Bijeenkomst in mei of juni 2022

Informatie over bijeenkomsten van mannen in rok
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 2103
Lid geworden op: 05 apr 2009 15:07
Locatie: Heerlen

Bijeenkomst in mei of juni 2022

Bericht door Jos »

Beste mensen,

we hebben de corona perikelen grotendeels achter ons gelaten en kunnen elkaar weer op een normale manier ontmoeten.

Aangezien de meest actieve leden op dit moment in België wonen, lijkt het mij een goed idee om weer eens een nieuwe bijeenkomst te organiseren in België.
De plaats wil ik jullie laten kiezen en de datum kunnen we daarna bepalen.

Dus graag jullie commentaar.

De eerste helft van mei ben ik op vakantie dus dat is geen optie voor mij. Ik hoop dat een van jullie wil meewerken met de organisatie, omdat ik niet overal bekend ben met de plaatsen, maar ze graag wil leren kennen
een fervent rokdrager
Gebruikersavatar
john
Berichten: 226
Lid geworden op: 28 aug 2007 09:36
Locatie: Gouda

Re: Bijeenkomst in mei of juni 2022

Bericht door john »

Goed plan, als de datum en locatie past kom ik graag,

John
beer63
Berichten: 17
Lid geworden op: 11 apr 2012 14:06

Re: Bijeenkomst in mei of juni 2022

Bericht door beer63 »

Als datum en locatie voor mij uitkomt, kom ik ook
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 2103
Lid geworden op: 05 apr 2009 15:07
Locatie: Heerlen

Re: Bijeenkomst in mei of juni 2022

Bericht door Jos »

dat zijn nog heel weinig reacties tot nu toe.

ik hoop op meer reacties en evt hulp bij het bepalen van de locatie.
de datum is meestal op een zaterdag

dat zou dus kunnen zijn op 21 of 28 mei, 4, 11, 18 of 25 juni
een fervent rokdrager
Gebruikersavatar
john
Berichten: 226
Lid geworden op: 28 aug 2007 09:36
Locatie: Gouda

Re: Bijeenkomst in mei of juni 2022

Bericht door john »

Op dit moment zijn bij mij de data 11,18 en 25 juni nog niet ingevuld.
4 juni is overigens pinksterzaterdag

Als andere optie zou 26 mei (Hemelvaartsdag) of 27 mei (vrijdag) kunnen zijn.

John
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 2103
Lid geworden op: 05 apr 2009 15:07
Locatie: Heerlen

Re: Bijeenkomst in mei of juni 2022

Bericht door Jos »

john schreef: 28 mar 2022 13:27 Op dit moment zijn bij mij de data 11,18 en 25 juni nog niet ingevuld.
4 juni is overigens pinksterzaterdag

Als andere optie zou 26 mei (Hemelvaartsdag) of 27 mei (vrijdag) kunnen zijn.

John
fijn dat je meedenkt John, dan kunnen we die data toevoegen
een fervent rokdrager
Gebruikersavatar
Jos
Berichten: 2103
Lid geworden op: 05 apr 2009 15:07
Locatie: Heerlen

Re: Bijeenkomst in mei of juni 2022

Bericht door Jos »

Helaas tot nu toe verder geen reacties en lijkt het me weinig zinvol om deze bijeenkomst te laten doorgaan. Ondanks toch een aantal positieve meldingen van mannen die in rok op pad zijn geweest.

De diverse bijdragen elders op dit forum afgelopen week vond ik allemaal erg positief. Zelf kom ik net terug uit zuid Spanje en zal hiervan kort verslag doen.
een fervent rokdrager
Gebruikersavatar
Rik
Berichten: 348
Lid geworden op: 10 aug 2019 20:18
Locatie: Belgenland

Re: Bijeenkomst in mei of juni 2022

Bericht door Rik »

Jos schreef: 18 mei 2022 20:48 Helaas tot nu toe verder geen reacties en lijkt het me weinig zinvol om deze bijeenkomst te laten doorgaan. Ondanks toch een aantal positieve meldingen van mannen die in rok op pad zijn geweest.
Jos, ik draag al 3 jaar dagdagelijks rokken, overal naartoe, shopping, apotheek, huisdokter... restaurant... Je initiatief is lovenswaardig maar ik ben niet echt een groepsmens meer. Vroeger zelfs in besturen van diverse clubs gezeteld en voordrachten gegeven... maar met ouder worden zoek ik steeds meer de rust op. Ik heb enkele vaste vrienden maar naar vergaderingen ga ik niet meer.

Bij het gegeven "mannen in rok" komt er voor mij ook bij dat ik het zo normaal ben gaan vinden om altijd in rok buiten te gaan dat ik er niet meer over nadenk. Als ik echter een groep mannen in rok zou zien op straat zou ik dat heel veel "specialer" vinden dan een enkeling die zich doodgewoon onopvallend tussen de massa begeeft. Bij een groep zou ik eerder denken dat die groep net de aandacht wil trekken van de omgeving, iets wat ik nadrukkelijk probeer te vermijden. Acceptatie begint bij mij net bij het 'NIET opvallen'.

