Enkel de ruitjes zijn gemeenschappelijk

Heb je ergens in de krant, op tv of op internet iets gezien over de mannenrok en wil je het met ons delen? Hier is je berichtje op de juiste plaats.
Gebruikersavatar
mikvanes
Berichten: 1701
Lid geworden op: 29 feb 2008 04:05

Re: Enkel de ruitjes zijn gemeenschappelijk

Bericht door mikvanes »

Het is een leuk en apart plaatje. Ze staat er heel zelfbewust. Maar het is ook wat ordi. Wie is die man in rok eigenlijk of is dat niet bekend?

Ik ben helemaal niet begonnen. Het begon met Ludwigcw die schreef: "Hoe goed wij ook ons best zullen doen om er leuk gerokt uit te zien, op het einde zullen we toch nog steeds [voor de vrouwen] moeten onder doen."

Ik reageerde daarop met: "Ach, kom nou. Dat hoeft helemaal niet."

Ik bedoel dat niet als een abstract punt. Natuurlijk zijn vrouwen in doorsnee en gemiddeld genomen knapper dan mannen. Maar daar gaat het me niet om.

Het punt is dat je als man met wat aanleg je best zo kunt kleden, dat je er net zo flitsend uitziet. Natuurlijk, blijven er altijd verschillen en gaat er niets boven een echte vrouw. Maar ook als gerokte man kun je er beter uitzien dan veel vrouwen is mijn ervaring. Dat is dus gewoon mijn ervaring. (En dan ga ik niet af, op wat ik van mezelf vind, maar op hoe andere mensen op mij en op vrouwen reageren.)

Dat echte mannenrokkers er vaak niet uitzien, weet ik ondertussen ook wel. Maar dat is dus precies mijn punt. Dat hoeft helemaal niet zo.

Ik weet ondertussen ook wel hoe dat komt. In de eerste fase worstelen die mannenrokkers met het taboe en het uit de kast komen. In de kast leer je veel, maar niet hoe je je sociaal effectief moet kleden. Daarna komen ze uit de kast en willen ze genieten van de verboden vrucht. Dan hebben ze dus geen boodschap aan wat andere mensen van hun uiterlijk vinden. Pas als je in de derde fase belandt -- en de meeste komen daar vermoedelijk nooit -- krijg je oog voor hoe andere mensen jou zien. Dan ga je je druk maken over je uiterlijk.

Gewone vrouwen hebben niet dat kast-verleden en die verkeerde gewoontes die je daar leert. Vervolgens hoeven ze niet te genieten van die verboden vrucht, want die is er voor hen nooit geweest. En ze kunnen al van jongs-af-aan oefenen met zich sociaal effectief kleden en opmaken. Op dat punt hebben vrouwen dus een gigantische voorsprong.

Die verschillen die jullie dus tussen rokmannen en rokvrouwen denken te zien, berusten dus maar voor een deel op aanleg en voor een heel belangrijk deel op wat ze geleerd hebben. Maar met wat moeite kun je bijleren. Ook als je man bent.
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: Enkel de ruitjes zijn gemeenschappelijk

Bericht door RokSterNL »

Ik sluit mij volledig bij je tekst aan.

Het is ook zo, dat veel mannen nooit de 3e fase bereiken.

Het is denk ik ook een gevoel van mannen zich te schamen en angst.
Ik kan mij dat vanuit mijn eigen persoon wel begrijpen. Ik voel mij zoals ik nu mijn rokken draag lekker.
Ik ben wel van mening dat die 3e fase het uiteindelijke is wat ik wil, of dat zal komen, dat is voor mij nu nog de grote vraag. Ik hoop ooit dat dat wel zal komen. Dat kan ik alleen maar zelf doen, maar moet mij daar dan wel sterk genoeg voor voelen. Dat zeg ik tegen de andere mannen ook. Als je je nog niet sterk genoeg voelt om in een rok naar buiten te gaan, moet je het helaas nog uitstellen. Ook dan zal het als je eenmaal met die rok naar buiten gaat, met vallen en opstaan gepaard gaan. Dat is het groeiproces. Op een gegeven moment komt het punt dat je je rokken blijft dragen ongeacht of je negatieve opmerkingen krijgt. Dan ben je als rokdragende man al een heel eind, maar inderdaad nog niet in de 3e fase beland. Ik denk ook dat niet alle mannen dat willen.
musa
Berichten: 818
Lid geworden op: 26 apr 2010 10:58

Re: Enkel de ruitjes zijn gemeenschappelijk

Bericht door musa »

And here we go again
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: Enkel de ruitjes zijn gemeenschappelijk

Bericht door RokSterNL »

musa schreef:And here we go again
Musa, Wat bedoel je met ? 'And here we go again'
willi
Berichten: 3428
Lid geworden op: 06 apr 2008 17:07

Re: Enkel de ruitjes zijn gemeenschappelijk

Bericht door willi »

Rokster, Musa ergert zich aan de té lange verhalen, die ook nog 'ns afdwalen van het onderwerp

Maar beste Musa, niemand duwt er een pistool in je nek en brult: "lees!".
Het gaat de goede kant op met de rok voor mannen.
Nu nog de starre dresscodebedenkers achter de 'broek' zitten.
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: Enkel de ruitjes zijn gemeenschappelijk

Bericht door RokSterNL »

Mij stoort het niet, als ik het niet wil lezen of er de tijd niet voor heb, dan lees ik het niet of later.

