zo hoor je het ook eens van een ander...

Heb je ergens in de krant, op tv of op internet iets gezien over de mannenrok en wil je het met ons delen? Hier is je berichtje op de juiste plaats.
Plaats reactie
rokwens
Berichten: 756
Lid geworden op: 03 aug 2007 00:10

zo hoor je het ook eens van een ander...

Bericht door rokwens »

Na eeuwen is de ROK VOOR MANNEN helaas in onbruik geraakt in onze cultuur maar er is geen enkele reden om aan te nemen dat dit zo moet blijven. Het is ons volste recht om dit kledingstuk terug in te voeren als aanvulling bij de pantalon.
Gebruikersavatar
Redhawkje
Berichten: 328
Lid geworden op: 24 okt 2017 13:52
Locatie: Woubrugge, ZH, NL

Re: zo hoor je het ook eens van een ander...

Bericht door Redhawkje »

Mooi stukje tekst.


Ik heb het eens geprobeerd om de man aan de rok te krijgen door een topic te openen op een site. Nou, dat ontspoorde al snel, homofobie vierde hoogtij.

Het lijkt wel dat mensen achter een toetsenboord zich veel vrijer uiten dan op straat. Ik liep als man ook in een rokje, en heb nooit problemen of rotopmerkingen gehad.
Marica
Gebruikersavatar
WesleyN
Berichten: 864
Lid geworden op: 22 jul 2013 19:11

Re: zo hoor je het ook eens van een ander...

Bericht door WesleyN »

Het zijn toch wel een bepaald groep mensen die er tegen te keer gaan. Ja homofobie is nog lang niet de wereld uit. Ook niet in het beschaafde westen. En volgens mij is het toevallig een homosite die je daar hebt aangeklikt. Maar de boodschap is goed.

En ik heb van een homo gehoord, dat veel homo's als ze een rok dragen, toch meer op de wijze doen zoals macho's dat doen. Een beetje om te provoceren en een beetje te laten zien, om te laten zien wat ze durven. Als je van die macho's gezamenlijk in zo'n tutu rondlopen. Nou blijf dan maar een beetje uit de buurt. Want ze proberen aandacht te trekken.

Van mij heeft niemand last. Ik draag kleding als kleding en niet om me ergens mee te bewijzen. Dus als ik een rok aan heb, draag ik dat omdat ik een rok aan hebt. Ik heb weleens opmerkingen gehad. Maar dat waren altijd seksistische opmerkingen of je krijgt weleens te horen dat je homo bent. Normaliter krijg ik geen opmerkingen en als je een opmerking krijgt dan zijn het bijna altijd positieve.

Maar onder homo's heb je ook macho's en homo's die niet zo de behoefte hebben zich te bewijzen. Ik heb ook niet zo'n behoefte om die mensen ook in een hokkie stoppen. (Ze mogen best vrij rondlopen) Het enige wat je van een homo kan zeggen is dat ze op mannen vallen. Want dat betekent het en niet meer.

Want iedereen is uniek en we zijn toch allemaal mensen. We worden geboren. We leven. En we gaan weer dood.
Iedereen is uniek en toch lijken wij allemaal op elkaar. Wij zijn namelijk allemaal mensen.
Wat is dan de reden om onderscheid te maken in wij en zij-groepjes?
william
Berichten: 13
Lid geworden op: 18 apr 2020 15:29
Locatie: Prov. Antwerpen

Re: zo hoor je het ook eens van een ander...

Bericht door william »

Homo, Hetro, Bi, of whatever, mensen is volgens mij de juiste benaming.
Dit geld voor geloof, cultuur, geslacht, geaardheid, persoonlijke voorkeur.
Wie een rok wil dragen mag dat, ik zeur toch ook niet als iemand een tatoo heeft.(ben zelf bekrompen in tatoo's)
Persoonlijke voorkeur dus.
Als iedereen dat in gedachte houd zijn alle grenzen verdwenen,
en is het hokjes-denken gedaan.
Ik heb ook geen behoefte om te vertellen, aan mijn collega's, wat voor kleding ik privé draag.
Net zo goed als ik niet spreek over mijn geloof, seksuele voorkeur, favoriete kind etc.
Zie ik een persoon op straat in een rok, denk ik echt niet, "is de persoon van het ene of andere geslacht".
Sommige mensen zien er niet uit in een rok, andere staat het prachtig. (m/v)
Het is toch van de zotte, dat sommige bang moeten zijn op straat, vanwege hun voorkeuren.
Respect naar elkaar toe, is de basis van menselijkheid.
En laten we ons nu niet blind staren op de 10% tot 15%,die intolerant is,
en deze mensen verbaal corrigeren, als ze zich vergissen.
En dit met of zonder stoere rok.
Al je denkt dat je als individu "anders " bent, bedenk dan "iedereen is uniek" :D .
Gebruikersavatar
WesleyN
Berichten: 864
Lid geworden op: 22 jul 2013 19:11

Re: zo hoor je het ook eens van een ander...

