Ken je mij

Heb je ergens in de krant, op tv of op internet iets gezien over de mannenrok en wil je het met ons delen? Hier is je berichtje op de juiste plaats.
Plaats reactie
Niek
Berichten: 109
Lid geworden op: 24 aug 2021 22:31

Ken je mij

Bericht door Niek »

Er is een nieuw programma van de EO; Ken je mij.

Seizoen 2 gaat over trans personen. In de eerste aflevering is een man die zich genderfluïde identificeert. Maar voor mij gewoon een man is , die graag rokken draagt.
Hetero, getrouwd.

Altijd goed om te kijken
Gebruikersavatar
Rik
Berichten: 348
Lid geworden op: 10 aug 2019 20:18
Locatie: Belgenland

Re: Ken je mij

Bericht door Rik »

Hmmm... reportage bekeken...
“Je veranderde niet voor mij. Je was nog steeds dezelfde man, of je nu een broek aan had of een rokje." :?

Zo is het toch ook? Ik blijf ook dezelfde man hoor, eender welk kledingstuk ik aan trek.
Een kledingstuk is een stuk textiel dat je aantrekt omdat je het mooi vind of prettig draagt.
Dat stuk textiel zal heus je karakter niet veranderen, de reacties van buitenaf daarentegen wel.
Als je omgeving niet aanvaard dat je anders gekleed rondloopt dan zal je karakter wel degelijk veranderen.
Binnen enkele maanden ben ik 50 jaar gehuwd met een lieve vrouw die mijn kledingkeuzes accepteert.
Zo zou het bij iedereen moeten kunnen gaan.... maar ja.
Vrouwen komen eigenlijk met alle kledij weg, ook een maatpak, bretels een stropdas :shock:

Als de man/vrouw op de straat een rare blik werpt dan stoort me dat niet zo, het blijft een individu.
Als de kerk het daarentegen afkeurt omdat het "niet bijbels" is dan maakt me dat gewoon woedend.
Kijk eens terug in het verleden welke "niet bijbelse" zaken de kerk al hanteerde om terreur te brengen.
De kerk is zowat het meest extreem hypocriete instituut dat bestaat, het belangrijkste negeren ze:
"bemin uw naaste zoals uzelf" ... ook als die naaste andere kledij aantrekt dan jijzelf dus !!!
Na vele jaren stiekem nu eindelijk ook dagelijks thuis bij de vrouw in rok(je), zelden nog broek of shorts.
Als de vrouwen meestal in broeken lopen is het aan de mannen toegestaan om in rokken te lopen.
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 2103
Lid geworden op: 05 apr 2009 15:07
Locatie: Heerlen

Re: Ken je mij

Bericht door Jos »

Rik schreef: 28 nov 2022 18:20 Als de kerk het daarentegen afkeurt omdat het "niet bijbels" is dan maakt me dat gewoon woedend.
liepen Jezus en de apostelen niet ook in iets als een jurk ??
een fervent rokdrager
Gebruikersavatar
MaricaV
Berichten: 108
Lid geworden op: 18 nov 2020 09:31

Re: Ken je mij

Bericht door MaricaV »

Dat heb je helemaal goed Jos.

Ik trek als vrouw ook maar iets aan waar ik mij fijn in voel. De ene dag is dat een broek, dan weer een jurk of rok. Lekker boeiend dus.
Plaats reactie