Zo zal iedereen er wel zijn eigen idee over hebben en ik kan me goed voorstellen dat er ook mensen zullen zijn die enkel in rok durven op straat komen als dat in een groep is, omdat ze zich dan gesteund voelen door het aantal. Niks mis mee als een groep iemand over de streep kan trekken door dat samen te doen. Eender welke manier is goed om het aantal rokkendragende mannen te doen toenemen. In de 3 jaar dat ik dagelijks in rok buiten loop moet ik de eerste "soortgenoot" nog tegen komen :? Tja... gebrek aan moed zeker? Zonde want het is heerlijk. DOEN !
Na vele jaren stiekem nu eindelijk ook dagelijks thuis bij de vrouw in rok(je), zelden nog broek of shorts.
Als de vrouwen meestal in broeken lopen is het aan de mannen toegestaan om in rokken te lopen.
Gebruikersavatar
Kortrokje
Berichten: 497
Lid geworden op: 19 aug 2020 03:48
Locatie: België.

Re: Bijeenkomst in mei of juni 2022

Bericht door Kortrokje »

Rik schreef: 19 mei 2022 14:35
Jos schreef: 18 mei 2022 20:48 Helaas tot nu toe verder geen reacties en lijkt het me weinig zinvol om deze bijeenkomst te laten doorgaan. Ondanks toch een aantal positieve meldingen van mannen die in rok op pad zijn geweest.
Jos, ik draag al 3 jaar dagdagelijks rokken, overal naartoe, shopping, apotheek, huisdokter... restaurant... Je initiatief is lovenswaardig maar ik ben niet echt een groepsmens meer. Vroeger zelfs in besturen van diverse clubs gezeteld en voordrachten gegeven... maar met ouder worden zoek ik steeds meer de rust op. Ik heb enkele vaste vrienden maar naar vergaderingen ga ik niet meer.

Bij het gegeven "mannen in rok" komt er voor mij ook bij dat ik het zo normaal ben gaan vinden om altijd in rok buiten te gaan dat ik er niet meer over nadenk. Als ik echter een groep mannen in rok zou zien op straat zou ik dat heel veel "specialer" vinden dan een enkeling die zich doodgewoon onopvallend tussen de massa begeeft. Bij een groep zou ik eerder denken dat die groep net de aandacht wil trekken van de omgeving, iets wat ik nadrukkelijk probeer te vermijden. Acceptatie begint bij mij net bij het 'NIET opvallen'.

Zo zal iedereen er wel zijn eigen idee over hebben en ik kan me goed voorstellen dat er ook mensen zullen zijn die enkel in rok durven op straat komen als dat in een groep is, omdat ze zich dan gesteund voelen door het aantal. Niks mis mee als een groep iemand over de streep kan trekken door dat samen te doen. Eender welke manier is goed om het aantal rokkendragende mannen te doen toenemen. In de 3 jaar dat ik dagelijks in rok buiten loop moet ik de eerste "soortgenoot" nog tegen komen :? Tja... gebrek aan moed zeker? Zonde want het is heerlijk. DOEN !
Goeieavond Rik, ik lees hier net uw berichtje van toen... Ja ik moet ook de eerste nog tegenkomen zoals jij zegt.. Maar ik hoef die niet tegen te komen voor mijn part, ik doe mijn ding en dat is het... Ik heb wel al eens een paar personen gehad die wat uitleg vroegen over de rok die ik droeg en waar ik die kocht enz... Maar voor de rest, ik zit eigenlijk op dezelfde lijn een beetje denk ik .. Ik draag elke dag rokken of jurken overal waar ik heen ga , sinds 07 maart 2019..... Maar samenkomsten dat zegt mij nu ook echt niks... Ik ben niet mensachtig t is te zeggen, ik hou niet van veel volk... Ik hou ook van rust... Én mijn ding doen... Dat is t eigenlijk... Maar stel dat wij elkaar ergens zouden tegenkomen, ja dan praten wij wel even denk ik toch..
Of misschien iets drinken... Ja
Maar echt zoeken, nee... Ik moet ook niet de bevestiging hebben van oh ja daar heb je nog iemand in rok of jurk... Dat hoeft niet... Ik weet wat ik wil, en dat is genoeg.. Ik moet ook niet zo nodig op de catwalk of bij Jambers... Rustig aan... Dus samenkomsten in groep mannen in rok, nee, zie ik niet echt zitten.. Net zoals jij..
Groeten
Ik hou van rokken en jurken.... En ik draag ze elke dag, sinds vorige zomer (2020) vóóral jurken....7 maart 2019 is voor mij een mijlpaal... Toen ben ik voor de eerste keer naar de winkel geweest in een jeansrok...
Plaats reactie