mannen met rokken in fanfare Antwerpen

Heb je ergens in de krant, op tv of op internet iets gezien over de mannenrok en wil je het met ons delen? Hier is je berichtje op de juiste plaats.
Plaats reactie
rokwens
Berichten: 756
Lid geworden op: 03 aug 2007 00:10

mannen met rokken in fanfare Antwerpen

Bericht door rokwens »

Na eeuwen is de ROK VOOR MANNEN helaas in onbruik geraakt in onze cultuur maar er is geen enkele reden om aan te nemen dat dit zo moet blijven. Het is ons volste recht om dit kledingstuk terug in te voeren als aanvulling bij de pantalon.
mrcsk
Berichten: 386
Lid geworden op: 30 okt 2010 17:20
Locatie: oost-vlaanderen,Lebbeke

Re: mannen met rokken in fanfare Antwerpen

Bericht door mrcsk »

Prachtig , Nu nog zo naar buiten komen .
maar' loopt zeer graag in rok(je) dan in lange broek'
laat de vrouwen maar in broeken lopen, en wij mannen in rokken.
ellen
Berichten: 78
Lid geworden op: 04 dec 2021 16:15

Re: mannen met rokken in fanfare Antwerpen

Bericht door ellen »

mrcsk schreef: 17 feb 2022 14:05 Prachtig , Nu nog zo naar buiten komen .
Ze komen er ook mee naar buiten, zie bvb beelden van borgerio uit 2019. Al moet ik toegeven dat er toen wel minder mannen in rok te zien als in de ATV reportage.
Nu wil ik het onderwerp niet vernauwen naar deze specifieke parade, maar er is daar een folkloristische insteek met nogal wat extravagante figuren. Helemaal niet fout wat mij betreft, maar het helpt ook niet om de mannenrok maatschappelijk geaccepteerd te krijgen.
rokwens
Berichten: 756
Lid geworden op: 03 aug 2007 00:10

Re: mannen met rokken in fanfare Antwerpen

Bericht door rokwens »

Maatschappelijk geaccepteerd krijgen begint met "beelden"
Ik bedoel hoe meer de gewone burger, die vaak niets van mode afweet of volgt, en ook niet
of slechts zeer sumier door de media wordt ingelicht, hoe meer die mannen in rokken ziet; hoe meer
die zal gewoon worden aan dit "beeld". Na verloop van tijd zal die niet meer achterom kijken
wanneer deze een man in rok op straat ontmoet.
Momenteel zijn er nog veel te weinig mensen die zich een beeld kunnen vormen van gewone mannen in rokken,
behalve dan met de extreme outfits zoals bij carnaval of de belachtelijke en niet draagbare ontwerpen van enkele
modeontwerpers.
Om de burger te laten wennen aan het "beeld" moeten we volgens mijn bescheiden mening zeer
regelmatig de straat op gaan met outfits die een mooi plaatje vormen. Niet overdreven en extravagant
maar gewoon simpel en draagbaar voor iedere man. Dus ik denk dat we op die manier kunnen aantonen
dat de meeste mannen dit wel aankunnen en aan kunnen.
Ik heb ruim 15 jaar geleden een gelijkaardige posting geschreven op een voormalig msn-forum. We waren toen
goed op weg. Maar ik merk dat de doorsnee rokdrager niet de moed heeft (of te veel angst omwille van allerlei
beperkingen en tegenstand) om daadwerkelijk in rok naar buiten te komen.
Vooral het begin is moeilijk. Daarna merkt men dat het eigenlijk wel mee valt. Ik kan iedere geinteresseerde enkele
wat tips geven uit mijn lange ervaring.
Na eeuwen is de ROK VOOR MANNEN helaas in onbruik geraakt in onze cultuur maar er is geen enkele reden om aan te nemen dat dit zo moet blijven. Het is ons volste recht om dit kledingstuk terug in te voeren als aanvulling bij de pantalon.
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 2103
Lid geworden op: 05 apr 2009 15:07
Locatie: Heerlen

Re: mannen met rokken in fanfare Antwerpen

Bericht door Jos »

ik ben het helemaal met je eens Rokwens.
Zelf draag ik dagelijks een rok waar ik ook naar toe ga. De broek heb ik sinds mijn pensionering in de ban gedaan.

Vele van mijn vrienden kennen mij alleen in rok en hebben er geen probleem mee. Net als mijn kinderen
een fervent rokdrager
Plaats reactie