De rok en de familie

Algemene ervaringen met het rok dragen
Gebruikersavatar
WesleyN
Berichten: 864
Lid geworden op: 22 jul 2013 19:11

Re: De rok en de familie

Bericht door WesleyN »

Meestal draag ik gewoon die skinny jeans. Ik heb ook een jegging. Die draag ik alleen onder een longshirt. Dan zie je ook niet dat er een gulp ontbreekt. En deze broeken worden op zijn minst gedoogt. Maar vaak krijg ik daar ook complimenten over. En veel mensen vinden dat dat nou eenmaal bij mij hoort. Dat zijn ze nu eenmaal gewend. En als je altijd een rok draagt zullen ze dat ook bij je vinden horen denk ik. Zo gaat dat. Iets voor het eerst zien, wat ze niet gewend zijn is moeilijk. Dan moet het denkpatroon weer helemaal aangepast worden aan de nieuwe normen.
Iedereen is uniek en toch lijken wij allemaal op elkaar. Wij zijn namelijk allemaal mensen.
Wat is dan de reden om onderscheid te maken in wij en zij-groepjes?
Gebruikersavatar
Yvan
Berichten: 209
Lid geworden op: 25 jan 2016 04:42
Locatie: Kortrijk (België)

Re: De rok en de familie

Bericht door Yvan »

Het gaat grotendeels over comfort en "weinig moeite". Ik dacht dat wij, als man, daar een octrooi op hadden?? :lol:
Real men wear skirts
Gebruikersavatar
Yvan
Berichten: 209
Lid geworden op: 25 jan 2016 04:42
Locatie: Kortrijk (België)

Re: De rok en de familie

Bericht door Yvan »

Thuis draag ik tegenwoordig niets anders meer dan rokken. Bij koud weer, zoals nu, een stevige legging eronder met kniehoge laarzen en het blijft lekker warm. In het openbaar is het niet altijd evident, maar in het slechtste geval ruil ik de rok in voor een kilt, maar dat is momenteel ietsje te fris. De hoeveelheid pantalons en (gewone) jeansbroeken is gedaald tot het strikte minimum en is de vrijgekomen plaats ingenomen door rokken. De gemiddelde man onderschat nog steeds het comfort dat de rok kan bieden. Iedereen zou het eens moeten proberen.
Real men wear skirts
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 2103
Lid geworden op: 05 apr 2009 15:07
Locatie: Heerlen

Re: De rok en de familie

Bericht door Jos »

zo is het maar net Yvan.

Ik draag ook uitsluitend rokken in mijn vrije tijd. Thuis zijn dat overwegend middel-lange tot lange rokken. Bij de middel-lange rokken zijn een paar laarzen voldoende om buiten te kou te kunnen weerstaan. Met kortere rokken draag ik panty's tot 40 den, dat volstaat voor mij zolang ik niet uren buiten ga wandelen.
een fervent rokdrager
Gebruikersavatar
wimjansma
Berichten: 225
Lid geworden op: 14 mei 2013 23:22

Re: De rok en de familie

Bericht door wimjansma »

WesleyN schreef: 24 nov 2016 12:02 .... En veel mensen vinden dat dat nou eenmaal bij mij hoort. Dat zijn ze nu eenmaal gewend. En als je altijd een rok draagt zullen ze dat ook bij je vinden horen denk ik. Zo gaat dat. Iets voor het eerst zien, wat ze niet gewend zijn is moeilijk. Dan moet het denkpatroon weer helemaal aangepast worden aan de nieuwe normen.
Ben dit helemaal met je eens, Wesley. Sinds de jaren 60 van de vorige eeuw loop ik zomers in mijn woonplaats rond met het toen razend populair heel kort afgeknipte spijkerbroekje, met rafels. En ik vouw daarvan zelfs de pijpjes liefst nog eens op. Dat doe ik al zo lang, dat men het van mij gewend is geraakt. Met die preutse , belachelijk lange mannenmode van tegenwoordig wil een toerist op een terrasje nog wel eens verwonderd kijken. In tegenstelling tot de vrouwen en meisjes mogen wij mannen kennelijk geen echte korte broekjes meer dragen. Toch konden Kruijff, Beckenbauwer en Keizer ze indertijd normaal dragen. Mochten ook de wind rond hun benen voelen. Ik kijk nog steeds naar films uit die jaren. Wat men nu opeens tegen die blote mannenbenen heeft weet ik niet.
Mijn schoonzus zegt tegen mijn vrouw, dat zij zo niet naast haar man zou willen lopen. Mijn vrouw is daar makkelijk in. Géén rokjes naast haar, maar een kort broekje, dat kan. Zo is Wim, zegt ze.
Gebruikersavatar
Yvan
Berichten: 209
Lid geworden op: 25 jan 2016 04:42
Locatie: Kortrijk (België)

