Sport en rok : onmogelijke combinatie ?

Ervaringen met rok dragen in het openbaar
jaguar
Berichten: 157
Lid geworden op: 14 mar 2021 07:28

Sport en rok : onmogelijke combinatie ?

Bericht door jaguar »

Misschien werd dit onderwerp 'sport en rok' al wel aangehaald in het verleden maar zo ja moet dit toch al wel even
geleden zijn denk ik.
Sport en rok ? lukt dit ? Wel, ik denk het wel. Het hangt natuurlijk ook af om welke sport - of bij uitbreiding - actieve vrijetijdsbesteding het gaat.
Uiteraard is bvb judo in rok wat lastig :D maar ik denk toch wel dat bepaalde sporten moeten kunnen in rok.

Wandelen ? Check ! Tennis ? Check ! Lopen ? Absoluut check !
Ik loop zo'n 40 km per week en de laatste tijd meer en meer in een (sport)rok en geloof het of niet maar nog nooit heb ik daaromtrent een opmerking gehad.
En nochtans zijn mijn looprokjes vrij kort (het is nu eenmaal lastig om te lopen in een lange- of midirok hé ! ;)

Nog iemand ervaringen hiermee ?

Sorry voor het blurren van het gezicht.
mrcsk
Berichten: 386
Lid geworden op: 30 okt 2010 17:20
Locatie: oost-vlaanderen,Lebbeke

Re: Sport en rok : onmogelijke combinatie ?

Bericht door mrcsk »

Ja dat is lang geleden .Met shortrokje hebt ge veel mogelijkheden zoals lopen .tennissen . voetballen en ook fietsen. toen was er nog een groepsfoto met wielrenners in zo rokje .

Ik wil ook nog wat sport doen maar mijn gezondheid wil het niet .Probeer wel nog wat te wandelen .
Ze zeggen dat sport gezond is , blijf voort doen als je nog kunt.
maar' loopt zeer graag in rok(je) dan in lange broek'
laat de vrouwen maar in broeken lopen, en wij mannen in rokken.
mrcsk
Berichten: 386
Lid geworden op: 30 okt 2010 17:20
Locatie: oost-vlaanderen,Lebbeke

Re: Sport en rok : onmogelijke combinatie ?

Bericht door mrcsk »

Ja dat is lang geleden .Met shortrokje hebt ge veel mogelijkheden zoals lopen .tennissen . voetballen en ook fietsen. toen was er nog een groepsfoto met wielrenners in zo rokje .

Ik wil ook nog wat sport doen maar mijn gezondheid wil het niet .Probeer wel nog wat te wandelen .
Ze zeggen dat sport gezond is , blijf voort doen als je nog kunt.
maar' loopt zeer graag in rok(je) dan in lange broek'
laat de vrouwen maar in broeken lopen, en wij mannen in rokken.
jaguar
Berichten: 157
Lid geworden op: 14 mar 2021 07:28

Re: Sport en rok : onmogelijke combinatie ?

Bericht door jaguar »

Bedankt voor de leuke reactie.

Gelukkig lukt het voor mij nog om te sporten. Ben ook niet zo piepjong meer maar zolang het lopen lukt doe ik verder.
Ik ga ook regelmatig samen met de echtgenote wandelen en dat is telkens een plezier.

Ik moet je wel even corrigeren. Je spreekt van 'shortrokje' maar dat draag ik niet tijdens het lopen.
Het zijn gewone rokjes. Met alle respect voor de mannen die dat dragen maar naar bescheiden mening kun je dan
net zo goed een short dragen. Het zijn wel telkens aansluitende rokjes die tijdens het lopen niet kunnen opwaaien.
Wel heel kort maar zoals ik al aangaf : met langere modellen lukt het lopen niet hoor.
Ik heb denk ik wel nog paar foto's van andere modelletjes waar je heel duidelijk kunt zien dat het geen 'shortrokjes' zijn.
musa
Berichten: 818
Lid geworden op: 26 apr 2010 10:58

Re: Sport en rok : onmogelijke combinatie ?

Bericht door musa »

Ik loop tussen de 25 en 30 km per week en als het weer kan doe ik geregeld 10 km wedstrijden deze loop ik onder het uur.
Lopen doe ik niet in rok omdat ik meestal in de buurt loopt en vanwege een afspraak met mijn vrouw.
Afbeelding
musa
Berichten: 818
Lid geworden op: 26 apr 2010 10:58

Re: Sport en rok : onmogelijke combinatie ?

Bericht door musa »

Deze morgen :P

Afbeelding
jaguar
Berichten: 157
Lid geworden op: 14 mar 2021 07:28

Re: Sport en rok : onmogelijke combinatie ?

Bericht door jaguar »

musa schreef: 09 mei 2021 09:13 Deze morgen :P

Afbeelding
Wow ! Wat goed zeg ! Ik heb een paar vaste toertjes die variëren van 8,6 km tot een 10,5 km.
Wellicht ben ik al iets langer bezig dan jij Musa. Ik loop ietsje sneller : 10 km leg ik af in een dikke 45 minuten als de wind goed zit ;) EN ik de avond ervoor niet in de bruine biertjes ben gevlogen. :D :D Maar uiteraard : tijd doet er niet toe, meestal neem ik zelfs de tijd niet op. En wedstrijden doe ik al helemaal niet. Ik zou wel wat bekijks hebben met mijn rokjes denk ik :lol:
musa
Berichten: 818
Lid geworden op: 26 apr 2010 10:58

Re: Sport en rok : onmogelijke combinatie ?

