Waarom zou een man een rok dragen?

Algemene ervaringen met het rok dragen
Plaats reactie
Bruno
Berichten: 14
Lid geworden op: 14 sep 2017 19:58

Waarom zou een man een rok dragen?

Bericht door Bruno »

Waarom zou een man een rok dragen? 16-9-20
Die vraag is natuurlijk fout.
Beter: Waarom mag een man géén rok dragen?
Die vraag is beter, maar eigenlijk ook fout. Want een man wordt van kindsbeen af ingeprent dat een rok voor hem taboe is. Maar waarom? Her ergste is dat zijn moeder er van overtuigd is, dat haar zoontje natuurlijk geen rok draagt, nooit, voor geen prijs, maar wéér: waarom? Omdat haar dat ook zo ingeprent is en zij absoluut niet zou weten wat tegen haar vriendinnen te zeggen als die zouden zien dat haar jongen een rokje draagt, stel je voor, zeg. En die jongen moet er natuurlijk ook nooit zelf naar gaan vragen, ook stel je voor, zeg. Dus die wordt ook ingeprent, dat een rok voor hem taboe is.
Bij mij hangt een foto aan de muur van een farao met zijn vrouw, hij draagt een minirok en zij een lange rok. Mag hij dat wel?
Dat inprenten gaat zo stevig, dat een opgroeiende jongen meteen zegt als hij ooit gevraagd wordt een rok te dragen: Néé, ik ben toch geen meid?
Maar die meid draagt wel een broek, nog sterker, dat vindt iedereen gewoon. Die meid zegt nooit: ik ben toch geen knul?
Raar, heel raar.
Dat idiote verschijnsel heeft mij mijn hele leven behoorlijk dwars gezeten. Dit valt onder het fenomeen discriminatie. En dat is volgens art 1 van de grondwet VERBODEN!
Maar waarom zou een man wel een rok dragen? Heel eenvoudig: Een rok of rokje is zó ontzaglijk leuk!!
Nu heb ik wel iets bereikt. Ik wil nooit meer iets anders. Ik draag al jaren altijd een rok en trek me nergens iets van aan. Het onbegrijpelijke is, dat iedereen net doet of hij/zij nooit iets anders gezien heeft, ook kinderen. Ik vind het prachtig, maar ik begrijp het niet. Wat heeft er plaats gevonden? Zelfs op plaatsen, waarvan ik altijd dacht, dáár maar geen rok te dragen, krijg ik al helemaal geen commentaar. Als wij ergens op bezoek gaan, vraagt men mij soms waarom ik een rok draag. Dan zeg ik:
Nou, dat is niet zo moeilijk! Ik heb een bloedhekel aan een broek, vind ik iets verschrikkelijks! En een rok is 20-100 keer leuker en prettiger.
Verder commentaar volgt er dan niet.
Dus: doe het allemaal, meteen en altijd. Hoe langer je het uitstelt hoe korter tijd er voor je overblijft om er plezier van te hebben.
Nu weet ik heus wel dat veel mannen toch niet durven, maar het wel zouden willen. Deze website bestaat niet voor niks. Misschien hebben jullie iets aan mijn betoog.
Begin voorzichtig, bijv alleen thuis. Je moet tenslotte ook aan een rok wennen. Een rok heeft bepaalde bezwaren (die ik juist allemaal zo leuk vind) bijv je kunt inkijk hebben als je je verkeerd beweegt. Daar moet je absoluut op letten. Maar als het toch gebeurt, moet je je er niets van aantrekken en langzaam je houding corrigeren. Nooit schichtig worden. Die dingen zie je vrouwen ook doen, als je er op let en dat doe ik altijd. Leer ik van.
Een van de belangrijkste dingen is de lengte van een rok. Als je een rok draagt tot je enkels is dat niet zo’n probleem, maar je blijft bijv aan een tafel(tje) hangen wat meteen omkukelt, op een trap moet je je rok een beetje optillen, anders val je zo weer naar beneden enz.
Maar als je graag een kort rokje draagt (en dat is zó leuk), moet je zeker op je houding letten, om inkijk te vermijden. Dat kunt je ook thuis uitproberen, vooral door thuis een steeds een rokje te dragen dat je echt te kort vindt. Als je dan naar buiten gaat draag je een rokje dat 3 of 5 cm langer is en dat vindt je dan een stuk eenvoudiger om te dragen. Dit zijn raadgevingen van een ervaren man aan een nog niet aan een rok gewend zijnde man!
Ik kan mij voorstellen dat een man dit leest en vragen heeft en die nog niet op deze website is ingeschreven, doe dat dan meteen. Ze bijten je echt niet. En het kost niks, wel tijd. En: Wacht niet te lang, het leven is te kort om leuke dingen niet te durven.
Een ander probleem is de beharing op je benen. (Heb ik nauwelijks en ook nog blond.) Bij sommige mannen is dat heel erg. Je kunt 2 dingen doen, scheren of kousen dragen. Dat hoeven geen dameskousen te zijn (heb ik geen ervaring mee), maar er zijn zgn overknee’s, die tot op je dijen reiken. Er zijn nog langere (volgens mij niet in Nederland) zgn dijhoge overknees, die ik bij Aliexpress koop, niet duur en goed en warm. En bedekken je benen en dijen totaal (maar niet meer). Blijven na bestelling wel een paar weken weg, maar bij mij kwamen ze altijd aan.
Als je niet echt slank ben doe je wijzer geen nauwe rokken te dragen (thuis wel natuurlijk). Bij nauwe rokken ontstaat er bij een man een rare bobbel wegens de belachelijke lichaamsbouw bij een mannenlijf. De schepper had wel iets anders kunnen bedenken. Als wij dat regelsysteem in ons werk voor technische installaties bedacht zouden hebben waren wij meteen op straat gezet. Zo iets geks.
Ik draag eigenlijk steeds volle (360 graden) cirkelrokken, staan leuk uit en geven niet meteen inkijk en ook nooit een bobbel. Ik maak mijn rokken zelf, dus maak ik er altijd zakken in, voor je sleutels bijv. Erg handig.
Je kunt bij Aliexpress ook leuke rokjes kopen, niet duur, maar voor een man te nauw. Koop er dan 2, knip ze open en naai die aan elkaar! Opgelost. Een naaimachine is een grote hulp. Leer je wel mee omgaan en je kunt ook een vrouw te hulp vragen.
Dan de roklengte. Toen de minirokjes kwamen in de zestiger jaren hadden die gewoonlijk een lengte van ca 40 cm, in later jaren nog veel korter. Nu zit het middel van een vrouw ca 10 cm hoger dan bij een man, dus is een minirok voor een man 30 cm, maar dat raad ik je niet aan, Is toch te kort. Ik draag nu een cirkelrok van 30 cm thuis, maar ik ga er ook mee naar het zwembad! Géén misverstanden: ik zwem niet in een rokje, hoewel sommige vrouwen dat wel doen.
Een vrouw zag daar dat ik zakken in mijn rokje heb en zei: Dat heb ik nog nooit gezien, een kilt met zakken! A het is geen kilt en B heb ik een kilt wel met zakken! Weet zij veel, die draagt ook nooit een rok natuurlijk.
Dan nog de vraag wat je onder een rokje draagt. Dat maakt natuurlijk iedereen zelf uit, maar als ik je een raad mag geven: bloot is geen optie, een rok of rokje waait wel eens op, en dat wil je niet. Maar ik raad een zo klein mogelijk broekje aan, want je moet mijn rokjes altijd rondom je dijen kunnen voelen. Die vrouwen die een lange broek onder een rok dragen, verklaar ik (sorry) voor knettergek. Dat doe ik beslist helemaal nooit. Als ik dát doe vergaat de wereld.
Dan nog het probleem van de partner/echtgenoot, die je verbiedt een rok te dragen. Dat komt voor, vaker dan je denkt. Maar dat hééft zij niet te verbieden, het is ieders persoonlijke vrijheid. Je kunt haar wel verbieden een broek te dragen, maar dat accepteert zij ook niet. Dit probleem is in principe onoplosbaar. Ik weet van enkele mannen dat zij daarom in een echtscheiding terecht zijn gekomen. Een hoge prijs, maar zij dragen nu wel vaak of steeds een rok. Je kunt voor zo iets eenvoudigs als het kiezen voor een broek met 1 of 2 pijpen niet je leven laten verpesten.
Zo. Ik hoop veel mannen geholpen te hebben. Vragen? Altijd tot discussie bereid. Dan via deze website aub.
Bruno.
Gebruikersavatar
Redhawkje
Berichten: 328
Lid geworden op: 24 okt 2017 13:52
Locatie: Woubrugge, ZH, NL

