Bij de politie Rotterdam, leest dit s.v.p.

Ervaringen met rok dragen in het openbaar
Plaats reactie
Roktom
Berichten: 336
Lid geworden op: 30 sep 2007 16:04
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Bij de politie Rotterdam, leest dit s.v.p.

Bericht door Roktom »

Beste mensen,

Het is niet leuk als je als man in rok loopt en je wordt lastig gevallen.
Is mij al een keer over komen.
En daarna denk je, dat gebeurt niet meer.
Nou niet dus, maar deze keer had ik mijn rok voor mannen kaartje bij me.
Het volgende gebeurt er op NS station Rotterdam.
Ik sta in kort zwart rok te wachten op de trein.
Twee turkse jongens staan me uit te lachen, niets aan de hand, ik loop iets verder en ga bij twee heren staan.
Ze komen weer naar me toe, maar nu beginnen ze aan mijn rok te trekken.
Fout dacht ik, niet weer.
Maar de twee heren, waar ik naast stond, blijken twee agenten in burger te zijn.
Ja, jongens moeten mee naar het buro, ik ook.
Op het politiebureau, moest ik even wacht, maar er kwam al gouw een politie dame bij me die zij: wilt u aangifte doen?
Waar op ik ja zij.
Waar op zij mij vroeg waar om ik in een rok liep.
En toen heb ik haar de rok voor mannen kaart gegeven, staat op deze site.
Zorg dat je hem bij je hebt, vergemakkelijk je situatie.
Deze politie dame, begreep al snel waarom ik in rok liep.
Ze keek op onze site, en zij: ok meneer, ik ga hier werk van maken.
U mag in rok op straat lopen, geen probleem.
Mag ik u danken voor de informatie, ik ga dit ook bij mij chef naar legen.
Om heel eerlijk te zijn, ik wist dit niet.
Mannen in rok.
Ik ben netjes thuis gebracht, en werd de volgende dag door de korpschef gebeld.
De twee moeten voor de rechter verschijnen.
Hij vroeg me of ik volgende week op buraeu mijn verhaal achter het rok dragen voor mannen wil vertellen aan de heren en dames van de politie.
Hij was er ook niet echt van op de hoogte, dacht aan travi, de bekende vooroordelen.
De afspraak is gemaakt, mijn voordracht heb ik al klaar.
Hebben jullie nog dingen die ik kan gebruiken, mail ze me dan.
Ergens moeten we toch beginnen, met de rok voor mannen in te burgeren, dus ik begin bij de politie.
Eigenlijk is dit nog geen slecht idee, ROK VOOR MANNEN KOMT NAAR JE TOE DEZE ZOMER.
Promotie doet wonderen.
Ik sta open voor dit idee, wie nog meer?
Mail me s.v.p.

Met dank aan de politie Rotterdam.
Dit me toch dit mag laten doen.

Nu weet ik al wat er gebeurt, Roktom heeft altijd wat.
Ja dat weet ik, maar ik loop ook elke dag in een rok.
En dan krijg je dat wel eens, deze keer positief.

Wiha, als jij nog iets heb voor die spreekbuurt bij de politie?
Dus heren draag u rok in trots, laat Nederland zien de MANNENROK is er, en blijft.
Als vrouwen het kunnen, moeten wij het ook mogelijk kunnen maken.
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: Bij de politie Rotterdam, leest dit s.v.p.

Bericht door RokSterNL »

Ik weet natuurlijk niet wanneer jij je verhaal moet gaan doen. Als het na mijn vakantie is, kunnen we wat mij betreft bij mij thuis met zijn tweetjes nog wat bepraten hoe en wat. Lijkt je dat wat ?

Groetjes van RokSterNL
Peter v

Re: Bij de politie Rotterdam, leest dit s.v.p.

Bericht door Peter v »

:shock: Ik was al bang dat JIJ een toespraak zou krijgen, voor "uitlokking" of zo. :twisted:
Maar gelukkig was dat NIET het geval.
Wat een buitengewoon geluk dat die heren politie waren.
Ik ben blij dat eindelijk zulke tuig in ieder geval te horen? krijgen dat hun gedrag niet hoort.
Ik word ook wel een enkele keer voor homo uitgemaakt, door verschillende lieden, en ook nog wel door smerige snotneuzen van een jaar of um 14 :shock: . Wat moet dat van worden? Als die nu al geen respect hebben voor volwassenen. Al met al ben ik hoogstens tien keer iets toe geroepen, de kreten van die snotneuzen inbegrepen, in de jaar dat ik inmiddels dagelijks in rok buiten loop. Dat is voor al die uren ontzettend weinig, dus daar hoef je (andere leden) het niet voor te laten. En er is nooit aan mijn lijf gezeten.

Het is wel vaker in een discussie aan de order gekomen dat het vooral jonge mannen van 16 tot 22 ongeveer die van buitenlandse ouders zijn, mogelijk een Turkse of Marokkaanse achtergrond. ( Ik kan het niet zo maar zeggen waar van iemand is.) Die schijnen een ziekelijke drang te hebben om met name in onze geval mannen die zich ook maar enigszins anders zijn dan um hun???? te moeten na roepen in een discriminerende degraderende en zo mogelijk kwetsende manier. ( natuurlijk zegt het ons niets als iemand ons voor "homo"uit maakt, want dat zijn wij niet, En al zijn wij dat wel, dan zouden wij ook kunnen antwoorden "" Dat wist ik al lang" :? ) Maar het is natuurlijk ook de manier waarop je na geroepen wordt. Ik hoop dat vooral die groep in de vizier komt van de politie, en dat er veel meer wordt gedaan aan voorlichting voor hun zodat de normaler-en onder hun kunnen realiseren dat het niet normaal is om zo te reageren in ONZE maatschappij. Dat neemt ook niet weg dat er natuurlijk onder de rest van de Nederlandse bevolking ook van die onderkruipsels bevinden die hetzelfde doen.

