veel mannen in rokken gezien

Ervaringen met rok dragen in het openbaar
Plaats reactie
rokwens
Berichten: 756
Lid geworden op: 03 aug 2007 00:10

veel mannen in rokken gezien

Bericht door rokwens »

Ik ben net terug van een folkfestival dat na lange tijd weer eens plaats vond.
Dat is een festval van 2 weken in de buurt van Moulins.
Sinds 2005 ga ik daar naartoe, steeds in rok of kilt.
Het aantal deelnemers was dit jaar beperkt tot +:- 2000 per week
In die eerste week dat ik daar was viel het me op dat er nog nooit zoveel
mannen in rokken (soms jurk) aanwezig waren.
Ik dacht ze te tellen maar ik was al snel de tel kwijt.
Misschien (hopelijk) zorgt de hete zomer voor een doorbraak.
Na eeuwen is de ROK VOOR MANNEN helaas in onbruik geraakt in onze cultuur maar er is geen enkele reden om aan te nemen dat dit zo moet blijven. Het is ons volste recht om dit kledingstuk terug in te voeren als aanvulling bij de pantalon.
Niek
Berichten: 109
Lid geworden op: 24 aug 2021 22:31

Re: veel mannen in rokken gezien

Bericht door Niek »

Goed nieuws. Het moet wat algemener worden.
Gebruikersavatar
Kortrokje
Berichten: 497
Lid geworden op: 19 aug 2020 03:48
Locatie: België.

Re: veel mannen in rokken gezien

Bericht door Kortrokje »

rokwens schreef: 03 aug 2022 23:14 Ik ben net terug van een folkfestival dat na lange tijd weer eens plaats vond.
Dat is een festval van 2 weken in de buurt van Moulins.
Sinds 2005 ga ik daar naartoe, steeds in rok of kilt.
Het aantal deelnemers was dit jaar beperkt tot +:- 2000 per week
In die eerste week dat ik daar was viel het me op dat er nog nooit zoveel
mannen in rokken (soms jurk) aanwezig waren.
Ik dacht ze te tellen maar ik was al snel de tel kwijt.
Misschien (hopelijk) zorgt de hete zomer voor een doorbraak.
Goeienaamiddag rokwens, en vertaald hem dat dan, dat die elke dag een rok of kilt dragen, ook thuis in hun thuishaven, of is dat enkel ter gelegenheid van dit festival denk je? Draag jij elke dag rokken of jurken?
Groeten
Ik hou van rokken en jurken.... En ik draag ze elke dag, sinds vorige zomer (2020) vóóral jurken....7 maart 2019 is voor mij een mijlpaal... Toen ben ik voor de eerste keer naar de winkel geweest in een jeansrok...
rokwens
Berichten: 756
Lid geworden op: 03 aug 2007 00:10

Re: veel mannen in rokken gezien

Bericht door rokwens »

Festivals lenen zich tot méér kledingvrijheid. Men heeft de moed om grenzen te verleggen. Zeer veel mannen dragen ook bijzonder wijde broeken en broeken met laag kruis. Soms moet je goed kijken om het verschil te zien met een lange rok. Het kleurenpallet is weelderig en de motieven en soorten stoffen waaruit deze gemaakt werden zijn zeer creatief. Uiteraard zie je ook de traditionele outfits, jeans, en saaie tinten. Wat die mannen thuis dragen weet ik niet maar er zijn er bij die elke dag wel een andere rok aan hebben waardoor ik vermoed dat ze zich thuis ook vrij voelen om te dragen wat ze willen. Buitenshuis is wat anders, maar dit fenomeen was pakweg 5 jaar geleden niet zo aanwezig. Ook ik voel me daar meer vrij. Op vakantie in het buitenland neem ik slechts één broek of bermuda mee voor "noodgevallen". Het lukt me thuis niet elke dag om de stap te zetten, maar nu het zo warm is ga ik vaak aankopen doen in rok.
Na eeuwen is de ROK VOOR MANNEN helaas in onbruik geraakt in onze cultuur maar er is geen enkele reden om aan te nemen dat dit zo moet blijven. Het is ons volste recht om dit kledingstuk terug in te voeren als aanvulling bij de pantalon.
Gebruikersavatar
Kortrokje
Berichten: 497
Lid geworden op: 19 aug 2020 03:48
Locatie: België.

