outfit van de dag

Ervaringen met rok dragen in het openbaar
jaguar
Berichten: 164
Lid geworden op: 14 mar 2021 07:28

Re: outfit van de dag

Bericht door jaguar »

Vandaag twee verschillende outfits gedragen.

Deze voormiddag in kort luchtig kleedje (is eigenlijk een longshirt) wandeling door de stad gemaakt.
grijs kleedje.jpg
Paar dames die wat langer keken dan normaal :lol: op luchige toon aangesproken :
"ja mevrouw, ik heb maar dit aan en zelfs dat is nog te warm "
Ik kreeg overal een volmondig 'ja' te horen. 'het is wel de moeite vandaag'.
Ik had net de mevrouw op de achtergrond ook aangesproken en zag op deze foto dat ze me nog steeds nakeek toen ik de foto nam :lol:

In de namiddag wou ik hetzelfde kleedje aandoen maar gezien de wind opkwam vond ik het raadzamer mijn luchtig kleedje te ruilen voor een topje en een strakke rok.
Weer geen enkele opmerking gekregen en heb nochtans op een terras fris pintje gedronken waar toch paar mensen aanwezig waren.
grijs rokje.jpg
Gebruikersavatar
Corpas
Berichten: 35
Lid geworden op: 24 mei 2022 20:26

Re: outfit van de dag

Bericht door Corpas »

marpie schreef: 04 mei 2023 12:14
Rik schreef: 02 mei 2023 13:09
Alex schreef: 02 mei 2023 07:21 Dit is mijn outfit van de dag.
Een spijkerrokje is eigenlijk wel mijn favoriet. Er reageert echt zelden iemand op wanneer ik zoiets draag (ik heb inmiddels een stuk of 5 spijkerrokken). Zeker niet met sneakers.
Dus mocht iemand hier nog twijfelen: koop een spijkerrokje, trek het aan en geniet. Een rok draagt zo fijn!
Ik schat dat ik momenteel een 45-tal rokken heb. Zo'n 20-tal zijn spijkerrokken, lang, kort, middellang, in blauw, bruin, zwart... niemand die reageert op een spijkerrok. Lijkt ook het meest op een pantalon of short die niet samen genaaid is tussen de benen hé :D Dagelijkse outfit dus ;)
Inderdaad, ik heb ook wel een paar jeansrokken. Wel geen 20 hoor !! :lol:
Is zeer interessant om te gaan wandelen vind ik omdat daar zakken inzitten. Handig voor autosleutels en telefoon.
De meeste rokken hebben dat niet omdat vrouwen nu eenmaal een handtas dragen hé... :(
Een kort spijkerrokje is inderdaad fantastisch: voelt heerlijk vrij als ieder rokje, waait niet op, ziet er strak en elegant uit, is praktisch met zakken en is vrijwel volledig geaccepteerd voor mannen. Laatst een weekend doorgebracht in Londen met alleen een spijkerrokje bij mij, ook net over geschreven in dit forum!
Ik heb nu een stuk of vijf spijkerrokjes, de meeste echte minirokjes, een stuk of vijf korte sportrokjes met veel dunnere stof en wat langere rokjes. Ook omdat ik het fijn vind geen ondergoed te dragen bij een rokje zijn de spijkerrokjes wel het vaakst mijn outfit. Korte broeken vind ik ondingen die ik eigenlijk niet meer wil dragen.
Voor mij liefst korte sportieve rokjes met een split.
Of stevige denim minirokjes.
Voelt heerlijk vrij maar dan wel zonder ondergoed.
Ook veel op blote voeten of mini-teenslippers met zilveren teenringen.
Draag rokjes gewoon overal in mijn vrije tijd.
jaguar
Berichten: 164
Lid geworden op: 14 mar 2021 07:28

Re: outfit van de dag

Bericht door jaguar »

Gisteravond nog ferme wandeling gemaakt. Na de hitte prima wandelweertje.
Was zelfs al iets te fris voor het jurkje zonder mouwen, vandaar dat ik toch een licht truitje onder had.

Ik was het eerst niet van plan maar na kort gesprek met een dame op een bankje toch gevraagd om een foto te nemen.

Was heel vriendelijk maar geen woord over mijn outfit hahaha !
Jurkje was nochtans niet al te lang maar wel heerlijk om te dragen, ik hou wel van het zwierig effect om de benen.
Ik weet niet of dat zo overkomt op de 'actiefoto' maar ik kan het iedereen aanraden ;)

Ik denk dat ik beter mijn shorts wegschenk aan de kringwinkel :lol:
grijs kleedje 2.1.jpg
grijs kleedje 2.2.jpg
Gebruikersavatar
Corpas
Berichten: 35
Lid geworden op: 24 mei 2022 20:26

Re: outfit van de dag

Bericht door Corpas »

marpie schreef: 18 jun 2023 08:03 Ik denk dat ik beter mijn shorts wegschenk aan de kringwinkel :lol:
Helemaal mee eens! Shorts ofwel korte broeken zijn onlogische, onprettige ondingen. Als het te warm is voor een lange broek heb je die mini-broekspijpen en een compleet kruis helemaal niet meer nodig. Het voelt veel beter en vrijer als je gewoon een kort rokje draagt. Bovendien staat dat vlot en elegant en is veel praktischer. Dat geldt allemaal vooral voor mannen. Dus inderdaad, weggeven die shorts!
Voor mij liefst korte sportieve rokjes met een split.
Of stevige denim minirokjes.
Voelt heerlijk vrij maar dan wel zonder ondergoed.
Ook veel op blote voeten of mini-teenslippers met zilveren teenringen.
Draag rokjes gewoon overal in mijn vrije tijd.
Gebruikersavatar
Kortrokje
Berichten: 524
Lid geworden op: 19 aug 2020 03:48
Locatie: België.

