eerste keer in het openbaar

Algemene ervaringen met het rok dragen
johannesw
Berichten: 44
Lid geworden op: 16 nov 2019 14:20

eerste keer in het openbaar

Bericht door johannesw »

Zondag voor het eerst in het openbaar met een rok gelopen. Was langs de Neder-Rijn in Arnhem waar redelijk veel wandelaars waren. Geen vreemde blikken e.d. gelukkig :)
Gebruikersavatar
WesleyN
Berichten: 864
Lid geworden op: 22 jul 2013 19:11

Re: eerste keer in het openbaar

Bericht door WesleyN »

Valt mee hè?! Had je vooraf nog "plankenkoorts"? Als je eenmaal jezelf in 't diepe hebt gegooid, dan heb je ook gelijk je eerste reactie (of het uitblijven daarvan). Dat voelt wel geruststellend toch?! Als je vaker in rok in het openbaar gaat, zal je toch af-en-toe mindere reacties krijgen. Maar wat geeft het?! Iedereen heeft een mening over je. Als je een broek draagt krijg je ook soms reacties waar je niet op zit te wachten. Waarschijnlijk zullen dat weer andere reacties zijn.
Iedereen is uniek en toch lijken wij allemaal op elkaar. Wij zijn namelijk allemaal mensen.
Wat is dan de reden om onderscheid te maken in wij en zij-groepjes?
Gebruikersavatar
Alex
Berichten: 199
Lid geworden op: 28 sep 2013 15:45

Re: eerste keer in het openbaar

Bericht door Alex »

Goed gedaan Johannes!
Uit ervaring weet ik dat het steeds minder eng wordt. Ik heb afgelopen week een paar uur in het redelijk drukke centrum van Nijmegen rondgewandeld. In een spijkerrokje, met een antracietkleurige panty eronder. Níemand die op of omkeek.
Het werkt een beetje verslavend...
Bij mij begon het ooit met een panty. En hoe komt een panty het mooist tot zijn recht? Onder een rok of jurk! Zo is de liefde voor rokken en jurken ontstaan. Ik draag dus altijd een panty of kousen onder een rok of jurk…
Gebruikersavatar
Rik
Berichten: 348
Lid geworden op: 10 aug 2019 20:18
Locatie: Belgenland

Re: eerste keer in het openbaar

Bericht door Rik »

Knap van je Johannes, het zal steeds makkelijker worden, op de duur denk je er niet meer over na.
Sinds juli vorig jaar ben ik niet meer in broek buiten geweest, altijd in rok, zelfs deze winter maar dan met een legging er onder.
In het begin deden een 3-tal buren er wat lacherig over meer die werden het na enkele dagen al gewoon.
Zowel voor boodschappen als voor de vele wandelingen met de hond, altijd in rok, tot 5 cm boven de knie.
De raarste reacties krijg ik van moslima's in groep (per 2 of meer) die traditioneel met lang kleed en hoofddoek gekleed zijn.
Eerst gapen ze me na alsof ik een buitenaards wezen ben, dan zwaai ik eens vriendelijk terug,
daarna verkondigen ze aan elkaar hun mening, soms al giechelend. Wat ze zeggen is me een raadsel, ik begrijp hun taal niet.
Naast die verbaasde blikken en het gegiechel kreeg ik nog geen directe opmerkingen, ook niet van moslim mannen.
Tja, ik kan wel begrijpen dat in hun cultuur dit heel ongewoon is, daar zijn mannen in een lang kleed gewoon, niet in korte rok :lol:
Ofwel is het een vorm van jaloersheid omdat zij hun benen moeten bedekken en ik niet? Wie zal het zeggen...
De tijd dat bij ons mannen en vrouwen in de kerk elk aan hun kant moesten zitten ligt al héééééééél lang achter ons.
Misschien geraken onze gewoontes en vrijheden en ingeburgerd worden bij hen, ik help het hen hopen ;)
De talrijke migranten in mijn eigen straat maken er geen probleem van om met een ouwe "rokker" als ik te babbelen.
Na vele jaren stiekem nu eindelijk ook dagelijks thuis bij de vrouw in rok(je), zelden nog broek of shorts.
Als de vrouwen meestal in broeken lopen is het aan de mannen toegestaan om in rokken te lopen.
johannesw
Berichten: 44
Lid geworden op: 16 nov 2019 14:20

Re: eerste keer in het openbaar

Bericht door johannesw »

Viel wel mee, maar was zeker wel even spannend. :)
guido2020
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 nov 2020 19:19

Re: eerste keer in het openbaar

Bericht door guido2020 »

respect voor jullie! Mijn eerste keer buiten in rok is mss al heel lang geleden.. 20 jaar of langer mss.. Recentelijk is het heel hard verbeterd. Ik ga geregeld wandelen in het bos omdat ik dat leuk vind. In het begin deed ik een hele lichte rok onder mijn broek aan, en als er dan niemand was, dan deed ik die snel over mijn broek.. :) Naarmate ik dat meer en meer deed, ben ik stilletjes aan in rok gegaan, maar wel met een rugzak met een broek in als backup... Na dat een paar keer gedaan te hebben, ben ik eens zonder rugzak geweest, en net toen ben ik mensen tegengekomen. Ik was zo hard geschrokken dat ik even al lopend ben teruggedraaid. tot ik ineens dacht dat ik mijn autosleutels kwijt was, en het al schemerde, moest ik wel terugdraaien om mijn sleutels te gaan zoeken. Ik ging dus recht op die mensen af, tot ik ineens besefte dat mijn sleutel in mijn zak met rits zat, dus niet uit mijn zak kon vallen... :) Ik terug naar mijn auto gegaan met dat koppel achter mij op 20-30 meter. Ik had een kei lange wijde jeansrok aan en ben met een klein hartje teruggegaan, duurde wel een kwartiertje eer ik terug bij auto was. In auto gesprongen en weg.. Daar zat ik dan in mijn auto met een rok aan, wat ik vroeger niet durfde. je weet nooit of je politie tegenkomt of een ongeval of dergelijke. Maar nu kon ik niet anders. Ik heb thuis ook geen mogelijkheid om in een garage ofzo om te kleden, ik parkeer buiten op het straat. Ik heb me uiteindelijk snel in mijn auto omgekleed... Sindsdien heb ik wel zoiets van: doe gewoon je goesting... maar het is toch altijd met een klein hartje als ik met mijn rok buitenkom, op drukke plaatsen zie je mij voorlopig niet....

