4 mei Dodenherdenking in Canadian Seaforth Highlanders kilt

Heb je ergens in de krant, op tv of op internet iets gezien over de mannenrok en wil je het met ons delen? Hier is je berichtje op de juiste plaats.
Plaats reactie
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

4 mei Dodenherdenking in Canadian Seaforth Highlanders kilt

Bericht door RokSterNL »

Op 4 mei ga ik naar de Nationale Dodenherdenking op de Waalsdorpervlakte. Ik doe dan mijn Canadian Seaforth Highlanderskilt aan. Deze is namelijk afkomstig uit Canada en wel uit het jaar 1942. Deze is ook daadwerkelijk gedragen geworden door iemand uit dat legeronderdeel.

De uitzending vanaf de Waalsdorpervlakte wordt uitgezonden via RTL 4, RTL 5, RTL 7, SBS 6, RTL 8, Veronica en Net 5.

Het is te hopen dat de cameraman een shot maakt van mij. Ik zou zeggen als je in de gelegenheid bent, kijken dan.

Groetjes van RokSterNL
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: 4 mei Dodenherdenking in Canadian Seaforth Highlanders kilt

Bericht door RokSterNL »

Ik kan niet in de kilt daar naar toe, wat ik van plan was.

Ik sprak iemand die de Tweede Wereldoorlog mee heeft gemaakt en de geschiedenis kent van de Waalsdorpervlakte. Het is alleen maar een herdenking van de Nederlandse gevallenen, en niet van buitenlandse strijders. Hij zei ook als je in die kilt zou zijn gegaan, zouden de nabestaanden daar natuurlijk niets van zeggen, maar het wordt je toch niet in dank afgenomen dat je daar dan als een iemand die gekleed loopt in de outfit van de Canadese bevrijders op een avond dat namelijk de Nederlandse gevallenen worden herdacht.

Ik ben dus te vroeg geweest in mijn besluit, maar doe het dus niet.

Groetjes van RokSterNL
Peter v

Re: 4 mei Dodenherdenking in Canadian Seaforth Highlanders kilt

Bericht door Peter v »

Wat is dat nu jammer, je had er zo naar uit gekeken, in die kilt. Maar gelukkig kwam je er op tijd achter. Is een ander rok een optie?

Dan maar misschien op een ander herdenking, of militaire parade die uniform dragen.
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: 4 mei Dodenherdenking in Canadian Seaforth Highlanders kilt

Bericht door RokSterNL »

Inderdaad had ik daar wel naar uitgekeken om in die kilt te gaan, maar ik besef mij dan wel als iemand mij waarschuwd en zeker in zo'n geval als dit dat je dat dan niet kunt door gaan zitten drukken. Er zijn situaties waar dan de eerbied en het respect voor gaan. Maar ik doe nu inderdaad wel een andere rok aan. Een zwarte, want ik vind het moet wel stemmig zijn. Ik ga daar nu niet in een jeansrok naar toe.

Ik heb met iemand af gesproken, die met mij mee gaat. Het is een vrouw die zelf ook de Tweede Wereldoorlog bewust heeft meegemaakt. Ze wordt dit jaar 81, maar is een wereldvrouw. Ik heb haar gisteren gebeld en gezegd dat ik helaas niet in die kilt kom, vanwege het feit dat het alleen een herdenking betreft van Nederlandse gevallenen. Ik zei ik kom dan in een andere rok. Haar antwoordt was: 'Je ziet maar, mij maakt het niet uit'. Er is wel een herdenking ergens anders in Den Haag, voor o.a. de geallieerden. Daar had het wel gekund. Maar ik vind deze herdenking hier zo mooi.

Groetjes van RokSterNL
Plaats reactie