Re: De rok en de familie

Bericht door Yvan »

wimjansma schreef: 01 aug 2017 00:07
WesleyN schreef: 24 nov 2016 12:02 .... En veel mensen vinden dat dat nou eenmaal bij mij hoort. Dat zijn ze nu eenmaal gewend. En als je altijd een rok draagt zullen ze dat ook bij je vinden horen denk ik. Zo gaat dat. Iets voor het eerst zien, wat ze niet gewend zijn is moeilijk. Dan moet het denkpatroon weer helemaal aangepast worden aan de nieuwe normen.
Ben dit helemaal met je eens, Wesley. Sinds de jaren 60 van de vorige eeuw loop ik zomers in mijn woonplaats rond met het toen razend populair heel kort afgeknipte spijkerbroekje, met rafels. En ik vouw daarvan zelfs de pijpjes liefst nog eens op. Dat doe ik al zo lang, dat men het van mij gewend is geraakt. Met die preutse , belachelijk lange mannenmode van tegenwoordig wil een toerist op een terrasje nog wel eens verwonderd kijken. In tegenstelling tot de vrouwen en meisjes mogen wij mannen kennelijk geen echte korte broekjes meer dragen. Toch konden Kruijff, Beckenbauwer en Keizer ze indertijd normaal dragen. Mochten ook de wind rond hun benen voelen. Ik kijk nog steeds naar films uit die jaren. Wat men nu opeens tegen die blote mannenbenen heeft weet ik niet.
Mijn schoonzus zegt tegen mijn vrouw, dat zij zo niet naast haar man zou willen lopen. Mijn vrouw is daar makkelijk in. Géén rokjes naast haar, maar een kort broekje, dat kan. Zo is Wim, zegt ze.
Toen ik nog naar de lagere school ging, was een korte broek nog echt een korte broek en geen halflange jeansbroek zoals vandaag. Ik vraag me af wat er de laatste tijd mis is met het mannelijk bovenbeen. Mij niet gelaten, een reden temeer om regelmatig een minirokje te dragen. ;)
Real men wear skirts
Gebruikersavatar
WesleyN
Berichten: 864
Lid geworden op: 22 jul 2013 19:11

Re: De rok en de familie

Bericht door WesleyN »

Afgelopen vakantie heb ik alleen die superkorte broekjes gekocht. Niet van die hotpants. Mijn doel was geen driekwart of die broeken net boven de knie te dragen. En als ik wat anders aan moest heb ik gekozen voor mijn witte skinnyjeans en niet mijn driekwartbroek. Op een gegeven moment stelde ik gewoon voor om onderweg ergens te gaan eten, zodat ik mij niet kon omkleden. Het trucje werkte tot mijn grote verbazing.
Iedereen is uniek en toch lijken wij allemaal op elkaar. Wij zijn namelijk allemaal mensen.
Wat is dan de reden om onderscheid te maken in wij en zij-groepjes?
Gebruikersavatar
wimjansma
Berichten: 225
Lid geworden op: 14 mei 2013 23:22

Re: De rok en de familie

Bericht door wimjansma »

De afgelopen weken zijn wij (mijn vrouw en ik) vier keer een midweekje naar een hotelletje geweest, in Groningen (stad en bootreisje naar Bochum), Naaldwijk (naar familie in Den Haag en de zee in Kijkduin), Terneuzen (naar Antwerpen en Cadzand), en het Rijndal in Boppard (Deutsches Eck en boottocht retour Rhüdesheim). Steeds mooi weer gehad. Dus steeds in mijn superkorte broekjes aan. Ook in Duitsland toch wel veel bekijks. Ook daar is men kennelijk de tijd van Beckenbauer vergeten.
In Antwerpen viel mij op, dat daar veel eigenzinnige vogels rondlopen. Als ik alleen was geweest had ik ogenblikkelijk mijn rokje aangetrokken. Maar omdat we samen waren kon dat niet. Denk echter niet, dat ik daar een drama van maak. Liever samen met mijn vrouw in een kort broekje, dan alleen in een rokje. Alleen is ook maar alleen.
Om geen wrevel op te wekken ga ik tijdens het avonddiner in het hotel altijd klassiek, dus lange broek en overhemd.
Half augustus gaan we een paar weekjes naar Duitsland/Slovenie en Oostenrijk/Italie voor onze grote vakantie. Wij laten ons dan met de skilift hoog in de bergen afzetten en lopen terug naar het dal.Benieuwd of ik in de eenzame hoge bergen mijn rokje kan dragen.
Gebruikersavatar
WesleyN
Berichten: 864
Lid geworden op: 22 jul 2013 19:11

Re: De rok en de familie

Bericht door WesleyN »

Ik was daar een week of 3 geleden onderweg naar Dour. Ik heb in die dagen geen broek aan gehad. Waarschijnlijk komt daar nog een heel verslag van. Ik weet alleen nog niet hoe.
Laatst gewijzigd door WesleyN op 03 aug 2017 20:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Iedereen is uniek en toch lijken wij allemaal op elkaar. Wij zijn namelijk allemaal mensen.
Wat is dan de reden om onderscheid te maken in wij en zij-groepjes?
Gebruikersavatar
beachlion
Berichten: 609
Lid geworden op: 26 jul 2013 19:44
Locatie: Allentown, PA, USA

Re: De rok en de familie

Bericht door beachlion »

De aangetrouwde familie in Amerika weet er van en ik heb nog geen negatieve reacties gehoord, direct of indirect. Een paar nichten in de late tienerjaren vonden het wel cool.
Van m'n familie in Holland heb ik geen idee. Ik heb er nog niet over gehad maar ik denk dat ze het wel zullen accepteren alhoewel ze er misschien niet allemaal m'n beweegreden zullen onderschrijven. Als ik naar Holland zou vliegen doe ik dat in rok. Maar mocht zich in Holland een situatie voordoen waarbij een rok niet gepast zou zijn dan wordt het een broek. Het rok-dragen is per slot van rekening geen religie voor mij.
Plaats reactie