De klas op vrt

Heb je ergens in de krant, op tv of op internet iets gezien over de mannenrok en wil je het met ons delen? Hier is je berichtje op de juiste plaats.
Plaats reactie
ecokilt
Berichten: 293
Lid geworden op: 17 okt 2007 21:49
Locatie: Tielt-Winge tussen Leuven, Diest, Aarschot, Tienen - Vlaams-Brabant

De klas op vrt

Bericht door ecokilt »

Nu donderdag om 21.05 u op één-vrt (vlaamse tv) in "De klas" vraagt Charlotte Adigéry wie er allemaal - ook aan de jongens uiteraard -graag een rok zou dragen.
rokwens
Berichten: 756
Lid geworden op: 03 aug 2007 00:10

Re: De klas op vrt

Bericht door rokwens »

Dank om dit te melden, ik ga kijken
Na eeuwen is de ROK VOOR MANNEN helaas in onbruik geraakt in onze cultuur maar er is geen enkele reden om aan te nemen dat dit zo moet blijven. Het is ons volste recht om dit kledingstuk terug in te voeren als aanvulling bij de pantalon.
Don-I
Berichten: 13
Lid geworden op: 21 mei 2016 17:25
Locatie: Bad Nieuweschans

Re: De klas op vrt

Bericht door Don-I »

Ik heb het gezien tot dat ik er genoeg van had.
Erg leuk dat die jongens in de rokken gingen, maar die besprekingen kwamen mij een beetje dwangmatig en vaag over.
Of iedereen maar als een mode slaaf moet gedragen en kleden.
Ja, iedereen gaf zo zijn mening en zat als een bezetenen te kibbelen over hoe je het beste volgens de norm moet kleden.
Of iedereen daar geïnteresseerd is.?
De meeste mensen gaan toch meestal hun gang.
Dus, hoezo.? De wereld is te divers om daar een eenzijdig beeld over te geven.
Ik had dan ook zo iets van, trek aan wat je leuk vind en volg daarbij je eigen hart.
Zij hebben je te accepteren, zo niet, fijn voor hun, hun zaak waar u geen belang bij hebt.
U accepteert hun en daarbij mag je ook verwachten dat zij de anderen dus u ook accepteert wat logisch is.
Uiteindelijk is het stofje slecht s het uiterlijk terwijl je innerlijk veel interessanter is.
Want hoe haal je iemand karakter uit?
Uit dat stofje?
Ik kan daar kort over zijn.
Het antwoord is nee op paar uitzondering gelaten.
Ik ben een man die meer rokken draagt dan broeken en meestal in kombinatie met overhemden en truien.
Niet omdat het moet, maar omdat het kan en ik dat harstikke leuk vind en er ook van geniet, meer hoef ik het niet
te hebben.
Gebruikersavatar
john
Berichten: 226
Lid geworden op: 28 aug 2007 09:36
Locatie: Gouda

Re: De klas op vrt

Bericht door john »

Ik heb de aflevering ook gezien, weliswaar opgenomen, waardoor ik de afronding miste.
Echt spectaculair vond ik het niet, maar wel tof dan een aantal jongens zo spontaan een rok aantrokken.
Ook bij de pruiken werkte iedereen mee.
Maar ook hier mijn kanttekening, dat ik mij afvraag in hoeverre deze jongens (en meiden) ook zo op straat en dus buiten deze groep durven te komen.
Helaas werd dat niet beantwoord.

Opvallend voor mij was toch ook het merk-groep stigma, dat je met bepaalde merkkleding er dan weer wel of juist niet bij hoort.
John
ellen
Berichten: 78
Lid geworden op: 04 dec 2021 16:15

Re: De klas op vrt

Bericht door ellen »

De aflevering is online beschikbaar op vrtnu en ik heb ze ondertussen ook bekeken.

Wat mij opviel is dat er meteen de reactie kwam dat het er niet ongewoon uitzag. Niet iedereen vond het een geslaagde stijl maar de concensus was zeker dat het geen probleem vormt, en dat is uiteindelijk ook wat we allemaal dagelijks ondervinden als rokdragende mannen.

De mening dat het flauw was deel ik wel, maar we zijn wellicht gewend geworden aan teveel sensatie. Als er voorgesteld zou zijn om met rok door de Nieuwstraat in Brussel te wandelen hadden waarschijnlijk minder jongens zich geengageerd om mee te doen. Ik moet eerlijk bekennen dat het dragen van een rok op straat voor mij ook wel een behoorlijke drempel was die ik niet in 5 minuten overwonnen heb, dus ik verwacht ook niet dat een 17-jarige zo'n beslissing impulsief gaat nemen.
Nu heb ik ook niet zo veel behoefte aan dat soort sensatie, dat enkel dient om meer kijkcijfers te krijgen. Het opzet van het programma is om te reflecteren over een bepaald thema, in dit geval kleding, en de kijker daarin mee te nemen. Dat is alvast gelukt aangezien we er hier over bezig zijn :)
Plaats reactie