Sterkte daar. Wij geven niet iedere dag een lezing over rokken dragen.... ;)

Wat mij verbaast, is dat politie mensen blijkens geen idee hebben van de mogelijkheid dat mannen zich anders kunnen gaan kleden, zonder dat er een link te maken naar wat nog steeds een negatieve sfeer heeft, de travestie. Overigens hoe je je ook kleedt, dat zegt helemaal niets over hoe je bent, getuige alle verschrikkelijke zware criminelen in een keurige Pak!!! Dus denken de politie van ieder nette burger in pak dat die een krimi is? :?

Ik proef daar dus bij de politie ook wat een negatieve kijk op travestieten, wat ik niet correct vind. Immers aan travestie is niets slecht.

Dit is misschien een hele goede gelegenheid om voor een openbaring bij de politie te doen, wat betreft onwetendheid, en vooroordelen over ieder die zich anders kleedt, vooral in dit geval, wat nieuw voor hun is, mannen die rokken willen dragen, maar dan moeten ze nog wel erg op de lieden azen die met capuchon het hele jaar op rond lopen (om maar niet herkend te worden denk ik,) en die bewuste "Lonsdale" figuren, etc, want daar is wel degelijk reden om achterdochtig te zijn. En NIET gewone mensen die zich buiten het gewone gaan kleden. Dan zou je alle mode ontwerpers op kunnen sluiten, zij brengen immers ieder jaar weer iets heel nieuws op mode gebied. :o :shock: :? ;)

Het blijkt dat er nog ontzettend veel onwetendheid is, waarvan veel voor het gemak bewust is, in die zin dat anders mensen moeten gaan na denken over wat ze zien, en voor velen is dat te veel gevraagd, blijkbaar. De enige echte manier om daar wat aan te doen is denk ik, met ons allen daadwerkelijk op straat te zijn dagelijks in rok.

Peter v
Roktom
Berichten: 336
Lid geworden op: 30 sep 2007 16:04
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Re: Bij de politie Rotterdam, leest dit s.v.p.

Bericht door Roktom »

Rokster,
Zit jij op vakantie te internetten?
Je moet in de zon gaan zitten.
Antwoordt op je vraag:
Ik ga volgende week Donderdag naar het Hooftbureau in Rotterdam.

Antwoordt op Peter zijn vraag:
Ja er loopt heel veel Politie in burger, i.v.m. zakkenrollers, het vakantietijd.
Ik ben bewust bij die mannen gaan staan, had het vermoeden dat het Politie was.
Twee knapen zitten nog steeds vast, onze buurt agent heeft dat vanmorgen me verteld.
Hij brengt me a.s. Donderdag naar het bureau.

Dan nog een vraag aan iedereen: Wie heeft er nog rok voor mannen artiekelen en of foto's die ik kan gebruiken Donderdag?
Dus heren draag u rok in trots, laat Nederland zien de MANNENROK is er, en blijft.
Als vrouwen het kunnen, moeten wij het ook mogelijk kunnen maken.
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: Bij de politie Rotterdam, leest dit s.v.p.

Bericht door RokSterNL »

Ja ik ben aan het internetten. Is toch leuk om mijn rokervaringen te vertellen.
Peter v

Re: Bij de politie Rotterdam, leest dit s.v.p.

Bericht door Peter v »

roktom, wat voor foto's bedoel je?
Het zien van een man in een rok, moet al heel mannelijk zijn anders is de gedachte al heel snel naar travestie denk ik. Mijn foto's op het forum mag je gebruiken al denk ik niet dat die het meest geschikt zijn.
Gebruikersavatar
Wiha
Site Admin
Berichten: 756
Lid geworden op: 14 jun 2007 11:15
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Bij de politie Rotterdam, leest dit s.v.p.

Bericht door Wiha »

Roktom,

Daar had je mooi geluk mee dat deze van de politie waren. Wat ik ook leuk vind om te horen is dat jij het kaartje van deze website bij je had en deze je geholpen heeft bij de politie. Qua foto's mag je mijn foto's in het fotoalbum wel gebruiken. Daarnaast staan er ook een aantal van diverse modeontwerpers in het fotoalbum, deze kun je ook gebruiken. Ook als je bv. op de site van http://www.utilikilts.com kijkt kun je erg veel foto's vinden. Hier meestal zelfs de wat stoerdere man die een rok/kilt draagt.

Ik weet niet hoe je de presentatie moet geven, moet je er over vertellen of heb je ook de mogelijkheid om dit te doen met behulp van bv. een beamer zodat je een powerpoint presentatie kunt maken.

Er zijn in diverse landen websites dezelfde als deze. Zoals in Frankrijk, Spanje, Duitsland, Verenigde Staten en ik geloof dat Tsjechie er ook eentje heeft maar die heb ik nog niet goed bekeken. Dit kun je natuurlijk ook aandragen, de links staan ook op de site vermeld onder Links. Daarnaast word er in Duitsland vaak bijeenkomsten georganiseerd http://www.maennerrock-stammtisch.de/

Je kunt misschien iets uit het stukje inleiding gebruiken op de hoofdpagina.

Ben erg benieuwd als je het verhaal af hebt. Misschien kun je deze per e-mail naar me sturen zodat ik er ook nog eens doorheen lezen kan.

Succes
Wiha,
beheerder & webmaster
http://www.rokvoormannen.nl
Plaats reactie