Ik werk nu in rok, bij mijn werkgever.

Ervaringen met rok dragen in het openbaar
Plaats reactie
Roktom
Berichten: 336
Lid geworden op: 30 sep 2007 16:04
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Ik werk nu in rok, bij mijn werkgever.

Bericht door Roktom »

Ik heb een nieuwe werkgever.
En daar kan ik in rok werken, zonder problemen.
Dus elke ochtend, op de fiets in rok naar mijn werk.
Het kan dus.........
Je moet wel een werkgever treffen die daar geen probleem in ziet.
Bij mij was dat het geval.
Duidelijk zijn bij je sollicitatie gesprek, zeg gerust ik draag graag een rok, leg wel uit waarom.
En of je dat op je werk ook mag doen.
Nou, ik trof het, in de regels van het bedrijf staat: dat niemand op zijn of haar kleding kan worden aangesproken, mits deze niet te uitdagend, lees sexy,is.
Nu loop ik daar ook niet in een mini rok.
Er zijn regels opgesteld in mijn contract.
Maar ik rok op mijn werk, en de dames vinden het erg leuk.
Gaat nu in de trant van ó wat een leuke rok heb je aan, waar heb je die gekocht?
Het personeel is van te voren ingelicht, er kom een man werken die een rok draagt, hij is geen travistiet.
En niemand had daar een probleem mee, ók het kan dus wel heren.
Nu denk ik dat dit niet voor alle bedrijven geld, maar het is het proberen waard.
Je ziet het, bij mij lukte het wel.
En ik ben erg blij mee, zachtjes uitgedrukt.
Dus heren draag u rok in trots, laat Nederland zien de MANNENROK is er, en blijft.
Als vrouwen het kunnen, moeten wij het ook mogelijk kunnen maken.
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: Ik werk nu in rok, bij mijn werkgever.

Bericht door RokSterNL »

Proficiat met het bereiken van dit/jou doel. Fijn om te horen, want dit geeft weer positieve supply aan de mensen die nog steeds niet de stap hebben (durven) (ge)zet(ten). Zo zie inderdaad is het wel mogelijk. Rokze zou ik zeggen en geniet er van elke dag opnieuw.

Groetjes van RokSterNL
Peter v

Re: Ik werk nu in rok, bij mijn werkgever.

Bericht door Peter v »

Roktom, wat is dat fantastische nieuws. Proficiat! :D :D :D :P :P :D :P :D :P :D :P
Wel een hele stap, maar wel één die ik vind tenminste zou "moeten" geprobeerd worden wanneer je een "echte" (daagse) drager bent.
Eerlijkheid halve denk ik dat werkgevers weinig kunnen doen aan een man die een rok wil dragen. Maar die kunnen misschien, geheel onterecht, op persoonlijk vlak een sollicitatie belemmeren, of het je op andere manieren moeilijk maken, dat is dan wel aan te kaarten, als je dat merkt. Enige risico hoort bij een persoonlijke keuze. Dat lijkt misschien een doem scenario, maar ik denk dat het in de praktijk wel mee zal vallen. Ieder die voor zich zelf op komt, voor zijn principes staat, kan wat tegen wind verwachten, wat wil niet zeggen dat het ooit komt, maar ook veel lof is mogelijk.
Voor jezelf opkomen kan veel positiefs opleveren, het niet doen is bij voorbaat een verlies.

Uit Roktom's fantastische besluitvaardigheid blijkt hoe voor je zelf op komen wel loont. Hij is voor zich zelf opgekomen, en heeft de eerste prijs gewonnen. Een prachtige voorbeeld om te volgen.

Dat niet alle werkgevers happy zijn met een man in een rok moet dus nog blijken, dat weten wij pas wanneer wij het hebben geprobeerd. Er is in ieder geval één actieve rok dragend man die zijn geluk niet op kan.

Het mocht bijna in de krant.... Als Roktom (en zijn werkgever) belang in publiciteit zou hebben...... :roll: ;)
Gebruikersavatar
Wiha
Site Admin
Berichten: 756
Lid geworden op: 14 jun 2007 11:15
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Ik werk nu in rok, bij mijn werkgever.

Bericht door Wiha »

Roktom,

Geweldig gevoel moet dat zijn. Gewoon dragen wanneer jij dat wil zelfs nu op je werk. Zo'n werkgever moeten we allemaal hebben.

Groeten,
Wiha,
beheerder & webmaster
http://www.rokvoormannen.nl
ecokilt
Berichten: 293
Lid geworden op: 17 okt 2007 21:49
Locatie: Tielt-Winge tussen Leuven, Diest, Aarschot, Tienen - Vlaams-Brabant

Re: Ik werk nu in rok, bij mijn werkgever.

