Prada najaar 2008

Heb je ergens in de krant, op tv of op internet iets gezien over de mannenrok en wil je het met ons delen? Hier is je berichtje op de juiste plaats.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Wiha
Site Admin
Berichten: 756
Lid geworden op: 14 jun 2007 11:15
Locatie: Groningen
Contacteer:

Prada najaar 2008

Bericht door Wiha »

Oke, niet helemaal mijn smaak, de Prada collectie van 2008, maar wel dat er meer en meer zoiets komt het later gewoon normaal is om als man een rok te dragen. Zie onderstaande link:

http://www.blackbookmag.com/article/fas ... inin/4621/
Wiha,
beheerder & webmaster
http://www.rokvoormannen.nl
RokSterNL
Beheerder
Berichten: 3050
Lid geworden op: 29 jul 2007 21:24

Re: Prada najaar 2008

Bericht door RokSterNL »

Even gekeken, en ook niet mijn smaak. Het lijkt nog letterlijk nergens op.

Maar het begin is er zullen we maar zeggen.
Peter v

Re: Prada najaar 2008

Bericht door Peter v »

Wat bezielt hun? Alle POGINGEN zijn welkom, maar zulke gekkigheden zijn gewoon te dom om naar te kijken. :roll: :(
Het slaat werkelijk nergens op. Mannen afschrikken zal het devies zijn.

De vrouwen hebben het beter, die hebben mode die alleen in snit / pas vorm is aangepast, wat betreft hun nieuwe mode dat ge-ent is op dat ven de mannen, zoals de schoenen, broeken, pakken. Maar verder bijna identiek met het mannen kleding war het van gekopieerd is.

Waarom doen de mode figuren dat niet voor mannen? :x :?

Natuurlijk is er voor de dames ook elke keer weer en variatie op de diverse thema's, 8-) buiten diegene dat aftreksels zijn van het mannen voorbeeld. Iets waar je met het beperkte mannen kleding aanbod snel door heen bent, zou je dat ook doen.

Kopiëren is nog geen plagiaat, gewoon slim.

Maar dit is wel interessant:

insider wire
Marc Jacobs Trades In Skirts for High Heels at Louis Vuitton
Mon, 10/06/08 — 05:22:50 PM

>> Marc Jacobs loves throwing curve balls — both on the runway and with his personal inclinations — and during New York Fashion Week he was quite taken with wearing skirts.

He appeared on the end of both the Marc Jacobs and Marc by Marc Jacobs runways in skirts, explaining: "I did a lot more skirts in this collection for women than I usually do — we usually do a lot of pants. So I bought this one, and I discovered how nice it felt to wear. They’re comfortable, and wearing it made me happy, so I bought more. And now I just can’t stop wearing them."

Less than a month later, it looks like he's decided to stop wearing them. Yesterday at the Louis Vuitton Spring 2009 presentation, he debuted a new look instead: slicked-back hair, a pinstriped suit, and Nicholas Sarkozy-like stacked heels. Wonder if it was the French president who inspired him?
*image: source
Gebruikersavatar
mikvanes
Berichten: 1701
Lid geworden op: 29 feb 2008 04:05

Re: Prada najaar 2008

Bericht door mikvanes »

Als je even wat doorklikt, kom je hier: http://dlisted.com/node/28195.

Ik vind Posh Spice er perfect uitzien. Het is simpel. Het is sexy. Het vraagt lef om zo'n jurkje zo te dragen en zelfbewustzijn. De pumps passen er ook perfect bij. Kortom, die kleding maakt dat ze er fantastisch uitziet.

Maar dan die kleding van Marc Jacobs. Het is net een uit het oerwoud weggelopen aap die vlug wat dingen heeft aangetrokken. Die rok is zakkig en hangt op de heupen. Verder zit je met die gekke kleurcombinatie. Zij is in het zwart. Hij is in het zwart, maar die rok is paars. Die kleurencombinatie is gewoon wat moeilijk: paars en zwart. Maar in ieder geval wordt heel veel aandacht naar die paarse rok getrokken. Die heeft echter weinig te zeggen. Het lijkt niet een echt bijzondere rok en hij hangt erg laag waardoor je er boven veel buik krijgt. En daar krijg je die harige benen onderuit met een paar strandslippers. Als zo'n man gewoon een mooie, zwarte broek aantrekt met een wit overhemd ziet hij er gewoon een stuk beter uit.

