Mannen in rokken. Een beetje vreemd maar wel lekker? Geef 't tijd!

Heb je ergens in de krant, op tv of op internet iets gezien over de mannenrok en wil je het met ons delen? Hier is je berichtje op de juiste plaats.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
WesleyN
Berichten: 864
Lid geworden op: 22 jul 2013 19:11

Mannen in rokken. Een beetje vreemd maar wel lekker? Geef 't tijd!

Bericht door WesleyN »

Een leuk stukje over het hokjesgeest denken...

https://www.bndestem.nl/columns/mannen- ... ~a7c1a4ec/
Iedereen is uniek en toch lijken wij allemaal op elkaar. Wij zijn namelijk allemaal mensen.
Wat is dan de reden om onderscheid te maken in wij en zij-groepjes?
rokwens
Berichten: 756
Lid geworden op: 03 aug 2007 00:10

Re: Mannen in rokken. Een beetje vreemd maar wel lekker? Geef 't tijd!

Bericht door rokwens »

Ja, ik heb het ook gelezen. Het is een positieve benadering. Wel jammer dat niemand erop reageerde.
Na eeuwen is de ROK VOOR MANNEN helaas in onbruik geraakt in onze cultuur maar er is geen enkele reden om aan te nemen dat dit zo moet blijven. Het is ons volste recht om dit kledingstuk terug in te voeren als aanvulling bij de pantalon.
Gebruikersavatar
WesleyN
Berichten: 864
Lid geworden op: 22 jul 2013 19:11

Re: Mannen in rokken. Een beetje vreemd maar wel lekker? Geef 't tijd!

Bericht door WesleyN »

Ik denk dat er toch niet genoeg mensen geïnteresseerd zijn in dit onderwerp. Ik ben zelf een voorstander dat kleding gewoon genderneutraal mag zijn. Een keer vanaf de parkeerplaats van mijn werk kwam een collega op me af. Helemaal verontwaardigd dat Hema kleding genderneutraal in de verkoop gaat doen. Hij zei: "Straks ga ik een shirt met een te diepe hals per ongeluk kopen." Ik zei: "dan kijk je toch eerst hoe het shirt eruit ziet voor dat je het koopt. Je hoeft het niet te kopen." Hij was bang dat hij straks in damesshirts gaat lopen. Ik ben daar niet bang voor dat hij dat gaat doen. Ik doe dat wel. Ik draag toch altijd alles door elkaar. En toch vooral bij dezelfde keten, zodat alles toch wel bij elkaar past. Dat vind ik belangrijk. "Mevrouw. Waar kan ik jeggings vinden?" "Bij de heren of de dames." "Maakt niet uit." Achteraf dacht ik.. oh heb je ook jeggings voor mannen?
Iedereen is uniek en toch lijken wij allemaal op elkaar. Wij zijn namelijk allemaal mensen.
Wat is dan de reden om onderscheid te maken in wij en zij-groepjes?
Gebruikersavatar
Redhawkje
Berichten: 328
Lid geworden op: 24 okt 2017 13:52
Locatie: Woubrugge, ZH, NL

Re: Mannen in rokken. Een beetje vreemd maar wel lekker? Geef 't tijd!

Bericht door Redhawkje »

WesleyN schreef: 11 sep 2018 09:55 Ik denk dat er toch niet genoeg mensen geïnteresseerd zijn in dit onderwerp. Ik ben zelf een voorstander dat kleding gewoon genderneutraal mag zijn. Een keer vanaf de parkeerplaats van mijn werk kwam een collega op me af. Helemaal verontwaardigd dat Hema kleding genderneutraal in de verkoop gaat doen. Hij zei: "Straks ga ik een shirt met een te diepe hals per ongeluk kopen." Ik zei: "dan kijk je toch eerst hoe het shirt eruit ziet voor dat je het koopt. Je hoeft het niet te kopen." Hij was bang dat hij straks in damesshirts gaat lopen. Ik ben daar niet bang voor dat hij dat gaat doen. Ik doe dat wel. Ik draag toch altijd alles door elkaar. En toch vooral bij dezelfde keten, zodat alles toch wel bij elkaar past. Dat vind ik belangrijk. "Mevrouw. Waar kan ik jeggings vinden?" "Bij de heren of de dames." "Maakt niet uit." Achteraf dacht ik.. oh heb je ook jeggings voor mannen?
Als het je past, en je voelt je er lekker in, lekker dragen die kleding. Als man in rok en nu als transvrouw draag ik alles wat ik maar pas. Mijn oude Skirtcraftrokken, maar net zo makkelijk een bloemetjesjurkje of een tuniekje met legging eronder.
Marica
Gebruikersavatar
Kortrokje
Berichten: 497
Lid geworden op: 19 aug 2020 03:48
Locatie: België.