Destijds tijdens het winkelen zag ik ineens een man in jeansrok passeren... spijtig dat ik hem geen vuistje kon geven of hem even een hart onder de riem kon steken...
Gebruikersavatar
Rik
Berichten: 348
Lid geworden op: 10 aug 2019 20:18
Locatie: Belgenland

Re: eerste keer in het openbaar

Bericht door Rik »

guido2020 schreef: 09 jan 2021 14:36 .... je weet nooit of je politie tegenkomt of een ongeval of dergelijke. ..... Ik heb me uiteindelijk snel in mijn auto omgekleed... Sindsdien heb ik wel zoiets van: doe gewoon je goesting... maar het is toch altijd met een klein hartje als ik met mijn rok buitenkom, op drukke plaatsen zie je mij voorlopig niet....
Ik denk dat de politie al meer zoiets gezien hebben hoor, ik ga tegenwoordig 95% van mijn tijd in rok naar buiten, boodschappen doen waar het druk is, naar de supermarkt, de apotheek, de huisdokter, de tandarts. Ik denk daar niet meer over na wat anderen denken en krijg daar ook geen reacties op. Ofwel merkt men het niet eens, of men durft niets zeggen. Heel sporadisch is er eens een jongedame die me een compliment geeft en het knap vind dat ik rokken draag. Als ik ooit een ongeval zou hebben en in het ziekenhuis beland zal men daar ook ontdekken dat ik onder de rok een damesslip draag, omdat het gewoon lekkerder draagt dan een mannenslip. Gewoon dragen waar je je lekker in voelt. Hoe vaker je zonder nadenken op drukke plaatsen komt hoe meer het als vanzelfsprekend zal aanvoelen en het sterkt je zelfvertrouwen.
Na vele jaren stiekem nu eindelijk ook dagelijks thuis bij de vrouw in rok(je), zelden nog broek of shorts.
Als de vrouwen meestal in broeken lopen is het aan de mannen toegestaan om in rokken te lopen.
Gebruikersavatar
Kortrokje
Berichten: 497
Lid geworden op: 19 aug 2020 03:48
Locatie: België.

Re: eerste keer in het openbaar

Bericht door Kortrokje »

Och ik ben al tientallen keren door de politie gezien en gecontroleerd...WE leven in 2021 héé, niet meer in de jaren 20 of jaren 50 of zo...Ik draag overal een jurk of rok..winkel ,post,dokter,vrienden,tanken,garage,restaurant,apotheek,overal waar ik ga trouwens...en men doet niks verkeerd door een jurk of rok te dragen héé. ..Net zoals vrouwen niks misdoen door een broek/pantalon te dragen..doen wij ook niks verkeerd door een jurk of rok te dragen..
Ik hou van rokken en jurken.... En ik draag ze elke dag, sinds vorige zomer (2020) vóóral jurken....7 maart 2019 is voor mij een mijlpaal... Toen ben ik voor de eerste keer naar de winkel geweest in een jeansrok...
Rokkengek
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 mei 2019 11:45

Re: eerste keer in het openbaar

Bericht door Rokkengek »

Ik zou graag willen ervaren hoe het voelt om in het openbaar een rok te dragen.
Maar van mijn partner mag ik dit niet
Thuis draag ik vrij vaak een rok of jurk, maar ik mag er niet mee naar buiten
Gebruikersavatar
Rik
Berichten: 348
Lid geworden op: 10 aug 2019 20:18
Locatie: Belgenland

Re: eerste keer in het openbaar

Bericht door Rik »

Rokkengek schreef: 17 jan 2021 11:14 Ik zou graag willen ervaren hoe het voelt om in het openbaar een rok te dragen.
Maar van mijn partner mag ik dit niet
Thuis draag ik vrij vaak een rok of jurk, maar ik mag er niet mee naar buiten
Gewoon doen waar je zin in hebt, gelukkig mag ik dat van mijn partner, maar moest het zijn dat het niet mag zou dat een serieus punt van discussie worden want een partner die je vrijheid beknot, op eender welk vlak (dus ook kleding) is volgens mij niet de juiste partner. Ik zou in ieder geval al profiteren van haar afwezigheid om een rok of jurk aan te trekken en profiteren van het dagje uit. Je ervaart dan tenminste al hoe het voelt en kan zelf zien dat je omgeving er niet of nauwelijks op reageert. Nadien kan je die ervaring met haar delen en kan er toch weinig bezwaar zijn?
Na vele jaren stiekem nu eindelijk ook dagelijks thuis bij de vrouw in rok(je), zelden nog broek of shorts.
Als de vrouwen meestal in broeken lopen is het aan de mannen toegestaan om in rokken te lopen.
Plaats reactie