in de krant

Heb je ergens in de krant, op tv of op internet iets gezien over de mannenrok en wil je het met ons delen? Hier is je berichtje op de juiste plaats.
Gebruikersavatar
mikvanes
Berichten: 1701
Lid geworden op: 29 feb 2008 04:05

Re: in de krant

Bericht door mikvanes »

Diekstra ziet ook een verschuiving tussen de seksen: vrouwen worden veel machtiger. Ik denk dat hij daar ook wel gelijk in heeft. Ik denk ook dat dat voor een deel verklaart, waarom mannen die rok zo graag willen dragen.
Peter v

Re: in de krant

Bericht door Peter v »

Misschien is relativeren aan de orde.

Als je als vrouw ter wereld komt heeft dat "geen gevolgen" want je bent dat.
Als je als man ter wereld komt heeft ook dat geen gevolgen.

Veranderen van de ene situatie naar een andere zou "gevolgen" kunnen hebben.
Als je een rok dragend man BENT, is dat zo en is het leven dat daar aan verbinden is "gewoon" datgene die erbij hoort op dat moment.

Wanneer je jezelf niet als een rokdragend man, in welke hoedanigheid of zelfs travestiet of wat dan ook ziet, ( gezien vanuit het perspectief van een persoon geboren als man ) heeft dan eigenlijk alleen het TERUG gaan naar een ander identiteit gevolgen...... :roll: :shock: :? :|

Er kan natuurlijk bij de eerste transitie, van een geboren man, die het reguliere mannen doctrine volgt naar een man die voor zijn eigen gevoelens / wensen op komt en zich anders gaat uiten / kleden dan het grote massa mannen, ( al is er geen eis dat mensen allemaal identiek moeten gedragen en kleden ) enige verandering daar ten gevolge van ontstaan, maar je bent alsmaar meer je eigen zelf.

Ik denk, dat mannen die het eigenlijk niet willen, en maar halfslachtig doen het meest naar "gevolgen" zullen roepen.
Voor wie het maar bijzaak is, zal dan ook altijd allerlei redenen aangegeven worden waarom zij het niet vervolmaken, de eerlijke daar onder buiten gehouden.
En ik denk dat mannen die eindelijk datgene beoefen waarvan zij zich eindelijk compleet voelen, het omgekeerde zullen beamen, nl dat het niet zijn zoals zij dat hadden moeten zijn ( zoals zij nu zijn ) gevolgen had.

Het is heel erg belangrijk van waaruit je zaken bekijkt.
Tenslotte heeft alles wat wij doen in het leven "gevolgen". Maar wij spreken daar meestal niet op die manier over.
Verder iedereen sterkte met het freestylen in welke hoedanigheid ook, het eindelijk zich zelf kunnen zijn, tot en met het zich voor doen als de andere sekse toe.
Plaats reactie