In het nieuws

Heb je ergens in de krant, op tv of op internet iets gezien over de mannenrok en wil je het met ons delen? Hier is je berichtje op de juiste plaats.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
RokkenRob
Berichten: 365
Lid geworden op: 05 aug 2017 13:46
Locatie: Kollumerzwaag

In het nieuws

Bericht door RokkenRob »

Kreeg vanmorgen al op tijd een app van m'n ex, met de volgende link.
Vind dit een prima artikel van Agnes de Goede.

Rob
Leef je eigen leven en de rest is om het even.
Gebruikersavatar
WesleyN
Berichten: 864
Lid geworden op: 22 jul 2013 19:11

Re: In het nieuws

Bericht door WesleyN »

Prima artikel. Een vriendin van mij zegt dat ze wat dat betreft verder zijn dan in Nederland. Maar ik voel me in Nederland ook gewoon veilig. Het is een geluk als in West-Europa bent geboren, ondanks dat het hier ook niet perfect is.
Iedereen is uniek en toch lijken wij allemaal op elkaar. Wij zijn namelijk allemaal mensen.
Wat is dan de reden om onderscheid te maken in wij en zij-groepjes?
Bruno
Berichten: 14
Lid geworden op: 14 sep 2017 19:58

Re: In het nieuws

Bericht door Bruno »

Dit weekend, 3 en 4 maart 21, staat er op de achterste pagina van de sportbijlage van de Telegraaf een grote advertentie van de Hermitage in Amsterdam (met een verzoek om fin. steun in deze barre tijden) een foto van een der schilderijen in dat museum waarop afgebeeld 2 jongens gehuld in een leuk jurkje, met een wijd kort rokje. Dit is blijkbaar een schilderij uit de 19e of 18e eeuw uit de Tsarentijd. Ik heb het daar wel een gezien.
Ik weet dat in die jaren het gebruikelijk is geweest dat jongens soms of vaak een jurk of rok droegen, vooral in de "hogere" kringen, en dat komt hier tot uiting.
Zo te zien schamen zij zich er helemaal niet voor (waarom ook?) Nu zou geen enkele jongen dat in zijn hoofd halen, maar toen deed men dat wel. Ze zien er ook leuk uit, met die blote benen onder die rokjes. Het materiaal is zo te zien fluweel, ook in onbruik geraakt, maar wel lekker warm.
Ik heb hier een foto aan de muur van een farao met zijn vrouw in een lange jurk en hij in een minirok. Dat was toen ook gewoon, dus waarom mogen wij dat niet? Nou, ik mag het wel, ik krijg nergens meer commentaar, gelukkig.
Groeten aan U ieder! Draag altijd of zoveel mogelijk een rok! Bruno.
Bruno
Berichten: 14
Lid geworden op: 14 sep 2017 19:58

Re: In het nieuws

Bericht door Bruno »

Sorry, het is natuurlijk april !!! Bruno.
Gebruikersavatar
Rik
Berichten: 348
Lid geworden op: 10 aug 2019 20:18
Locatie: Belgenland

Re: In het nieuws

Bericht door Rik »

Bruno schreef: 04 apr 2021 12:49 Dit weekend, 3 en 4 april 21, staat er op de achterste pagina van de sportbijlage van de Telegraaf een grote advertentie van de Hermitage in Amsterdam (met een verzoek om fin. steun in deze barre tijden) een foto van een der schilderijen in dat museum waarop afgebeeld 2 jongens gehuld in een leuk jurkje, met een wijd kort rokje. Dit is blijkbaar een schilderij uit de 19e of 18e eeuw uit de Tsarentijd. Ik heb het daar wel een gezien.
Ik weet dat in die jaren het gebruikelijk is geweest dat jongens soms of vaak een jurk of rok droegen, vooral in de "hogere" kringen, en dat komt hier tot uiting.
Ik vermoed dat je het hebt over deze:
Clipboard100.jpg
Clipboard100.jpg (22.63 KiB) 5923 keer bekeken
Na vele jaren stiekem nu eindelijk ook dagelijks thuis bij de vrouw in rok(je), zelden nog broek of shorts.
Als de vrouwen meestal in broeken lopen is het aan de mannen toegestaan om in rokken te lopen.
Bruno
Berichten: 14
Lid geworden op: 14 sep 2017 19:58

Re: In het nieuws

Bericht door Bruno »

Ja, zeker! Bruno.
Plaats reactie