Re: outfit van de dag

Bericht door Kortrokje »

Mijn rok vandaag thuis.. Dit is een oudere rok, een rok met elastische tailleband en een split achteraan...Deze rok heeft geen zakken.. dus enkel thuis draag ik die..
Mijn rok vandaag
Mijn rok vandaag
Resizer_16871803210561.jpg (51.68 KiB) 2852 keer bekeken
Bijlagen
Rok vandaag
Rok vandaag
Rok vandaag
Rok vandaag
Resizer_16871803882271.jpg (49.19 KiB) 2852 keer bekeken
Ik hou van rokken en jurken.... En ik draag ze elke dag, sinds vorige zomer (2020) vóóral jurken....7 maart 2019 is voor mij een mijlpaal... Toen ben ik voor de eerste keer naar de winkel geweest in een jeansrok...
Magnifique1
Berichten: 45
Lid geworden op: 28 jan 2023 22:12

Re: outfit van de dag

Bericht door Magnifique1 »

Mooie outfits weer.
Gebruikersavatar
Corpas
Berichten: 35
Lid geworden op: 24 mei 2022 20:26

Re: outfit van de dag

Bericht door Corpas »

Magnifique1 schreef: 11 jun 2023 15:05 Met 32 graden is een rokje heerlijk. Adidas unisex rok en Gabor schoenen.
Rokjes zijn echt fantastisch in de zomer, korte broeken zijn onprettige ondingen. Leuk zo'n Adidas unisex rokje, toch wel een doorbraak, ook in dit forum al besproken. Vlot en elegant
Voor mij liefst korte sportieve rokjes met een split.
Of stevige denim minirokjes.
Voelt heerlijk vrij maar dan wel zonder ondergoed.
Ook veel op blote voeten of mini-teenslippers met zilveren teenringen.
Draag rokjes gewoon overal in mijn vrije tijd.
Gebruikersavatar
Alex
Berichten: 217
Lid geworden op: 28 sep 2013 15:45

Re: outfit van de dag

Bericht door Alex »

Outfit gisteren. Ondanks de warmte toch een transparante panty (Falke Pure Matt), ik ben nu eenmaal een panty liefhebber wat ooit de aanleiding was om rokken en jurken te gaan dragen….
Wat een genot hoe dat glanst in de zon!

Ballerina’: Gabor maat 9,5 (G wijdte)
Rokje: McGregor
Off topic: ik draag hier ook oorringen van 2 cm. Mijn andere ‘fetisj’; tijdens covid heb ik mijn oren gepierced. Had ik jaren eerder moeten doen.
Bijlagen
image0.jpeg
Laatst gewijzigd door Alex op 16 aug 2023 01:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Bij mij begon het ooit met een panty. En hoe komt een panty het mooist tot zijn recht? Onder een rok of jurk! Zo is de liefde voor rokken en jurken ontstaan. Ik draag dus altijd een panty of kousen onder een rok of jurk…
DiKo
Berichten: 147
Lid geworden op: 29 aug 2017 08:10

Re: outfit van de dag

Bericht door DiKo »

Mooie outfit Alex.
De dunne panty glanst inderdaad erg mooi in de zon. Ik draag ook best graag een panty, maar met deze temperaturen vind ik het te warm. en draag daarom nu ook een heel kort rokje
Ik ga nu lekker naar buiten met een kopje koffie de krant lezen.
Gebruikersavatar
Rik
Berichten: 353
Lid geworden op: 10 aug 2019 20:18
Locatie: Belgenland

Re: outfit van de dag

Bericht door Rik »

Leuke jurk gescoord (merk Ishi), zeer luchtig en met meegeleverde onderjurk. Gisteren en vandaag thuis van genieten. Buitenshuis draag ik met veel zelfvertrouwen meestal rokken en ga als "man in rok" door het leven. Met een jurk naar buiten is een brug te ver, zou in mijn multiculturele omgeving ook voor controverse zorgen :? Binnenshuis is het safe. Onder de jurk een body van Primadonna. Geen extra padding in de c cup, puur natuur... 8-)
schein2.jpg
Na vele jaren stiekem nu eindelijk ook dagelijks thuis bij de vrouw in rok(je), zelden nog broek of shorts.
Als de vrouwen meestal in broeken lopen is het aan de mannen toegestaan om in rokken te lopen.
Plaats reactie