Joe boekt vooruitgang

Heb je ergens in de krant, op tv of op internet iets gezien over de mannenrok en wil je het met ons delen? Hier is je berichtje op de juiste plaats.
Gebruikersavatar
jan
Berichten: 991
Lid geworden op: 27 apr 2011 19:25

Joe boekt vooruitgang

Bericht door jan »

Joe is een jongeman uit Minnesota en is in 2013 een rok gaan dragen. Hiervoor moest hij dan wel op de vrouwenafdeling zijn en dat zinde hem niet.
Dus heeft hij zelf een rok ontworpen naar eigen inzicht en ook in elkaar gezet.
Hij vond het een goed idee zijn rok op de markt te zetten en nu is het bijna zover.
Zie http://www.skirtcraft.com. Een voorproefje:
one_full.png
b6b9fbe4-0823-4e46-a5bf-31171deea24d.png
b6b9fbe4-0823-4e46-a5bf-31171deea24d.png (101.91 KiB) 14994 keer bekeken
Jan.
INTELLIGENTE MANNEN DRAGEN ROKKEN!
Gebruikersavatar
jan
Berichten: 991
Lid geworden op: 27 apr 2011 19:25

Re: Joe boekt vooruitgang

Bericht door jan »

Eergisteren is de crowdfunding campagne begonnen.
Dat is een manier om uit te vinden of een nieuw product levenskansen heeft waarbij de geïnteresseerden een bedrag ter beschikking stellen. Wordt het een succes ontvangt men een rok en zoniet wordt er niets van je bankrekening afgeschreven. In dit geval wordt het inderdaad een succes want er zijn al 60 toezeggingen binnen van de benodigde 150.
Voor ons allen is het van belang dat zoveel mogelijk mannen rokken dragen.
De mannenrok van Joe is een stevig zelfs macho model met nuttige zakken.
Het kost maar € 80,00 ($ 87) om mee te doen, inclusief portokosten naar Europa.
Dus, heren, doe een goede daad en meld U aan.
www.skirtcraft.com

Jan.
INTELLIGENTE MANNEN DRAGEN ROKKEN!
Gebruikersavatar
beachlion
Berichten: 609
Lid geworden op: 26 jul 2013 19:44
Locatie: Allentown, PA, USA

Re: Joe boekt vooruitgang

Bericht door beachlion »

Ik maak m'n rokken zelf en voor $87 koop ik 10 m stof waar ik zo'n 8 knielange rokken uit kan maken. Bij kortere rokken wordt dat aantal alleen maar hoger. Ik denk dat ik maar pas op deze aanbieding. Maar ik ondersteun de actie van de jongeman van harte. Elke stap in de richting van Man in rok is een goede stap.
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 2103
Lid geworden op: 05 apr 2009 15:07
Locatie: Heerlen

Re: Joe boekt vooruitgang

Bericht door Jos »

ik had het al gevonden en heb een kleine bijdrage gedoneerd van 12 dollar, zodat hij van start kan gaan. Ik hoop voor hem dat velen dit voorbeeld volgen ergens ter wereld.
Het mooie bij dit soort zaken is, dat mocht hij het gestelde bedrag niet halen, krijgen de mensen hun geld terug.
een fervent rokdrager
Gebruikersavatar
jan
Berichten: 991
Lid geworden op: 27 apr 2011 19:25

Re: Joe boekt vooruitgang

Bericht door jan »

Het is nog anders Jos, Je doet een toezegging (pledge) en pas als het doel gehaald is wordt je 12 dollar afgeschreven van je credit card, eerder niet.
Goed dat je dat gedaan hebt.
Ikzelf heb veel met Joe gemaild en gecommuniceerd via Skirtcafe en heb hem vele tips kunnen geven.
Voorbeeld: In de USA wordt iedereen geacht een credit card te hebben maar dat is natuurlijk niet over de hele wereld zo, ik heb er geen en kan dus ook niet een pledge doen. Ik heb Joe toen van het bestaan van PayPal verteld en daar had hij nog nooit van gehoord.
Dus is er wat in gang gezet om dat mogelijk te maken maar Kickstarter vertikt het een PayPal account te openen waarmee ze sommige gegadigden blokkeren.
Dat is natuurlijk oliedom en in het nadeel van Joe en andere ondernemers. Ik heb wel kilts en andere rokken in de USA besteld en ze hadden allemaal PayPal.
Nu ben ik met de bank bezig om een credit card te verkrijgen maar gezien het inkomen van AOW met twee kleine pensioentjes is de kans niet zo groot dat ik die krijg.
Ik mag wel de credit card van mijn zwager gebruiken maar dan staat de donatie niet op mijn naam. Inmiddels is Joe bezig hier een mouw aan te passen.
Andere heren op dit forum: Koop één fles cognac minder deze maand en doneer het uitgespaarde bedrag aan http://www.skirtcraft.com.
Het blijft een sympathiek doel.

Jan.
INTELLIGENTE MANNEN DRAGEN ROKKEN!
Gebruikersavatar
jan
Berichten: 991
Lid geworden op: 27 apr 2011 19:25

Re: Joe boekt vooruitgang

Bericht door jan »

De mijlpaal van 100 toezeggingen is doorbroken!
Nou had ik verwacht dat Joe met beige rokken op de markt zou komen maar het werd zwart. Ik hou niet van sombere kleuren maar wilde beige.
Dus heb ik mij gewend tot de Duitse kleermaakster die jaren geleden mijn jeansrok gemaakt heeft. Binnen 2 weken had ik een kakelverse beige rok. Zo makkelijk regel je dat. http://www.mode-trend-s.de
Vandaag de nieuwe aanwinst aangehad naar het pittoreske Klein Giethoorn waar ik met mijn broer naartoe ging. Een afgeladen terras maar niemand die keek of iets zei, zoals altijd het geval is. Een kilt valt veel meer op.

Jan.
beige rok.jpg
INTELLIGENTE MANNEN DRAGEN ROKKEN!
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 2103
Lid geworden op: 05 apr 2009 15:07
Locatie: Heerlen

Re: Joe boekt vooruitgang

Bericht door Jos »

ziet er goed uit Jan.
een fervent rokdrager
Ricky
Berichten: 281
Lid geworden op: 13 aug 2011 21:52

Re: Joe boekt vooruitgang

Bericht door Ricky »

Ik heb het op mijn Mannen gaan rokken dragen blog geplaatst, alle beetjes helpen. Vind het een mooi ontwerp de rok van Joe & Jan!
Stoere mannen dragen een rok
Kiltmans
Berichten: 58
Lid geworden op: 31 okt 2011 22:19
Locatie: Brielle

Re: Joe boekt vooruitgang

Bericht door Kiltmans »

Leuk initiatief van Joe!
Jan, als je lid bent van de ANWB kun je daar een VISA kaart aanvragen en die krijg je zonder problemen hoor.Wellicht met een beperking in het bedrag dat je kunt uitgeven, maar daar ios dan waarschijnlijk wel mee te leven! :P

Succes!

Kiltmans
Gebruikersavatar
jan
Berichten: 991
Lid geworden op: 27 apr 2011 19:25

Re: Joe boekt vooruitgang

Bericht door jan »

Bedankt voor de tip, Kiltmans. Mijn zwager is langs geweest en met zijn kaart hebben we $ 20 toegezegd. Ik heb voordien nooit een credit card nodig gehad.
Alle kilts die ik in Amerika heb besteld werden gewoon betaald via PayPal, zo ook de rok die je rechts ziet.

Warme groeten, Jan.
INTELLIGENTE MANNEN DRAGEN ROKKEN!
Plaats reactie