Bericht door musa »

Wow,46 min per 10 km, ik ben enkele jaren bezig en ik loop geregeld 10 km wedstrijden maar mijn beste tijd op 10 km bedraagde ooit 52 min ,maar ik ben al blij dat ik op mijn 55 ste (bijna) nog 10 km kan lopen binnen het uur, ik loop rereatief ,met wedstrijden bedoel ik ook de vele loopevenementen die er zijn in Belgie (voor corona natuurlijk) mijn doel is in de middennoot te eindigen en dan ben ik al heel contecnt,hoe meer deelnemers hoe beter :P :lol: ,en ik maak er dan ook een klein uitstapje van met mijn gezin en kennissen of familie die ook soms meelopen, lopen in rok is dan natuurlijk uit den boze :lol: :P ,heb het ooit geprobeerd maar ik zie niet de meerwaarde ervan in, maar soit ieder doet wat hij graag wil en vrijheid blijheid is is hier de boodschap.
Mijn vroegste medaille dateert van 2011 en deze was in mijn deelgenmeente ,dus ik loop al een dik 10 jaar loopevenementen.
Tijd en tracking opnemen doe ik met mijn Garmin forrunner 245,het doet er niet echt toe maar ik vind het toch leuk om deze bij te houden.
jaguar
Berichten: 157
Lid geworden op: 14 mar 2021 07:28

Re: Sport en rok : onmogelijke combinatie ?

Bericht door jaguar »

musa schreef: 19 mei 2021 08:10 Wow,46 min per 10 km, ik ben enkele jaren bezig en ik loop geregeld 10 km wedstrijden maar mijn beste tijd op 10 km bedraagde ooit 52 min ,maar ik ben al blij dat ik op mijn 55 ste (bijna) nog 10 km kan lopen binnen het uur, ik loop rereatief ,met wedstrijden bedoel ik ook de vele loopevenementen die er zijn in Belgie (voor corona natuurlijk) mijn doel is in de middennoot te eindigen en dan ben ik al heel contecnt,hoe meer deelnemers hoe beter :P :lol: ,en ik maak er dan ook een klein uitstapje van met mijn gezin en kennissen of familie die ook soms meelopen, lopen in rok is dan natuurlijk uit den boze :lol: :P ,heb het ooit geprobeerd maar ik zie niet de meerwaarde ervan in, maar soit ieder doet wat hij graag wil en vrijheid blijheid is is hier de boodschap.
Mijn vroegste medaille dateert van 2011 en deze was in mijn deelgenmeente ,dus ik loop al een dik 10 jaar loopevenementen.
Tijd en tracking opnemen doe ik met mijn Garmin forrunner 245,het doet er niet echt toe maar ik vind het toch leuk om deze bij te houden.
Wow Musa ! Persoonlijk voel ik niet de minste nood aan het lopen van wedstrijden maar ik kan me wel inbeelden dat het altijd een gezellig gebeuren is. Ik heb er in mijn 10 jarige loopcarrière amper een handvol gelopen (waaronder twee keer dwars door Brugge) en ik vond het niet echt een meerwaarde. Is telkens een hele organisatie en ik voelde dagen op voorhand al stress. Je zegt dat je met vrienden en kennissen liep en maakte het wellicht wel leuk. Ik liep telkens alleen en had alleen wat supporters aan de zijlijn. En nee, bij die keren niet in rok ! :lol:
Ik werd onlangs 56 dat maakt ons zowat dezelfde leeftijd. Uiteraard loop ik enkel recreatief en doe het gewoon omdat ik het graag doe en om fit te blijven. Ik heb niet echt een doel behalve het zo lang mogelijk te kunnen volhouden. En als dat dan nog te combineren valt met het 'rokdragen' is dat toch ook nog een bonus nietwaar ? ;) Ik draag lang niet altijd een rok hoor maar als dat wel het geval is, en dat meen ik echt, merk ik dat ongemerkt sneller en beter loop.
Op de foto draag ik een heel makkelijk rokje dat nooit 'omhoog kruipt' ;) en heel natuurlijk aanvoelt. Ik vroeg een mevrouw met een hond om de foto te nemen en het viel me wel op dat ze maar bleef foto's nemen :D :D . "En moet ik anders ook nog een video nemen meneer ? Ik heb tijd hoor" ! Hahahaha, nog enige tijd met deze heel vriendelijke dame gebabbeld. Ze zei nog : ik heb ook zo'n rok in zulke stof, heel leuk om te dragen he ?
Hoe cool was dat !!!
Sikko
Berichten: 33
Lid geworden op: 26 feb 2017 10:19

Re: Sport en rok : onmogelijke combinatie ?

Bericht door Sikko »

Hoi Marpie, waar heb je die rokjes gekocht? Ik zoek al langer zoiets.
Plaats reactie