Daarbij komt ook nog eens dat inderdaad iedereen niet over een zee van tijd beschikt om hier uberhaupt de tijd voor te kunnen nemen. Ja korte teksten lukt dan nog wel. Ik ben toevallig in de positie dat ik daar nog wel de tijd voor heb. Andere mensen hebben een baan en gezin, dat begrijp ik ook heel goed.

Ik vind mijn tekst nu toch echt niet te lang zou ik denken.
Gebruikersavatar
Ludwigcw
Berichten: 217
Lid geworden op: 23 aug 2007 22:24
Locatie: Oudenburg
Contacteer:

Re: Enkel de ruitjes zijn gemeenschappelijk

Bericht door Ludwigcw »

Nee, Rockster en Mik jullie teksten zijn in het algemeen niet te lang!
Maar ik denk dat het bij ieder normaal functionerende heteroman, toch meer dan normaal is dat men kan genieten van een welgevormde vrouwenlichaam. En dat we een vrouwenlichaam in deze context dan ook mooier vinden dan een mannenlichaam. Daardoor worden we als hetero ook verliefd op vrouwen en niet op mannen.
Al de rest die men hier bovenhaald in verband met mijn geplaatste foto zijn overbodige en te ver gezochte zevers.

Meer commentaar spendeer ik aan deze afgedwaalde topic niet meer. :?

Ludwigcw
Laatst gewijzigd door Ludwigcw op 10 nov 2010 15:59, 1 keer totaal gewijzigd.
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: Enkel de ruitjes zijn gemeenschappelijk

Bericht door RokSterNL »

Hoi Ludwigcw,

Om dat ik niet begreep wat Musa nu precies bedoelde met 'And here we go again'.
Willi antwoordde mij toen dat het kwam door de te lange teksten.

Gelukkig, maar ja, ik kijk als hetero naar een vrouwenlichaam. Dat is helemaal juist dat we dan verliefd kunnen worden op een vrouw.
Gebruikersavatar
mikvanes
Berichten: 1701
Lid geworden op: 29 feb 2008 04:05

Re: Enkel de ruitjes zijn gemeenschappelijk

Bericht door mikvanes »

Ludwigcw schrijft: Daardoor worden we als hetero ook verliefd op vrouwen en niet op mannen.

Tja, Ludwig, het is maar wat je 'vrouw' en 'man' noemt. Je weet dat ik het leuk vind er soms wat vrouwelijk bij te lopen, terwijl ik biologisch gezien toch echt helemaal man ben. Mijn ervaring is dat echte hetero's vaak op mij vallen (ik niet op hen, ik val op vrouwen). Dat geldt niet voor homo's (tenminste niet in die outfit) en ook niet voor een groep mannen die zegt 'hetero' te zijn, maar zich meer op zijn gemak voelt bij mannen. Mijn ervaring staat ook niet op zich. Andere 'showgirls' rapporteren precies hetzelfde. Dat is voor mij ook een reden om er niet al te vrouwelijk uit te willen zien: dat geeft voortdurend gesodemieter met mannen. Ze komen op je af als vliegen op de stroop, zelfs als je nog duidelijk herkenbaar bent als man.

Je stelling moet dus niet zijn, dat hetero's vallen op vrouwen, maar op alles dat er voldoende vrouwelijk uitziet. En dat kan dus ook een vrouwelijk geklede man zijn en dus zelfs een man-in-rok mits hij maar voldoende vrouwelijk overkomt.

Waar je wel gelijk in hebt, is dat die relaties van 'showgirls' met mannen bijna nooit van lange duur zijn. Hetero's prefereren uiteindelijk wel degelijk echte vrouwen voor een langdurige relatie. Vermoedelijk ook omdat ze heel status bewust zijn en een relatie met een vrouwelijke man juist status verlagend werkt.
Gebruikersavatar
Wiha
Site Admin
Berichten: 756
Lid geworden op: 14 jun 2007 11:15
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Enkel de ruitjes zijn gemeenschappelijk

Bericht door Wiha »

Ludwig heeft gelijk begint wel af te dwalen. Heb de laatste periode iets minder tijd om hier actief op te letten. Dus graag wer terug naar het onderwerp
Wiha,
beheerder & webmaster
http://www.rokvoormannen.nl
Plaats reactie