Re: veel mannen in rokken gezien

Bericht door Kortrokje »

Ik draag elke dag een jurk of een rok.. Sinds 7 maart 2019.. Zoals u kan zien op mijn profiel... Ik draag niks anders meer . Dan jurken en rokken.. Overal waar ik ga...
Ik ben dat punt voorbij..
Groeten..
Ik hou van rokken en jurken.... En ik draag ze elke dag, sinds vorige zomer (2020) vóóral jurken....7 maart 2019 is voor mij een mijlpaal... Toen ben ik voor de eerste keer naar de winkel geweest in een jeansrok...
Gebruikersavatar
Kortrokje
Berichten: 497
Lid geworden op: 19 aug 2020 03:48
Locatie: België.

Re: veel mannen in rokken gezien

Bericht door Kortrokje »

Kortrokje schreef: 31 aug 2022 00:02 Rokwens,Ik draag elke dag een jurk of een rok.. Sinds 7 maart 2019.. Zoals u kan zien op mijn profiel... Ik draag niks anders meer . Dan jurken en rokken.. Overal waar ik ga...
Ik ben dat punt voorbij..
Groeten..
Ik hou van rokken en jurken.... En ik draag ze elke dag, sinds vorige zomer (2020) vóóral jurken....7 maart 2019 is voor mij een mijlpaal... Toen ben ik voor de eerste keer naar de winkel geweest in een jeansrok...
1Mandine
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 sep 2022 21:19

Re: veel mannen in rokken gezien

Bericht door 1Mandine »

Tegenwoordig moeten we vrij zijn om te dragen wat we willen en vooral vrij van de blik van anderen :)
Zelf draag ik kettingen en juwelen die ik zelf maak en ik ben er blij mee, ik ben helemaal voldaan! Ik draag momenteel een koppel sieraden en ik ben blij dat ik het elke dag met mijn geliefde kan dragen :)
Laatst gewijzigd door 1Mandine op 26 okt 2022 14:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Kortrokje
Berichten: 497
Lid geworden op: 19 aug 2020 03:48
Locatie: België.

Re: veel mannen in rokken gezien

Bericht door Kortrokje »

1Mandine schreef: 27 sep 2022 21:21 Tegenwoordig moeten we vrij zijn om te dragen wat we willen en vooral vrij van de blik van anderen :)
Zelf draag ik kettingen en juwelen die ik zelf maak en ik ben er blij mee, ik ben helemaal voldaan!
Dat zeg jij helemaal goed Mandine...
Ik persoonlijk hou geen rekening met de mening van anderen, wat mijn kleding betreft... Men denkt maar, men zegt maar... Laat mij totaal koud..
Groeten
Ik hou van rokken en jurken.... En ik draag ze elke dag, sinds vorige zomer (2020) vóóral jurken....7 maart 2019 is voor mij een mijlpaal... Toen ben ik voor de eerste keer naar de winkel geweest in een jeansrok...
Gebruikersavatar
Kortrokje
Berichten: 497
Lid geworden op: 19 aug 2020 03:48
Locatie: België.

Re: veel mannen in rokken gezien

Bericht door Kortrokje »

Kortrokje schreef: 28 sep 2022 11:45
1Mandine schreef: 27 sep 2022 21:21 Tegenwoordig moeten we vrij zijn om te dragen wat we willen en vooral vrij van de blik van anderen :)
Zelf draag ik kettingen en juwelen die ik zelf maak en ik ben er blij mee, ik ben helemaal voldaan!
Dat zeg jij helemaal goed 1 Mandine...
Ik persoonlijk hou geen rekening met de mening van anderen, wat mijn kleding betreft... Men denkt maar, men zegt maar... Laat mij totaal koud..
Groeten
Ik hou van rokken en jurken.... En ik draag ze elke dag, sinds vorige zomer (2020) vóóral jurken....7 maart 2019 is voor mij een mijlpaal... Toen ben ik voor de eerste keer naar de winkel geweest in een jeansrok...
Plaats reactie