In het openbaar met een rok aan.

Ervaringen met rok dragen in het openbaar
Peter v

Re: In het openbaar met een rok aan.

Bericht door Peter v »

Aanvullend, was alweer in rok NATUURLIJK in Groningen, 12 April jl. en alweer erg genoten. Ook alweer geen ander mannen in rok gezien, ik was dan ook veel in diverse kleding winkels, dames mode, dus daar verwacht ik zo wie zo niet veel manen tegen te komen. Daar ik wat verder gaan dan menig ander in geïnteresseerd is, of heel misschien durft voor uit te komen. Wat ik daar aan wil toevoegen, is het besef dat er een tussen gebied is tussen een man, een man in een rok, maar mannelijk, een man die meer ("vrouwen") leuke kleding aan doet en dan als laatste de volledig impersonatie van de ander sekse, (ook wel travestie genoemd) wat ik mag opmerken ook prima kan in een dikke kol trui en een spijker broek.

Ik zelf mag dan wel graag genieten van gekleed te gaan in allerlei rokken, draag pumps, en probeer passende tops daarbij te dragen, alles smaakvol samengesteld, geheel niet belemmerd door de vrouwelijkheid. De acceptatie is zonder meer 99 procent, mede denk ik ook omdat ik wel degelijk mijn zelf, mijn man zijn niet verberg, niet verloochen. Wees vooral je zelf. Let maar op, wie schuchter is, een dubieuze uitstraling heeft word argwanend in de gaten gehouden, hoe hij of zij er uitziet. Wees gerust anders, ( dat zijn wij toch allemaal) maar wel jezelf, en niet van het benauwde.

Nu hoef ik ook niet per se andere mannen in rokken op straat te zien om van mijn eigen rok dragen te genieten, of gesteund voelen daarmee, want ik ben er zelf helemaal er door heen, ik zou het wel leuk vinden. Ik heb dan wel een gevoel dat er een band is, namelijk de wens om als man anders te zijn, dan wel een rok dragen. Wel is het zien van andere mannen in het straat beeld een bewijs dat wat wel onder veel mannen leeft, en dat weten wij maar al te goed, de wil een rok te dragen, ook dan vrijelijk uitgedragen wordt. Er is alleen iets mis met mensen met kromme gedachten, er is niets mis met mannen in rokken, in welke hoedanigheid ook.
rokwens
Berichten: 756
Lid geworden op: 03 aug 2007 00:10

Re: In het openbaar met een rok aan.

Bericht door rokwens »

Ik ben een week met vriendin naar Turkije geweest. Thuis in rok vertrokken en ook weergekeerd in rok. Voor elke dag had ik een andere mee. Stralend weer, heerlijk genoten. Steeds met openbaar vervoer bezienswaardigheden bezocht. Geen enkel probleem gehad maar veel bekijks, dat wel. Te veel toffe ervaringen om hier te vertellen Misschien eens op een bijeenkomst.
Vrijdag naar een folkbal geweest bij Brussel. Er kwamen nog twee mannen in kilt binnen, met hun vrouwen. Naar hun zeggen zijn ze lid van een kiltclub die nu uit 3 leden bestaat. Een fervente kilt-liefhebber, een die liefst alternatieve kilts draagt en een die alle soorten rokken draagt. Ze vinden het ook een heerlijk kledingstuk en een gemis bij de herenkleding.
Die mannen gaan ervoor. Gewoon DOEN zeggen ze. ps. Ze hadden nog nooit wat over mannenrokken opgezocht op internet.
Vandaag naar een pop-rock-folk-concertje geweest in mijn Turkse kilt. Er is geen woord over kleding gesproken.
Na eeuwen is de ROK VOOR MANNEN helaas in onbruik geraakt in onze cultuur maar er is geen enkele reden om aan te nemen dat dit zo moet blijven. Het is ons volste recht om dit kledingstuk terug in te voeren als aanvulling bij de pantalon.
Peter v

Re: In het openbaar met een rok aan.

Bericht door Peter v »

Rokwens, wat is dat een prachtige relaas. Ook nog in het buitenland! Dat het daar allemaal kon!Heel bijzonder!En wat super, MET je vriendin.

Jij bent waarschijnlijk een van de weinigen die zo intens dragen, laten wij hopen dat er ( eindelijk ) veel meer snel volgen. Het wordt weer mooi weer, dus aan die rokken, en er op uit!

Laten wij het de jaar van het rok voor de man maken, mannen.

Peter v.

Ps een beknopte reis relaas wordt vast wel veel gelezen. Zeker hoe het ging in rok.
Gebruikersavatar
Wiha
Site Admin
Berichten: 756
Lid geworden op: 14 jun 2007 11:15
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: In het openbaar met een rok aan.

Bericht door Wiha »

Geweldig Rokwens. Ik zou willen dat ik zo'n mogelijkheid had, maar ja de vrouw wil dat niet. Elke dag in rok lopen, in het vliegtuig en dan met dat warme weer. Zelf zou ik graag met warm weer gewoon in een t-shirt met een spijkerrok tot net boven de knieen en sportschoenen buiten willen rondlopen.
Je hebt geen foto's zeker :) in het deel foto's van leden kun je foto's plaatsen die alleen door leden van het forum gezien kunnen worden.

Hou vol dat rok dragen buiten
Wiha,
beheerder & webmaster
http://www.rokvoormannen.nl
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: In het openbaar met een rok aan.

Bericht door RokSterNL »

Grandioos Rokwens ! Ik heb vernomen dat je nu een pro-rokvriendin hebt leren kennen.

