in het forum of in mijn browser waardoor ik geen reacties kon plaatsen. Dat lijkt nu opgelost :)

Ik heb eigenlijk geen idee hoeveel rokjes ik heb. Ik schat rond de 150-200 ergens. Ik heb er veel in dozen gestoken en gestockeerd. Om een overzicht te krijgen, heb ik een website gemaakt waarop ik alles catalogiseer. Momenteel zit ik aan 110 ongeveer, maar er zullen er dus zeker nog wat bijkomen. Ondertussen shop ik lustig verder, elke week een rok of 2/3 (en dan hou ik me nog in... :) ).

Ik hou vooral van maxi rokken en kleedjes. Nu in de winter voornamelijk lange jeansrokken, elke leuke jeansrok op Vinted koop ik, heb er denk ik 10-15 gekocht de laatste 2 maand ofzo alleen...
Amaaaai, 150 tot 200 rokken...leuk....ik weet echt niet hoeveel ikzelf er heb ,ook heel wat...dát wel. ..ik koop nu voornamelijk jurken sinds vorige zomer...ik draag ook nog enkel jurken sindsdien. ..ik vind jurken nóg leuker en vooral nóg makkelijker...Vooral omdat ik nogal redelijk dik ben119kg laatste keer gewogen,met name de buik vooral is heel dik...en een dikke buik is nooit goed om een rok goed op zijn plaats te houden als je wat beweegt...dus jurken passen mij beter...ik hoef niet bang te zijn dat ze afzakken eens ze mijn dikke buik afglijden...dat is t voordeel onderandere van jurken..Ikzelf koop ze bij BonPrix...in de jaren 90,kocht ik mijn rokken enz bij Neckerman en bij Quelle...later na het stopzetten van én Neckerman én Quelle in België bij BleuBonheur en BlanchePorte, maar daarna na kennismaking met BonPrix enkel nog bij BonPrix. ..ik ben heel tevreden dáár..dus als je tevreden bent moet je niet meer veranderen vind ik..
Groeten van een rok en jurkfanaat, en rok rustig verder zou ik zeggen..
Ik hou van rokken en jurken.... En ik draag ze elke dag, sinds vorige zomer (2020) vóóral jurken....7 maart 2019 is voor mij een mijlpaal... Toen ben ik voor de eerste keer naar de winkel geweest in een jeansrok...
Gebruikersavatar
Januca
Berichten: 28
Lid geworden op: 19 feb 2021 16:23
Locatie: Gasselte

Re: Rokken in garderobe ?

Bericht door Januca »

Hallo Marica

Ik heb even gekeken en wat gelezen op Skirtcafe.org, maar ik ga daar geen lid van worden.
Naar mijn idee voegt het niet (veel) toe aan dit forum.
Maar in ieder geval bedankt voor de tip.
Plaats reactie