Scheren of niet?

Algemene ervaringen met het rok dragen
Marnix
Berichten: 9
Lid geworden op: 28 mar 2021 17:53

Scheren of niet?

Bericht door Marnix »

Tot nu toe meer van de lange rokken en jurken geweest. Maar met het weer van vandaag (hier is het 25 graden), toch ook (in huis) een kort rokje gaan dragen. En meteen een vraag die opkomt, aangezien ik zeer behaard ben. Wat vinden jullie: scheren of niet?
Wat zijn jullie ervaringen/overwegingen (geweest)? Natuurlijk weet ik dat ik moet doen waar ik me prettig bij voel, maar vroeg me af hoe anderen hier in staan.
Gebruikersavatar
Remko
Berichten: 121
Lid geworden op: 30 jul 2017 07:51

Re: Scheren of niet?

Bericht door Remko »

het scheerseizoen is weer begonnen! bij mij gaan de benen kaal en dat vind ik persoonlijk mooier en prettig. Ik kan me ook voorstellen dat het bij diverse mannen niet mooi is en dat het beter behaard kan blijven.
Gebruikersavatar
Rik
Berichten: 348
Lid geworden op: 10 aug 2019 20:18
Locatie: Belgenland

Re: Scheren of niet?

Bericht door Rik »

Ik scheer mijn benen niet echt regelmatig en heb niet enorm veel haar op de benen, enkel de binnenzijden van de onderbenen, net onder de knie.
Als dat te fel begint op te vallen gaat de scheermachine er toch overheen. Het is niet zo dat ik persé ieder haartje overal wegwil maar het moet toch een beetje netjes blijven als je de benen bloot hebt ;)
Na vele jaren stiekem nu eindelijk ook dagelijks thuis bij de vrouw in rok(je), zelden nog broek of shorts.
Als de vrouwen meestal in broeken lopen is het aan de mannen toegestaan om in rokken te lopen.
musa
Berichten: 818
Lid geworden op: 26 apr 2010 10:58

Re: Scheren of niet?

Bericht door musa »

Ik smeer mijn benen af en toe eens met veet en dat helpt goed,bij mij moet ook niet ieder haartje weg maar een " tapis plein" :D op je benen terwijl je een rok draagt dat is een no go voor mij. :P
Gebruikersavatar
Remko
Berichten: 121
Lid geworden op: 30 jul 2017 07:51

Re: Scheren of niet?

Bericht door Remko »

Werkt vleet naar behoren? Ik heb het nog niet geprobeerd maar is mischien een alternatief dan scheren of epileren.
musa
Berichten: 818
Lid geworden op: 26 apr 2010 10:58

Re: Scheren of niet?

Bericht door musa »

Remko schreef: 12 mei 2021 18:52 Werkt vleet naar behoren? Ik heb het nog niet geprobeerd maar is mischien een alternatief dan scheren of epileren.
Ik zou zeggen als suppergladde benen 100% is, werkt veet voor 70% a 75% wat voor mij voldoende is.
DiKo
Berichten: 145
Lid geworden op: 29 aug 2017 08:10

Re: Scheren of niet?

Bericht door DiKo »

Marnix schreef: 09 mei 2021 13:41 Tot nu toe meer van de lange rokken en jurken geweest. Maar met het weer van vandaag (hier is het 25 graden), toch ook (in huis) een kort rokje gaan dragen. En meteen een vraag die opkomt, aangezien ik zeer behaard ben. Wat vinden jullie: scheren of niet?
Wat zijn jullie ervaringen/overwegingen (geweest)? Natuurlijk weet ik dat ik moet doen waar ik me prettig bij voel, maar vroeg me af hoe anderen hier in staan.
Hallo Marnix.

Heb je al een besluit genomen? Zijn je benen al "kaal"?
Persoonlijk vind ik dat je zowel in de zomer als in de winter je benen geschoren moet hebben als je een rok draagt; zeker bij korte(re) rokken. Als je haren door een (dunne )panty heen ziet is geen gezicht.
Marnix
Berichten: 9
Lid geworden op: 28 mar 2021 17:53

Re: Scheren of niet?

Bericht door Marnix »

Hoi allen,

Ja ik heb mijn benen geschoren. Nu het bijhouden nog :D. Bedankt voor de verschillende overwegingen!
Gebruikersavatar
Kortrokje
Berichten: 497
Lid geworden op: 19 aug 2020 03:48
Locatie: België.

Re: Scheren of niet?

Bericht door Kortrokje »

Ik moet mijn benen niet scheren, want ik heb totaal geen haar op mijn benen..
Groeten ..
Ik hou van rokken en jurken.... En ik draag ze elke dag, sinds vorige zomer (2020) vóóral jurken....7 maart 2019 is voor mij een mijlpaal... Toen ben ik voor de eerste keer naar de winkel geweest in een jeansrok...
Rokkengek
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 mei 2019 11:45

Re: Scheren of niet?

Bericht door Rokkengek »

Ik heb de ervaring met scheren dat de haren daarna harder groeien en dikker worden
Met veet is dat volgens mij veel minder
Wat is jullie ervaring ??
Plaats reactie