Gender perikelen

Heb je ergens in de krant, op tv of op internet iets gezien over de mannenrok en wil je het met ons delen? Hier is je berichtje op de juiste plaats.
Plaats reactie
musa
Berichten: 818
Lid geworden op: 26 apr 2010 10:58

Gender perikelen

Bericht door musa »

Gebruikersavatar
Rik
Berichten: 348
Lid geworden op: 10 aug 2019 20:18
Locatie: Belgenland

Re: Gender perikelen

Bericht door Rik »

Professor uroloog Piet Hoebeke heeft daar een zeer boeiend boek over geschreven,
heb ik intussen al 2 keer volledig doorgelezen en veel bijgeleerd :idea:
https://www.bol.com/nl/p/gender-in-de-b ... country=BE
Na vele jaren stiekem nu eindelijk ook dagelijks thuis bij de vrouw in rok(je), zelden nog broek of shorts.
Als de vrouwen meestal in broeken lopen is het aan de mannen toegestaan om in rokken te lopen.
Gebruikersavatar
WesleyN
Berichten: 864
Lid geworden op: 22 jul 2013 19:11

Re: Gender perikelen

Bericht door WesleyN »

Het lijkt wel alsof mensen zich bedreigd voelen als je het over genderidentiteit en/of genderneutraal gaat spreken. Krijg je van die antwoorden dat het niet gezond is als je niet helemaal aan een man/vrouw identiteit past of bij genderneutraal, moet ik straks een jurkje gaan dragen. Mensen willen helemaal niet dat hun beeld tussen man en vrouw verandert. Soms ga ik het bijna prima vinden, dat ik één van de weinige mannen die het aandurft met een rok over straat te lopen.

En wat is er nou zo erg aan positieve nieuwsgierigheid die je daardoor sneller van vrouwen krijg? Want dat merk ik toch wel geregeld. Zolang we redelijk uniek blijven, zijn mensen toch sneller nieuwsgierig.

Want mijn avontuur begon in Genk/Hasselt met een gevoel van dichtgeknepen keel en ik werd gelukkig heel verlost met mijn plankenkoorts, door een meisje die met een verbaasde blik moest lachen om die jongen in een rokske. Ja een man die graag rokken en jurkjes draagt en zich toch een man en hetero voelt. En wat maakt het eigenlijk uit of je nou een man, vrouw of ergens tussenin voelt en wat maakt het nou uit wat je geaardheid is en wat maakt het nou wat voor een kleding je draagt. Het gaat erom of iemand positief in het leven staat en zich prettig voelt wie hij of zij is.
Iedereen is uniek en toch lijken wij allemaal op elkaar. Wij zijn namelijk allemaal mensen.
Wat is dan de reden om onderscheid te maken in wij en zij-groepjes?
Gebruikersavatar
Redhawkje
Berichten: 328
Lid geworden op: 24 okt 2017 13:52
Locatie: Woubrugge, ZH, NL

Re: Gender perikelen

Bericht door Redhawkje »

Nou, Wesley, daar kan ik mij helemaal in vinden.
Marica
william
Berichten: 13
Lid geworden op: 18 apr 2020 15:29
Locatie: Prov. Antwerpen

Re: Gender perikelen

Bericht door william »

Gender en ,al dan niet, neutraal, wat een onzin.
Ik voer zelden dit soort discussies.
1 Je kan ze nooit winnen, van wie een standpunt heeft ingenomen,
en 2 iedereen is mens, en naakt zijn de verschillen klein.
De een heeft wat meer vooraan gestaan bij uitdelen als de ander, en dat is het wel.
Hangt er teveel of te weinig, de mogelijkheid tot veranderen is er, en dat gaat niemand geen kl.ten aan.
Wie zich niet goed voelt in het lijf waarin zij/hij zit , dan is hij/zij niet gelukkig.
En aangezien we hier maar 100 jaar zijn, mag het toch zo aangenaam mogelijk zijn.
Genderpraat is iemand in een hokje steken, om het duidelijk te maken.
Maar soms is "Daarom" gewoon daarom.
Ik draag een plooirok dus ik ben vrouwelijk gekleed.
Ik draag een kilt, (plooirok) en ik ben stoer. (andere dan toch) :lol: :lol: :lol:
Al je denkt dat je als individu "anders " bent, bedenk dan "iedereen is uniek" :D .
Gebruikersavatar
WesleyN
Berichten: 864
Lid geworden op: 22 jul 2013 19:11

Re: Gender perikelen

Bericht door WesleyN »

Ik begin ook nooit over kleding. Maar ik lees wel. En er is met mij weleens over genderneutraal en dergelijken gesproken. Niet dat ik daar over begin. Maar dat doen ze omdat ze tegenover mij staan. En ik hoor weleens op TV... enz. En ja als iemand een standpunt inneemt en daarvan zo overtuigd is, dan ga ik zeker niet een hele discussie voeren. Wat moet je daarmee? Ik kan daar niets mee. Maar dat gaat zeker niet uitsluitend over kleding. Mensen kunnen nou eenmaal heel extreem denken. En dat is meer door te voeren aan een bepaald soort ontevredenheid. Het hoeft niet eens over het onderwerp waar je het op dat moment hebt zelf te zijn. Maar je bent dan ontevreden, dus je bent tegendraads en komt met heel extreme ideeën. En discussie is dan onmogelijk...
Iedereen is uniek en toch lijken wij allemaal op elkaar. Wij zijn namelijk allemaal mensen.
Wat is dan de reden om onderscheid te maken in wij en zij-groepjes?
Gebruikersavatar
Kortrokje
Berichten: 497
Lid geworden op: 19 aug 2020 03:48
Locatie: België.

Re: Gender perikelen

Bericht door Kortrokje »

Da's zo iets typisch , men wil alles verklaren ,een naam geven...totale onzin...ik draag graag rokken en jurken....PUNT ...gedaan niks uitleg.
Ik hou van rokken en jurken.... En ik draag ze elke dag, sinds vorige zomer (2020) vóóral jurken....7 maart 2019 is voor mij een mijlpaal... Toen ben ik voor de eerste keer naar de winkel geweest in een jeansrok...
johannesw
Berichten: 44
Lid geworden op: 16 nov 2019 14:20

Re: Gender perikelen

Bericht door johannesw »

Kortrokje schreef: 27 dec 2020 14:51 Da's zo iets typisch , men wil alles verklaren ,een naam geven...totale onzin...ik draag graag rokken en jurken....PUNT ...gedaan niks uitleg.
Daar heb je groot gelijk!
Gebruikersavatar
Redhawkje
Berichten: 328
Lid geworden op: 24 okt 2017 13:52
Locatie: Woubrugge, ZH, NL

Re: Gender perikelen

Bericht door Redhawkje »

Kortrokje schreef: 27 dec 2020 14:51 Da's zo iets typisch , men wil alles verklaren ,een naam geven...totale onzin...ik draag graag rokken en jurken....PUNT ...gedaan niks uitleg.
Ik draag kleding

Anders schrikken de mensen. :lol:
Marica
Marnix
Berichten: 9
Lid geworden op: 28 mar 2021 17:53

Re: Gender perikelen

Bericht door Marnix »

Rik schreef: 23 okt 2020 19:28 Professor uroloog Piet Hoebeke heeft daar een zeer boeiend boek over geschreven,
heb ik intussen al 2 keer volledig doorgelezen en veel bijgeleerd :idea:
https://www.bol.com/nl/p/gender-in-de-b ... country=BE
Dank! Heb het meteen besteld. Kan niet wachten...
Plaats reactie