Hoge laarzen

Wat vind je van het dragen van laarzen in combinatie met je rok
rnhls
Berichten: 14
Lid geworden op: 07 feb 2010 19:19

Re: Hoge laarzen

Bericht door rnhls »

Mooie overknee laarzen! Ik zie op de website van vanHaren dat deze laarzen niet in grote maten verkrijgbaar zijn. Dat is jammer. Zelf heb ik 2 jaar geleden bij vanHaren overkneelaarzen gekocht met een blokhak. Deze komen ondanks mijn lengte echt ruim boven de knie. Ik moet een korte(re) rok erbij dragen, want anders valt de rok over de laarzen heen. Mijn meeste rokken zijn tot net boven de knie.
Laatst gewijzigd door rnhls op 05 dec 2023 16:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Camille
Berichten: 57
Lid geworden op: 20 aug 2022 14:39

Re: Hoge laarzen

Bericht door Camille »

Hoe heb je dat aangepakt dat kopen van die laarzen?
Heb het zelf moeilijk om te schoppen.
Enkel al 2 lingerie setjes in de winkel gekocht
Maar vind het altijd moeilijk om bij de dames kleding rustig te schoppen
rnhls
Berichten: 14
Lid geworden op: 07 feb 2010 19:19

Re: Hoge laarzen

Bericht door rnhls »

Camille schreef: 24 feb 2023 19:22 Hoe heb je dat aangepakt dat kopen van die laarzen?
Maar vind het altijd moeilijk om bij de dames kleding rustig te schoppen
Ik koop al 25 jaar dameskleding en schoenen in winkels. Ik heb echt nooit iets vervelends meegemaakt. Ik wordt altijd vriendelijk geholpen.
Deze laarzen heb ik bij vanHaren gekocht. Gewoon ter plekke gepast. De verkoper vroeg nog of ik hulp nodig had. Ik vroeg of hij de bovenkant niet wat te ruim vond zetten. Hij gaf aan dat bij zijn vriendin er ook ruimte aan de bovenkant zat en die had volgens hem dikkere bovenbenen dan ik. Bij het afrekenen gaf hij tips over het onderhoud en wenste hij mij nog veel plezier ermee.

Zeker schoenenwinkels die grotere damesmaten verkopen zijn mannelijke klanten gewend. En iedere klant telt.

Ik denk dat de medeforumleden kunnen bevestigen dat je rustig dameskleding en schoenen in winkels kunt uitzoeken, passen en kopen.

Ik was een keer bij Promiss op zoek naar een leren rok. De verkoopster vroeg of ze me kon helpen. Ik gaf aan dat ik een leren rok op de website had gezien. Zij liep naar het rek waar de leren rok hing. Om welke maat gaat het? Maat 38 denk ik. Zij zoeken en liet me maat 38 zien. Zal ik er eentje aantrekken zodat u kunt zien hoe de rok staat? Eh, de rok is voor mezelf, dus ik zou graag zelf willen passen. Oh, maar dat is geen probleem. Hier kunt u de rok rustig passen. Ik hoor wel of u hulp nodig heeft. Daarna vroeg ze of de rok goed paste en ik liet haar het resultaat zien. Volgens haar was de maat goed. Er kwam nog een andere verkoopster bij en die keurde de maat ook goed. Ze vroeg nog of ik er een blouse of trui bij wilde. Ze heeft nog wat dingen uitgezocht, maar dat was niet mijn smaak, dus alleen de rok gekocht. Kortom, ik ging zeer tevreden met mijn nieuwe aanschaf de winkel uit. Later heb ik daar ook nog een spijkerrok gekocht.
Camille
Berichten: 57
Lid geworden op: 20 aug 2022 14:39

Re: Hoge laarzen

Bericht door Camille »

Dan ben je als vrouw gekleed of niet?
rnhls
Berichten: 14
Lid geworden op: 07 feb 2010 19:19

Re: Hoge laarzen

Bericht door rnhls »

Camille schreef: 25 feb 2023 08:40 Dan ben je als vrouw gekleed of niet?
Nee hoor, gewoon als man. Meestal in herenkleding, soms in een rok met damesschoenen erbij. Ik heb ook nooit geprobeerd er als vrouw uit te zien. Ik word in de winkels dan ook met meneer aangesproken ... :-)
Camille
Berichten: 57
Lid geworden op: 20 aug 2022 14:39

Re: Hoge laarzen

Bericht door Camille »

Moet het dus gewoon doen
Gebruikersavatar
Rik
Berichten: 348
Lid geworden op: 10 aug 2019 20:18
Locatie: Belgenland

Re: Hoge laarzen

Bericht door Rik »

rnhls schreef: 25 feb 2023 11:19
Camille schreef: 25 feb 2023 08:40
Dan ben je als vrouw gekleed of niet?
Nee hoor, gewoon als man. Meestal in herenkleding, soms in een rok met damesschoenen erbij. Ik heb ook nooit geprobeerd er als vrouw uit te zien. Ik word in de winkels dan ook met meneer aangesproken ... :-)
Net als ik dus, altijd als man in herenkleding naar buiten maar dan wel meestal in rok en met korte herenlaarsjes met rits of stevige stapschoenen. Geen ambitie om als vrouw gekleed naar buiten te gaan, zal niet gebeuren :)
Na vele jaren stiekem nu eindelijk ook dagelijks thuis bij de vrouw in rok(je), zelden nog broek of shorts.
Als de vrouwen meestal in broeken lopen is het aan de mannen toegestaan om in rokken te lopen.
rnhls
Berichten: 14
Lid geworden op: 07 feb 2010 19:19

Re: Hoge laarzen

Bericht door rnhls »

Camille schreef: 25 feb 2023 11:32 Moet het dus gewoon doen
Inderdaad. Doe gewoon alsof het de normaalste zaak van de wereld is (dat is het ook) en dan zullen personeel en winkelend publiek het ook de normaalste zaak van de wereld vinden.

In het begin is het vast even spannend, maar dat went gelukkig snel. Succes!
jaguar
Berichten: 157
Lid geworden op: 14 mar 2021 07:28

Re: Hoge laarzen

Bericht door jaguar »

Ik doe het zo: ik winkel niet meteen in de buurt.
Als ik pumps ga shoppen (voor alle duidelijkheid: ik draag meestal wel mannenschoenen) ga ik steeds naar dezelfde winkel op zo'n 30 km van huis.
Ik heb al een hele goede band opgebouwd met de winkeldame (de eigenares) van de winkel en het weerzien is steeds hartelijk.
Bij kopje koffie toont ze mij de nieuwe dingen waarvan ze weet dat deze mijn smaak zijn. Ik kan er ongestoord passen en het is geen enkel probleem als ik niets koop.
Ik doe dat wel steeds in een jurk en ik krijg daar van haar steevast welgemeende en warme complimenten voor :)
Nu en dan neemt ze een foto zodat ik de pumps later thuis op het gemak nog eens kan bekijken om eventueel bij een later bezoek alsnog aan te schaffen.
Geloof het of niet maar is echt waar: ik paste er kort voor Nieuwjaar hoge feestelijke pumps en ze gebruikte deze foto (weliswaar enkel mijn benen :D ) om op haar facebook pagina te zetten. :lol: :lol: :lol:
Plaats reactie