Volkskrant

Heb je ergens in de krant, op tv of op internet iets gezien over de mannenrok en wil je het met ons delen? Hier is je berichtje op de juiste plaats.
Plaats reactie
Niek
Berichten: 109
Lid geworden op: 24 aug 2021 22:31

Volkskrant

Bericht door Niek »

Vandaag een leuk artikel over kleding die op tv of de bühne mooi is, een het verschil als het op staat wordt gedragen.

Maurits draagt graag vrouwelijke kleding, maar zo lovend als bij Harry Styles wordt dat bij hem niet ontvangen
https://www.volkskrant.nl/a-b1859ddc

Code: Selecteer alles

Maurits draagt graag vrouwelijke kleding, maar zo lovend als bij Harry Styles wordt dat bij hem niet ontvangen
https://www.volkskrant.nl/a-b1859ddc 
ellen
Berichten: 78
Lid geworden op: 04 dec 2021 16:15

Re: Volkskrant

Bericht door ellen »

Jammer van de paywall maar ik heb het artikel nu toch kunnen lezen.

Als man in rok krijg ik nagenoeg geen negatieve reacties, maar Maurits gaat nog wel een stap verder en dan is het blijkbaar toch problematisch. Ik kan me inbeelden dat de socioloog gelijk heeft als hij stelt dat er toch een zeker homofoob of transfoob randje aan de opmerkingen hangt.
En het probleem is dat net die opmerkingen blijven hangen. Ik heb zelf geen bezwaar tegen de kledingkeuze van Maurits en zou hem daar op straat ook niet op aanspreken. Dat geldt waarschijnlijk voor een groot deel van de bevolking, maar zo krijgt hij natuurlijk ook enkel de negatieve reacties te horen.
Gebruikersavatar
WesleyN
Berichten: 864
Lid geworden op: 22 jul 2013 19:11

Re: Volkskrant

Bericht door WesleyN »

ellen schreef: 21 aug 2022 10:21 Jammer van de paywall maar ik heb het artikel nu toch kunnen lezen.
Hoe dan?
Iedereen is uniek en toch lijken wij allemaal op elkaar. Wij zijn namelijk allemaal mensen.
Wat is dan de reden om onderscheid te maken in wij en zij-groepjes?
Gebruikersavatar
WesleyN
Berichten: 864
Lid geworden op: 22 jul 2013 19:11

Re: Volkskrant

Bericht door WesleyN »

Ik krijg ook weleens verwensingen. Maar meestal doen mensen normaal tegen mij. Ik ben vaak gewoon vrouwelijk gekleed, omdat de meeste kleding die ik heb uit de vrouwengarderobe komt. En ik wil niet meer terugkeren naar de oude situatie... Dat kan ik niet meer.
Iedereen is uniek en toch lijken wij allemaal op elkaar. Wij zijn namelijk allemaal mensen.
Wat is dan de reden om onderscheid te maken in wij en zij-groepjes?
Niek
Berichten: 109
Lid geworden op: 24 aug 2021 22:31

Re: Volkskrant

Bericht door Niek »

Ik had laatst weer een normale stugge katoenen broek aan... Niet te doen...
Gebruikersavatar
Rik
Berichten: 348
Lid geworden op: 10 aug 2019 20:18
Locatie: Belgenland

Re: Volkskrant

Bericht door Rik »

Niek schreef: 22 aug 2022 19:23 Ik had laatst weer een normale stugge katoenen broek aan... Niet te doen...
De stugge broeken zijn hier allemaal de kast uit en naar de kringloopwinkel. Enkel noch broeken in zachte stoffen (outdoormateriaal) De shorts zijn ook allemaal vervangen door enkele damesshorts in zachtere stof en betere pasvorm. 2/3 van de kleerkast is nu ingenomen door rokken en enkele jurken.
Na vele jaren stiekem nu eindelijk ook dagelijks thuis bij de vrouw in rok(je), zelden nog broek of shorts.
Als de vrouwen meestal in broeken lopen is het aan de mannen toegestaan om in rokken te lopen.
Plaats reactie