Voor Posh hindert het ondertussen niet echt. Doordat hij er als een verdwaalde aap op staat, komt haar mooie en verzorgde plaatje nog beter tot zijn recht. Dus hoewel hij er niet uitziet, vormt hij daardoor juist wel een mooi contrast met Posh.

Ik vind de foto wel erg man-denigrerend. Zij schittert nadrukkelijk en hij mag er als een mislukte aap naast lopen. Als hij wat klassieker gekleed geweest was, was dat effect kleiner geweest, omdat hij dan meer een volwaardige man geleken had, maar de foto was dan ook minder apart geweest. Dus voor Posh werkt het zo wel.
Laatst gewijzigd door mikvanes op 01 nov 2008 03:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
mikvanes
Berichten: 1701
Lid geworden op: 29 feb 2008 04:05

Re: Prada najaar 2008

Bericht door mikvanes »

Hier is nog een foto van Marc Jacobs in rok.

http://www.fashionologie.com/1962198?page=0,0,51
rokwens
Berichten: 756
Lid geworden op: 03 aug 2007 00:10

Re: Prada najaar 2008

Bericht door rokwens »

Als ik de foto's bekijk heb ik de indruk dat beiden zich niet zo op hun gemak voelen. vooral Jacobs kijkt opvallend weg van de camera en zo draagt hij zijn rok niet echt met fierheid. Hij "staat" er niet, zo vind ik.

De kleurcombinatie is inderdaad niet zo gelukt, maar ja, paars is nu mode voor de man, en gelukkig maar want dat was ook weer zo'n taboe-kleur, net zoals rose e.d.

Een leuke stevige riem met knappe gesp (vb van DG) had het plaatje wel beter gemaakt, net zoals andere schoenen.
De juiste mannenschoenen vinden bij een rok is niet evidend. Misschien had hij beter een "bottin" of hoge schoen gedragen. " kisten " noemen jullie dat zeker ? En lange zwarte afgezakte kousen. Het beenhaar mag wat ingekort maar moet niet weg voor mij omdat het wat mannelijk tegengewicht geeft.
Het kan natuurlijk een warme dag geweest zijn, te warm voor schoenen. En een open mannenschoen die hierbij past ken ik niet.

Ik zou daar een zeer licht-rose hemd op dragen met een paars onderhemdje, even in zicht. en zwarte afgezakte kousen.
Ik ben benieuwd hoe jij dit plaatje met de paarse rok zou afwerken ? Of wat denkt die dame op ons forum ervan ?

Rokwens
Na eeuwen is de ROK VOOR MANNEN helaas in onbruik geraakt in onze cultuur maar er is geen enkele reden om aan te nemen dat dit zo moet blijven. Het is ons volste recht om dit kledingstuk terug in te voeren als aanvulling bij de pantalon.
Peter v

Re: Prada najaar 2008

Bericht door Peter v »

Ja Mik en Rokwens, beide scherp gezien. Al zou paars wel moeten kunnen, er lijkt wel iets te ontbreken. Misschien een riem, of een bloes met rechte onderkant, zoals vrouwen dat hebben, OVER de rok. En natuurlijk het moment van de opname, als ze beiden fier trots recht op liepen krijg je een heel andere beeld. De sandalen zijn prima in de veronderstelling dat het vanwege de temperatuur gekozen is, mooi mannelijk. Er mag zeker kleur in de mannen kleding zijn, maar wat dat betreft was heel misschien ook een jurk, of een zwarte rok beter geweest. Ja een riem erbij, of de bloes, nee overhemd ;) over de rok.

Al moet ik eerlijk zijn, als iemand er zo bij zou lopen bij mij op bezoek, zou ik daar geen punt van maken, hooguit terwijl wij ( natuurlijk) over onze kleding praten ... :? ;) :) :D diverse suggesties opperen. Je mag je ook kleden zoals je denkt goed aan te doen , onder bekenden zonder er voor aangezien te worden, de reden van de keuze daar achter kan ook doorslaggevend zijn, net als in het plaatje de keuze van sandalen. Niet echt iets om mee naar een gala in de winter te gaan.
Plaats reactie