boys wont be boys

Heb je ergens in de krant, op tv of op internet iets gezien over de mannenrok en wil je het met ons delen? Hier is je berichtje op de juiste plaats.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
john
Berichten: 226
Lid geworden op: 28 aug 2007 09:36
Locatie: Gouda

boys wont be boys

Bericht door john »

Een paar dagen geleden werd ik opmerkzaam gemaakt op een optreden van Rikkert van Huisstede in het programma De slimste mens.
Hij maakte nogal een statement door een jurk te dragen tijdens deze quiz.

Daarop heb ik zijn site eens opgezocht: www.boyswontbeboys.nl
en kwam achter zijn motivatie dat ook mannen recht hebben op vrije kledingkeuze. Eigenlijk best passend in de "genderdiscussie" van dit moment.

Ik elk geval heb ik intussen een kaartje gereserveerd voor de voorstelling in Rotterdam op 2 oktober.
Als ik voldoende lef heb, wil ik hier in een leuk jurkje of minstens een rok naar toe.

John
Gebruikersavatar
MaricaV
Berichten: 108
Lid geworden op: 18 nov 2020 09:31

Re: boys wont be boys

Bericht door MaricaV »

Gewoon doen John, Rikkert deed het op TV, dan moet jij het toch als bezoeker ook kunnen?
Niek
Berichten: 109
Lid geworden op: 24 aug 2021 22:31

Re: boys wont be boys

Bericht door Niek »

Er was in de media/twitter veel complimenten over hem. Men vindt het heel dat hij in een jurk loopt en een n man met een winter muts in de studio vinden ze normaal... :lol:
Marnix
Berichten: 9
Lid geworden op: 28 mar 2021 17:53

Re: boys wont be boys

Bericht door Marnix »

Ha John,

Als je het fijn en leuk vindt, kunnen we wel samen gaan.
Stuur gerust een privé bericht als je dat prettiger vindt.

Marnix
Gebruikersavatar
john
Berichten: 226
Lid geworden op: 28 aug 2007 09:36
Locatie: Gouda

Re: boys wont be boys

Bericht door john »

Afgelopen zaterdag met mijn vriendin gezellg samen naar de voorstelling geweest in Rotterdam.
Het was een knusse zaal, met uitzicht op het hotel New York, waar je rondom de performers zat.
De opkomst was divers, waaronder ook verschillende mensen die bewust een jurk en/of rok aangetrokken hadden.

Het verhaal ging voornamelijk over de innerlijke strijd van "de man" over zijn invulling van het "man zijn", waarin vooral aandacht was voor "wanneer ben je een echte man".
Kortom een voor mij goede manier om eens anders aan te kijken tegen "man zijn" en "identiteit".

Zelf had ik een leuke rode jurk aan. En ik was daarin niet de enige. :D

John
De cast
De cast
Niek
Berichten: 109
Lid geworden op: 24 aug 2021 22:31

Re: boys wont be boys

Bericht door Niek »

Leuk John,
Ook leuk om met meer gelijkgestemden te zijn..
Plaats reactie