Fijn dat je zo hebt kunnen genieten in Turkije nog wel van het rokdragen. Ik zou gedacht hebben, daar dit grotendeels een land is waar men van de Islam is dat dat problemen op zou kunnen leveren. Gelukkig niet dus.

En je vriendin liep die in een rok of droeg zij juist op dat moment een broek ?

In ieder geval heb je nu het dekseltje gevonden wat op het potje past, nietwaar ?

Ik wens je heel veel gelukkige rokdraagmomenten samen met je nieuwe rokvlam.

Kijk alleen dan wel uit dat je rok niet in de brand vliegt :o :D.

Groetjes van RokSterNL
rokwens
Berichten: 756
Lid geworden op: 03 aug 2007 00:10

Re: In het openbaar met een rok aan.

Bericht door rokwens »

Woensdagavond was ik op een, boombal in Leuven. Ik schat zo'n 300 tot 400 personen. Ik in kilt. Geen enkel probleem of reactie gehad, behalve dan een man die wilde weten hoe het voelt.
Na eeuwen is de ROK VOOR MANNEN helaas in onbruik geraakt in onze cultuur maar er is geen enkele reden om aan te nemen dat dit zo moet blijven. Het is ons volste recht om dit kledingstuk terug in te voeren als aanvulling bij de pantalon.
Peter v

Re: In het openbaar met een rok aan.

Bericht door Peter v »

Ben even een lekker bekje gaan halen op de markt achter het Hoog Catharijne. Was even de gehele dag naar Utrecht geweest, zaterdag de 21e, had nog een trein kaart van de trekpleister gekregen.
Heerlijk in een jurk, nee deze keer geen rok. Ik had een zwart / wit knie lange jurk aan, witte ecco sandalen, en een witte vest.
Daar bij een handtas, en op mijn rug een rugzak, met eten, drinken en boek voor in de trein enz.

Helemaal geen enkele opmerking. ik voel mij zowat onzichtbaar. Er zijn wel natuurlijk mensen die even kijken, wat wil je, een man in een jurk? Heerlijk gewinkeld en rond gelopen. Maar voor de rest, doe ik waar het om gaat, mijn eigen gang, en heb de vrijheid om wat ik ook wil aan te trekken en openlijk te dragen. En in die vrijheid dat je hebt, kun je zo stoer mannelijk of zo vrouwelijk kleden als je wilt, oftewel kleding dat niet bepaald mannelijkheid uitstraalt, maar dat hoeft dan ook niet. (geen echte travestie) Rok dragen is niet alleen macho, zeer mannelijk. Het mannelijke of vrouwelijke zijn nuances daar in. Nee, de rok maakt deel uit van de keuze van de man om de vrijheid die hij heeft op te pakken, en dan te gaan dragen wat hij wil, in afwijking tot het bekende mannen garderobe. In de vorm van rokken ipv broeken, en het houdt daar niet op, maar het kan ook jurken zijn, en de hele outfit stel je naar eigen believen samen. Waar wij het over hebben is de vrije kleding keuze met als basis de rok. (of een gerokte kleding stuk, de jurk, maar dat vinden vele mannen te ris que ) Voor de meeste mannen wordt het dan een mannelijke outfit met een rok, dan wel hopelijk omdat het juist die geheel, die uiterlijk is dat zij wensen.

Het visuele daar van voor anderen is dat de man ipv een broek, nu een rok draagt. En het kan. En het is heerlijk.
Ik draag nog steeds elke dag een rok of jurk, dan wel in het openbaar.
( maar dat zou door dwangmatig omstandigheden van buiten af, binnen kort kunnen veranderen, :shock: :o :( Even afwachten. )
Maar Ik ga niet over elke dag een stukje schrijven.
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: In het openbaar met een rok aan.

Bericht door RokSterNL »

Peter v schreef: Het visuele daar van voor anderen is dat de man ipv een broek, nu een rok draagt. En het kan. En het is heerlijk.
Ik draag nog steeds elke dag een rok of jurk, dan wel in het openbaar.
( maar dat zou door dwangmatig omstandigheden van buiten af, binnen kort kunnen veranderen, :shock: :o :( Even afwachten. )
Maar Ik ga niet over elke dag een stukje schrijven.
Als ik mag vragen wat zijn(houden) die dwangmatige omstandigheden van buitenaf dan (in)? Als je er niet openlijk over op het forum wil praten stuur mij dan indien je het wilt vertellen mij op mijn e-mailadres een bericht.

Groetjes van RokSterNL
Peter v

Re: In het openbaar met een rok aan.

Bericht door Peter v »

Ja, ik bevind mij in een uitkering situatie, en daar in kunnen situaties zich voordoen die een dwingend character hebben. :(
Dat ik mij tegen zulke situaties ten nadele van het rok dragen en mijn perssonlijke vrijheid zal verzetten mag duidelijk zijn. De weg van de minste weerstand is niet altijd de gewezen weg, niet altijd de weg die door jou gevolgd moet worden, maar kan ook consequenties met zich mee brengen. Ik denk dat velen van "ons"... :? :| :roll: gezwicht zijn voor de mogelijke consequenties en hebben de weg van de minste weerstand, in het gezin, op het werk, genomen. Dat moet ieder voor zich uit maken. Als uitkering gerechtigde zijn er wel bepaalde verplichtingen, waar aan moet worden voldaan. Daar zit het dwingende. Ja had ik maar gewoon "werk". Maar dat is momenteel niet zo.
Plaats reactie