Jurken voor jongens

Heb je ergens in de krant, op tv of op internet iets gezien over de mannenrok en wil je het met ons delen? Hier is je berichtje op de juiste plaats.
ellen
Berichten: 78
Lid geworden op: 04 dec 2021 16:15

Jurken voor jongens

Bericht door ellen »

Dit kunnen we natuurlijk alleen maar aanmoedigen: Nederlandse Joyce ontwerpt jurken voor jongetjes

Er wordt wel geconcludeerd dat er een verschil moet zijn tussen jurken voor meisjes en jurken voor jongens. Dat volg ik ten dele, aan de ene kant draag je natuurlijk wat je wil maar aan de andere kant is een broek of hemd voor vrouwen ook anders dan voor mannen. Bovendien draag ik zelf ook geen rokken met teveel franjes of pakweg een bloemenmotief, ook al vind ik ze soms erg mooi.
Gebruikersavatar
Rik
Berichten: 348
Lid geworden op: 10 aug 2019 20:18
Locatie: Belgenland

Re: Jurken voor jongens

Bericht door Rik »

Als het voor kinderen als dagdagelijkse kledij gedragen wordt zal die generatie er alvast geen probleem mee hebben dat in hun latere leven door te trekken :D
Na vele jaren stiekem nu eindelijk ook dagelijks thuis bij de vrouw in rok(je), zelden nog broek of shorts.
Als de vrouwen meestal in broeken lopen is het aan de mannen toegestaan om in rokken te lopen.
Jacle
Berichten: 11
Lid geworden op: 27 aug 2007 19:54

Re: Jurken voor jongens

Bericht door Jacle »

Super initiatief!
Gebruikersavatar
WesleyN
Berichten: 864
Lid geworden op: 22 jul 2013 19:11

Re: Jurken voor jongens

Bericht door WesleyN »

Ik hoor al links en rechts dat jongens rokjes of jurkjes willen dragen. Het zijn er niet veel. Maar ik hoor het tegenwoordig steeds vaker. En de ouders gaan er gelukkig ook steeds vaker in mee.
Iedereen is uniek en toch lijken wij allemaal op elkaar. Wij zijn namelijk allemaal mensen.
Wat is dan de reden om onderscheid te maken in wij en zij-groepjes?
ellen
Berichten: 78
Lid geworden op: 04 dec 2021 16:15

Re: Jurken voor jongens

Bericht door ellen »

WesleyN schreef: 05 dec 2021 01:18 Ik hoor al links en rechts dat jongens rokjes of jurkjes willen dragen. Het zijn er niet veel. Maar ik hoor het tegenwoordig steeds vaker. En de ouders gaan er gelukkig ook steeds vaker in mee.
Het is goed dat kinderen dat tegenwoordig zonder schroom kunnen / durven aangeven. Ik weet dat ik er in mijn kindertijd niet mee moest afkomen.

Ondertussen is de webshop beschikbaar: https://www.littleprincecharming.com/
Gebruikersavatar
WesleyN
Berichten: 864
Lid geworden op: 22 jul 2013 19:11

Re: Jurken voor jongens

Bericht door WesleyN »

ellen schreef: 05 dec 2021 18:51 Het is goed dat kinderen dat tegenwoordig zonder schroom kunnen / durven aangeven. Ik weet dat ik er in mijn kindertijd niet mee moest afkomen.

Ondertussen is de webshop beschikbaar: https://www.littleprincecharming.com/
Dat deed je niet hè?! Mijn moeder was zo beschermend. Al een staartje in mijn haar was al ingewikkeld voor haar. Mijn vader was daar veel makkelijker in. En ik heb toch het idee dat mensen daar tegenwoordig er beter op reageren, dan vroeger. Ook al waren de jaren 70/80/90 best behoorlijk tolerant. Misschien nog meer dan nu.
Iedereen is uniek en toch lijken wij allemaal op elkaar. Wij zijn namelijk allemaal mensen.
Wat is dan de reden om onderscheid te maken in wij en zij-groepjes?
Niek
Berichten: 109
Lid geworden op: 24 aug 2021 22:31

Re: Jurken voor jongens

Bericht door Niek »

Leuk bericht om te lezen
Gebruikersavatar
Rik
Berichten: 348
Lid geworden op: 10 aug 2019 20:18
Locatie: Belgenland

Re: Jurken voor jongens

Bericht door Rik »

WesleyN schreef: 05 dec 2021 21:32 ... ik heb toch het idee dat mensen daar tegenwoordig er beter op reageren, dan vroeger. Ook al waren de jaren 70/80/90 best behoorlijk tolerant. Misschien nog meer dan nu.
Vroeger was er inderdaad meer mogelijk, tegenwoordig is iedereen ook een stuk preutser geworden :(
Na vele jaren stiekem nu eindelijk ook dagelijks thuis bij de vrouw in rok(je), zelden nog broek of shorts.
Als de vrouwen meestal in broeken lopen is het aan de mannen toegestaan om in rokken te lopen.
ellen
Berichten: 78
Lid geworden op: 04 dec 2021 16:15

Re: Jurken voor jongens

Bericht door ellen »

Rik schreef: 07 dec 2021 23:17
WesleyN schreef: 05 dec 2021 21:32 ... ik heb toch het idee dat mensen daar tegenwoordig er beter op reageren, dan vroeger. Ook al waren de jaren 70/80/90 best behoorlijk tolerant. Misschien nog meer dan nu.
Vroeger was er inderdaad meer mogelijk, tegenwoordig is iedereen ook een stuk preutser geworden :(
Dat zou kunnen, maar ik denk dat mensen zich vooral bewust zijn dat er in elke smartphone minstens 1 camera aanwezig is en dat elke misstap hen potentieel blijft achtervolgen.
Er bestaat ook geen alternatieve scene meer zoals dat 25 jaar geleden het geval was. Toen kon je op de Groenplaats in Antwerpen nog mensen vinden die op zijn zachts gezegd niet in het perfecte plaatje pasten. Tegenwoordig moet alles en iedereen conformeren aan het beeld dat op o.a. Instagram gecreëerd wordt, maar dat werkt natuurlijk in twee richtingen. Dresses for boys is immers ook aanwezig op Instagram 8-)
Gebruikersavatar
WesleyN
Berichten: 864
Lid geworden op: 22 jul 2013 19:11

Re: Jurken voor jongens

Bericht door WesleyN »

Ik weet de reacties van 20 jaar terug en nu, toen ik een rok in een winkel kocht. 20 jaar geleden vond ik de verkoopster toch wel een tikkeltje agressief en nu gaan ze je zelfs helpen. Van: "Wat is je maat?" of "Ik kijk wel even voor je."
Iedereen is uniek en toch lijken wij allemaal op elkaar. Wij zijn namelijk allemaal mensen.
Wat is dan de reden om onderscheid te maken in wij en zij-groepjes?
Plaats reactie