Re: Waarom zou een man een rok dragen?

Bericht door Redhawkje »

Als man droeg ik ze ook, zonder mij druk te maken wat een ander er van vond. Die instelling heeft mij enorm geholpen om de Real Life Experience te doorlopen in de gewenste sekse voordat ik aan de hormonen ging. Het jaar ging onopgemerkt voorbij.

Het waarom een man een rok zou moeten dragen? Gewoon omdat het kan, het zijn kleren, en die zijn in essentie onzijdig.
Marica
Gebruikersavatar
Kortrokje
Berichten: 497
Lid geworden op: 19 aug 2020 03:48
Locatie: België.

Re: Waarom zou een man een rok dragen?

Bericht door Kortrokje »

Redhawkje schreef: 19 sep 2020 09:48 Als man droeg ik ze ook, zonder mij druk te maken wat een ander er van vond. Die instelling heeft mij enorm geholpen om de Real Life Experience te doorlopen in de gewenste sekse voordat ik aan de hormonen ging. Het jaar ging onopgemerkt voorbij.

Het waarom een man een rok zou moeten dragen? Gewoon omdat het kan, het zijn kleren, en die zijn in essentie onzijdig.
Omdat hij er zin voor heeft... Omdat het een veel leuker kledingstuk is dan broeken/pantalons...
Daarom alléén al..
Er hoeft trouwens geen verklaring bij, simpel..
Doen....
Ik hou van rokken en jurken.... En ik draag ze elke dag, sinds vorige zomer (2020) vóóral jurken....7 maart 2019 is voor mij een mijlpaal... Toen ben ik voor de eerste keer naar de winkel geweest in een jeansrok...
Gebruikersavatar
Rik
Berichten: 348
Lid geworden op: 10 aug 2019 20:18
Locatie: Belgenland

Re: Waarom zou een man een rok dragen?

Bericht door Rik »

Omdat het kan... omdat je het leuk vind... omdat je het comfortabel vind...
Omdat er zoooooveeeeel meer keuze in is dan in broeken/pantalons....
Tig redenen om net WEL rokken te dragen. ;)
Na vele jaren stiekem nu eindelijk ook dagelijks thuis bij de vrouw in rok(je), zelden nog broek of shorts.
Als de vrouwen meestal in broeken lopen is het aan de mannen toegestaan om in rokken te lopen.
Plaats reactie