Bericht door WesleyN »

@William. Helemaal mee eens.

Ik weet alleen dat we snel in een hokje geplaatst worden. Aan mij is wel een aantal keer gevraagd of ik homo ben. Hoe moet je erop reageren? Gewoon luchtig... Wat maakt het uit. Ik heb wel eens over homo's gezegd. Ze doen het toch met volwassen mensen. Ja, wat is daar fout aan? Twee mensen die van elkaar houden...

Ik bepaal wel of ik op een vraag moet reageren of negeren. Soms ben ik bang te bijdehand te zijn. Dan denk ik beter, laat ik het maar negeren en soms kom je er niet onderuit. Dan probeer ik niet al te bijdehand te zijn.

Ook een sterk punt wat je onder je berichten staat: Als je bang bent anders te zijn... Ja iedereen is anders en iedereen is hetzelfde. We zijn allemaal mensen van vlees en bloed.
Iedereen is uniek en toch lijken wij allemaal op elkaar. Wij zijn namelijk allemaal mensen.
Wat is dan de reden om onderscheid te maken in wij en zij-groepjes?
DiKo
Berichten: 145
Lid geworden op: 29 aug 2017 08:10

Re: zo hoor je het ook eens van een ander...

Bericht door DiKo »

Godfried Bomans wist het volgens mij (en hoelang is dat al weer geleden) prima te verwoorden met zijn uitspraak
"Het leven begint op het moment waarop je je niets meer aantrekt van wat andere mensen over je denken"

Het gaat niet altijd op want je leeft in een bepaalde omgeving waar je toch soms weinig, soms veel ,rekening mee moet houden, maar het geeft je wel een zekere vrijheid voor jezelf.
Blijf vooral wie je bent.
Gebruikersavatar
Redhawkje
Berichten: 328
Lid geworden op: 24 okt 2017 13:52
Locatie: Woubrugge, ZH, NL

Re: zo hoor je het ook eens van een ander...

Bericht door Redhawkje »

DiKo schreef: 15 okt 2020 07:45 Godfried Bomans wist het volgens mij (en hoelang is dat al weer geleden) prima te verwoorden met zijn uitspraak
"Het leven begint op het moment waarop je je niets meer aantrekt van wat andere mensen over je denken"

Dat mag van mij op een tegeltje. Ik kende die uitspraak niet, maar die is mij op het lijf geschreven.
Marica
Gebruikersavatar
WesleyN
Berichten: 864
Lid geworden op: 22 jul 2013 19:11

Re: zo hoor je het ook eens van een ander...

Bericht door WesleyN »

DiKo schreef: 15 okt 2020 07:45 Godfried Bomans wist het volgens mij (en hoelang is dat al weer geleden) prima te verwoorden met zijn uitspraak
"Het leven begint op het moment waarop je je niets meer aantrekt van wat andere mensen over je denken"

Het gaat niet altijd op want je leeft in een bepaalde omgeving waar je toch soms weinig, soms veel ,rekening mee moet houden, maar het geeft je wel een zekere vrijheid voor jezelf.
Blijf vooral wie je bent.
Zo denk ik er ook over. Mooie uitspraak van Godfried. Voor mij was dat ook een bevrijding. Gewoon in rok erop uitgaan. En nergens wat van aantrekken. Mensen zien dat aan je. En dat het niet is om aandacht te trekken. Maar gewoon omdat het bij je hoort.

En met jouw toevoeging ben ik ook helemaal mee eens. De omgeving bepaalt ook je leven. Gelukkig leven wij in West-Europa. De "beschaafde wereld". En blijf vooral wie je bent. Dan ben je ook de leukste ik.
Iedereen is uniek en toch lijken wij allemaal op elkaar. Wij zijn namelijk allemaal mensen.
Wat is dan de reden om onderscheid te maken in wij en zij-groepjes?
Plaats reactie