Hollandse krijgers

Heb je ergens in de krant, op tv of op internet iets gezien over de mannenrok en wil je het met ons delen? Hier is je berichtje op de juiste plaats.
Plaats reactie
florek
Berichten: 17
Lid geworden op: 03 aug 2007 08:12

Hollandse krijgers

Bericht door florek »

Bij de aankondiging van het nieuwe programma Hollandse krijers dat per 4 september op tv(veronica) komt was een kort filmpje waaopj alle deelnemers in een traditionele afrikaanse "mannenrok" te zien waren. Misschien wel leuk om te zien, ook leuk is dat de mannenrok zo bij een breder publiek bekend wordt.

Florek
Peter v

Re: Hollandse krijgers

Bericht door Peter v »

Florek, ik had het zelfde idee toen ik ook die reclame voor het eerst zag.
Maar ik denk dat het publiek er geen verband in ziet met Africanen in traditionele kledij en de moderne westerse mannen in rokken. Ik ben bang dat het in die programma meer als een lachertje gezien wordt. Net als opmerkingen van vrouwen, "het mag van mij, mannen in rokken, als het mijn mannekke niet is" :shock: :roll: :cry: :( :cry: :(

Het beste reclame is nog altijd dat wij in zo groot mogelijke getale dag in dag uit publiekelijk rokken dragen. Dat is niet "ver van mijn bed". En dan wel zo als wij dat voor elk man zijn eigen, en niet maar een kilt of neutrale rok puur voor de acceptatie en niet voor wat die man eigenlijk wil. Dragen wat jij wilt, wat het ook is, neutraal of juist uitbundig, dat is het enige juiste wat wij mannen kunnen doen.
khh
Berichten: 34
Lid geworden op: 13 jan 2008 00:14

Re: Hollandse krijgers

Bericht door khh »

ik denk dat het helemaal klopt dat we moeten dragen wat we zelf willen, in de eerste plaats voor onszelf. De gewenning door de omgeving zal dan wel volgen... hoe sneller, hoe liever !
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: Hollandse krijgers

Bericht door RokSterNL »

Ik ben het daar zeker mee eens dat we het gewoon moeten dragen wat wij willen. Maar alleen door het dag in dag uit te dragen in het openbaar zal er geen kentering plaatsvinden. Zeker niet, als je bedenkt dat er maar een handje vol mannen is die ook daadwerkelijk veelvuldig een neutrale rok draagt in het openbaar. Dus enige publiciteit op zijn tijd is wel gewenst. Want zo komt het er nooit doorheen, en zullen de mannen die na ons volgen over 100 jaar bij wijze van spreken nog niet aan blok in in rok lopen, en blijft het altijd maar aan een kleine groep mannen besteed.

Wie weet hoe dat bij de dames is verlopen toen zij zijn begonnen met het dragen van broeken ?
Gebruikersavatar
Wiha
Site Admin
Berichten: 756
Lid geworden op: 14 jun 2007 11:15
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Hollandse krijgers

Bericht door Wiha »

Wie weet hoe dat bij de dames is verlopen toen zij zijn begonnen met het dragen van broeken ?
Ben ook wel eens benieuwd. Misschien krijgen we het op dezelfde manier voor elkaar. :)

Daarnaast wel benieuwd hoe er gereageerd word dat de jongens bij Hollandse krijgers in een rok (sarong) lopen. Eigenlijk jammer dat het net na de zomer op tv komt. Als het aan het begin van de zomer was, werd het misschien wel mode om er zo bij te lopen als het erg warm was. Helaas...........
Wiha,
beheerder & webmaster
http://www.rokvoormannen.nl
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: Hollandse krijgers

Bericht door RokSterNL »

Ja dat is zo.

Zijn er hier misschien mannen waarvan de vrouw er geen problemen mee heeft dat hun man een rok draagt. En zouden deze mannen misschien kunnen vragen aan hun vrouw of zijn misschien weten hoe dat destijds bij hun is verlopen om ook broeken te gaan dragen ?

Wie wil hier op reageren die het weet ?

Let op !: Om deze vraag te beantwoorden heb ik de vraag nogmaals gesteld onder het hoofdforum 'Off topic'. Graag daar je reactie geven en niet meer onder dit topic op mijn vraag. De posting heeft de titel 'De broek voor de vrouw hoe is dat verlopen ?'
Gebruikersavatar
Wiha
Site Admin
Berichten: 756
Lid geworden op: 14 jun 2007 11:15
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Hollandse krijgers

Bericht door Wiha »

RokSterNL, dan wel graag in een ander onderwerp. Dit gaat dan afwijken van de Hollandse krijgers.
Wiha,
beheerder & webmaster
http://www.rokvoormannen.nl
Plaats reactie