Alleen uit eten geweest in rok

Ervaringen met rok dragen in het openbaar
Plaats reactie
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Alleen uit eten geweest in rok

Bericht door RokSterNL »

Donderdagavond 24 april ben ik alleen uit eten geweest in een rok bij Hotel Restaurant "Het Spinnewiel" in Den Haag.

Die avond had ik een zwarte jeansplooirok en zwarte laarzen aan.

Vroeger ging ik daar met mijn ouders eten, en de laatste jaren met mijn vader. Aangezien mijn vader overleden is, kan dit ook niet meer.

Ik had mijn pocket digitale camera meegenomen, en voordat ik het restaurant verliet ben ik nog op de foto gegaan samen met de zus van de eigenaar van het restaurant. Zoals ik al eerder heb geschreven is zij pro-rok voor de man. Ze zegt ook, maling hebben aan wat anderen er van zeggen of denken, want ze hebben altijd wel wat te kletsen.

Het was in ieder geval wel een beetje wennen zo in je eentje, maar toch zal ik het wel weer een keer doen. Ja met zijn tweetjes is natuurlijk gezelliger. Op een gegeven moment kreeg ik het toch even te kwaad, omdat ik aan mijn vader zat te denken. De eigenaar kwam toen even bij mij aan het tafeltje zitten en heeft toen met mij zitten praten. Hij zei, dat is toch ook niet zo gek. Dat zal je nog wel een tijdje of misschien je hele leven blijven houden dat je hem mist. Ja dat weet ik wel zeker, omdat hij toch mijn steun en toeverlaat was in heel veel dingen.

Groetjes van RokSterNL
Bijlagen
RIKSTRNL BIJ SPINNEWIEL.2.JPG
rokwens
Berichten: 756
Lid geworden op: 03 aug 2007 00:10

Re: Alleen uit eten geweest in rok

Bericht door rokwens »

RokSter, erg moedig van je om alleen op restaurant te gaan.
Goed dat je de eigenaar een beetje kent en dat je contactvaardig bent.
Groeten en tot zaterdag
Na eeuwen is de ROK VOOR MANNEN helaas in onbruik geraakt in onze cultuur maar er is geen enkele reden om aan te nemen dat dit zo moet blijven. Het is ons volste recht om dit kledingstuk terug in te voeren als aanvulling bij de pantalon.
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: Alleen uit eten geweest in rok

Bericht door RokSterNL »

Rokwens, ik kom daar al vanaf 1992. Dus hij kent mij heel erg goed, en die zus van hem ook. Ze is in wezen gescheiden van haar man en heeft 2 kinderen. Ik heb een oogje op haar. Alleen heeft hij ooit eens gezegd dat ze nooit geen man meer wil. Hij weet overigens niet dat ik een oogje op haar heb. Maar ik moet er eens rustig over denken hoe ik het toch eens aan ga pakken. Het zou natuurlijk niet verkeerd zijn, en zeker dat ik weet dat zij pro-rok voor de man is. Dat zou ik dan al voor, en gewonnen hebben.

Ik zie je ook zaterdag. Leuk elkaar weer eens te ontmoeten.

Groetjess van RokSterNL
Plaats reactie