Re: Mannen in rokken. Een beetje vreemd maar wel lekker? Geef 't tijd!

Bericht door Kortrokje »

Redhawkje schreef: 18 feb 2019 16:19
WesleyN schreef: 11 sep 2018 09:55 Ik denk dat er toch niet genoeg mensen geïnteresseerd zijn in dit onderwerp. Ik ben zelf een voorstander dat kleding gewoon genderneutraal mag zijn. Een keer vanaf de parkeerplaats van mijn werk kwam een collega op me af. Helemaal verontwaardigd dat Hema kleding genderneutraal in de verkoop gaat doen. Hij zei: "Straks ga ik een shirt met een te diepe hals per ongeluk kopen." Ik zei: "dan kijk je toch eerst hoe het shirt eruit ziet voor dat je het koopt. Je hoeft het niet te kopen." Hij was bang dat hij straks in damesshirts gaat lopen. Ik ben daar niet bang voor dat hij dat gaat doen. Ik doe dat wel. Ik draag toch altijd alles door elkaar. En toch vooral bij dezelfde keten, zodat alles toch wel bij elkaar past. Dat vind ik belangrijk. "Mevrouw. Waar kan ik jeggings vinden?" "Bij de heren of de dames." "Maakt niet uit." Achteraf dacht ik.. oh heb je ook jeggings voor mannen?
Als het je past, en je voelt je er lekker in, lekker dragen die kleding. Als man in rok en nu als transvrouw draag ik alles wat ik maar pas. Mijn oude Skirtcraftrokken, maar net zo makkelijk een bloemetjesjurkje of een tuniekje met legging eronder.
[/quote

Ik draag de laatste maanden enkel jurken. .omdat ze voor mij NOG makkelijker zitten/passen dan rokken...Het heeft ook te maken met mijn omvang/gewicht 119kg...Jurken kunnen nooit afzakken zoals rokken...en ik weet waarover ik spreek...ik heb het ooit voorgehad met een jeansrok met een vaste tailleband, géén elastische tailleband...
Ik hou van rokken en jurken.... En ik draag ze elke dag, sinds vorige zomer (2020) vóóral jurken....7 maart 2019 is voor mij een mijlpaal... Toen ben ik voor de eerste keer naar de winkel geweest in een jeansrok...
Gebruikersavatar
Redhawkje
Berichten: 328
Lid geworden op: 24 okt 2017 13:52
Locatie: Woubrugge, ZH, NL

Re: Mannen in rokken. Een beetje vreemd maar wel lekker? Geef 't tijd!

Bericht door Redhawkje »

Ik lees net het artikel opnieuw en we zijn ruim 2 jaar verder, en er is niets veranderd, al moet ik toegeven, ik ben door Corona tot nu toe nog niet in de HEMA geweest om te kijken of het op kleding gebied alleen op de kinderafdeling is gebleven, of dat het ook onder dames en heren en al wat er zich tussenin beweegt hangt, dus zeg maar kleding voor wie het leuk vindt en past, zonder speciaal voor man, vrouw of X , Q of A te zijn gemaakt. Want imho moet je kleding los van gender gaan zien. het is alleen maar stof om je comfortabel in te voelen.
Maar wie ben ik, Marica aangenaam. Gek, maar niet gevaarlijk in jurk of rok :D
Marica
Plaats reactie