Rikkert: 'Waarom mogen mannen geen jurk dragen of kwetsbaar zijn?'

Heb je ergens in de krant, op tv of op internet iets gezien over de mannenrok en wil je het met ons delen? Hier is je berichtje op de juiste plaats.
Gebruikersavatar
WesleyN
Berichten: 864
Lid geworden op: 22 jul 2013 19:11

Re: Rikkert: 'Waarom mogen mannen geen jurk dragen of kwetsbaar zijn?'

Bericht door WesleyN »

Vandaag bij RTL Boulevard, dat mannen tegenwoordig hetzelfde mogen dragen als vrouwen. Het ging over modeshows in de bekende modesteden als Milaan en Parijs. Mijn vrouw keek mee. Het werd als trendy gezien. En natuurlijk van die reacties van mannen. Moet ik straks een jurkje dragen... Nou dat is niet de bedoeling. Je moet gewoon dragen waar je prettig in voelt. En niet omdat het trendy is. Alles moet kunnen tegenwoordig werd geopperd. Kijk dat wil ik horen. Wij zijn gewoon trendy mensen. :)
Iedereen is uniek en toch lijken wij allemaal op elkaar. Wij zijn namelijk allemaal mensen.
Wat is dan de reden om onderscheid te maken in wij en zij-groepjes?
Gebruikersavatar
Rik
Berichten: 348
Lid geworden op: 10 aug 2019 20:18
Locatie: Belgenland

Re: Rikkert: 'Waarom mogen mannen geen jurk dragen of kwetsbaar zijn?'

Bericht door Rik »

Na vele jaren stiekem nu eindelijk ook dagelijks thuis bij de vrouw in rok(je), zelden nog broek of shorts.
Als de vrouwen meestal in broeken lopen is het aan de mannen toegestaan om in rokken te lopen.
Gebruikersavatar
WesleyN
Berichten: 864
Lid geworden op: 22 jul 2013 19:11

Re: Rikkert: 'Waarom mogen mannen geen jurk dragen of kwetsbaar zijn?'

Bericht door WesleyN »

Ik draag jurken al op mijn werk. Wel met een broek eronder. Eerder een soort jegging/tregging. Maar toch wordt dat opgemerkt. En het fijne is, er wordt niet over mijn kleding geroddeld. Als ze er over praten, dan doen ze dat tegen mij. Dat is veel eerlijker.
Iedereen is uniek en toch lijken wij allemaal op elkaar. Wij zijn namelijk allemaal mensen.
Wat is dan de reden om onderscheid te maken in wij en zij-groepjes?
AdriaanDR
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 mar 2020 16:56
Contacteer:

Re: Rikkert: 'Waarom mogen mannen geen jurk dragen of kwetsbaar zijn?'

Bericht door AdriaanDR »

Blij om te horen dat het aandacht krijgt in de mainstream media zoals RTL Boulevard. Maar ik dacht dat dit al een tijdje aan de gang was in de mode wereld, mannen in rok. In dagelijks straatbeeld natuurlijk nog niet echt zichtbaar. Komt denk ik nog wel opgang dit decennium.
Gebruikersavatar
beachlion
Berichten: 609
Lid geworden op: 26 jul 2013 19:44
Locatie: Allentown, PA, USA

Re: Rikkert: 'Waarom mogen mannen geen jurk dragen of kwetsbaar zijn?'

Bericht door beachlion »

Wat er op de catwalks gebeurt is meer om de aandacht op een collectie of op een ontwerper te richten maar heeft weing praktische waarde als het over straatmode gaat. Al tientallen jaren zijn er ontwerpers die mannen in rokken of jurken laten paraderen maar je vind er weinig van terug in het dagelijkse leven.
Het zal echt van de trendmakers afhangen om rokken en/of jurken voor mannen geaccepteerd te krijgen. Vandaar dat de slogan:"Verander de wereld en begin bij jezelf" hier erg toepasselijk is. Ga in een rok of jurk de straat op en maak het op die manier "gewoner." Misschien haal je voor anderen de drempel weg en vertonen zij zich ook in het openbaar.
Plaats reactie