Bericht door ecokilt »

Heb jij het gertroffen..
Roktom
Berichten: 336
Lid geworden op: 30 sep 2007 16:04
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Re: Ik werk nu in rok, bij mijn werkgever.

Bericht door Roktom »

Dit had mij 20 jaar eerder moet over komen.
Mensen dit is een genot, werken in een rok.
Ik heb nu zo iets van welke rok zal ik vandaag aan trekken.
Dit heb ik nooit eerder gehad.
En niemand op mijn werk stoort zich er aan.
Ik heb zelf bedrijfskleding, ja echt waar een rok.
De blouse zat te strak, dus het maar bij de rok gehouden.
Echter er zit wel een probleem bij.
Door dat je de hele dag in rok loopt vergeet je dat je in rok loopt.
Ja dat is echt zo.
Met als gevolg dat ik bij de supermarkt mij bierje koop, doe ik na mij werk wel vaker.
En dan tot de ondenking komt dat je de bedrijfs kleding nog aan hebt.
Het gekke is dat ik dat dan alleen in de gaten heb, blijkbaar val ik niet op.
Het is een lange zwarte rok.
Maar goed ik ga morgen weer in rok naar mijn werk.

Roktom.
Dus heren draag u rok in trots, laat Nederland zien de MANNENROK is er, en blijft.
Als vrouwen het kunnen, moeten wij het ook mogelijk kunnen maken.
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: Ik werk nu in rok, bij mijn werkgever.

Bericht door RokSterNL »

Fijn om dit van je te horen. Eindelijk is er een wereld van bevrijding voor je open gegaan. En zo hoort het toch ook, wat is er nu zo anders aan een man in een rok t.o.v. een broek ? Niets totaal niets. Alleen het tussenschot is weg waar de pijpen bij een broek zitten. Meer niet.

Veel rokgenot !

Groetjes van RokSterNL
Peter v

Re: Ik werk nu in rok, bij mijn werkgever.

Bericht door Peter v »

Even zin spelen, als het door de beugel kan:
Mannen in een broek worden wel eens door iemand (door zielige wezens) na geroepen, van "Homo". :evil: :( :evil: Hoe stom kun je zijn om dat te roepen!
Maar dat kan helemaal niet, want mannen in rokken "rokken", en niet "pijpen" :? ;) want rokken hebben immers geen pijpen. :) :D :) ;) Wij zijn echte "rokkers" ;)

Terug op rokken op het werk. Het blijft toch geweldig, rokken dragen op het werk. Ik ben benieuwd naar wat voor werk / werkgever het betreft, en of dat dan een goede voorbeeld is voor anderen die soort gelijke werk doen of bij een zelfde soort bedrijf.... Maar kan het begrijpen als dat liever achterwege blijft.

Het rok dragen op het werk is ook een zeer actuele item voor andere rokken dragers, waar onder ikzelf. Ik heb nog geen werk, maar het speelt wel degelijk een belangrijke rol bij sollicitaties. Het zal niet ieder van een leien dakje gaan, om in een rok te kunnen werken, maar wie het zelf bij voorbaat al niet vraagt, en zelf al bepaalt dat hij het niet eens zal opperen, is bij voorbaat al verloren. Vraag het / stel het, dan wel op zo'n manier, wat ook een kunst is, dat het niet vrijblijvend geweigerd kan worden. In mijn herplaatsing traject naar werk, zal het interessant gaan worden hoe ik het rok dragen in kan vullen. Ik heb al aangegeven om in principe afhangend van de aard van het werk, in rok te solliciteren. Er werd al meteen gezegd dat dan de uitkomst bekend is. :( :o :? :roll: we moeten het maar zien wat er gebeurt. Want als er iemand is die "de kastanjes uit het vuur moet halen," of de voortrekker moet zijn, dan zijn wij het. Als we, "wij"( de rokken draag willigen van NU )nu niets proberen, kunnen wij dan haast de rokken aan de kringloop winkel schenken.

Hoe veel ben je een "echte" rokken drager, en hoe ver ben je bereid te gaan voor je idealen? Er is in ieder geval minstens één man die de vruchten van zijn moeite plukt. Nu de rest nog. ;)

Ps mannen hoeven niet perse rokken op het werk te dragen om een echte rokken drager te zijn, maar de vrijheid om het te kunnen doen op het werk als de zin daartoe is kan wel heel belangrijk zijn, en is zeker de moeite waard om voor te vechten.
Plaats reactie