outfit van de dag

Ervaringen met rok dragen in het openbaar
Gebruikersavatar
Rik
Berichten: 353
Lid geworden op: 10 aug 2019 20:18
Locatie: Belgenland

Re: outfit van de dag

Bericht door Rik »

Vandaag een geruite rok onder een gehaakte top. Er zal wel een jasje over moeten om buitenshuis te gaan en misschien ook een legging, we zien wel.
rokruit.jpg
Na vele jaren stiekem nu eindelijk ook dagelijks thuis bij de vrouw in rok(je), zelden nog broek of shorts.
Als de vrouwen meestal in broeken lopen is het aan de mannen toegestaan om in rokken te lopen.
Gebruikersavatar
Kortrokje
Berichten: 526
Lid geworden op: 19 aug 2020 03:48
Locatie: België.

Re: outfit van de dag

Bericht door Kortrokje »

Rik schreef: 17 nov 2023 10:09 Vandaag een geruite rok onder een gehaakte top. Er zal wel een jasje over moeten om buitenshuis te gaan en misschien ook een legging, we zien wel.

rokruit.jpg
mooie rok Rik .. Ook één zonder zakken blijkbaar.. Maar ja t is een mooie... Ik draag al een paar dagen een jurk en die is ook zonder zakken, maar ik zie die jurk graag, dus...
Ik hou van rokken en jurken.... En ik draag ze elke dag, sinds vorige zomer (2020) vóóral jurken....7 maart 2019 is voor mij een mijlpaal... Toen ben ik voor de eerste keer naar de winkel geweest in een jeansrok...
Gebruikersavatar
Rik
Berichten: 353
Lid geworden op: 10 aug 2019 20:18
Locatie: Belgenland

Re: outfit van de dag

Bericht door Rik »

Kortrokje schreef: 17 nov 2023 13:56
Rik schreef: 17 nov 2023 10:09 Vandaag een geruite rok onder een gehaakte top. Er zal wel een jasje over moeten om buitenshuis te gaan en misschien ook een legging, we zien wel.

rokruit.jpg
mooie rok Rik .. Ook één zonder zakken blijkbaar.. Maar ja t is een mooie... Ik draag al een paar dagen een jurk en die is ook zonder zakken, maar ik zie die jurk graag, dus...
Ik heb veel rokken zonder zakken maar dat is geen probleem. Vaak komt er een jasje of cardigan over om weg te gaan en daar zijn zakken in. In een rok of broeg stop ik toch nooit meer dan een zakdoek, alle andere zaken in je zakken puilen uit, zitten niet handig of vallen er uit. Portefeuille en mobieltje zitten altijd in een cross shoulder tas.
Als het wat sportiever moet dan heb ik tal van denim rokken kort en middellang met zakken, ook daar komt enkel een zakdoek in. Hueptasjes zijn ook handig ;)
Na vele jaren stiekem nu eindelijk ook dagelijks thuis bij de vrouw in rok(je), zelden nog broek of shorts.
Als de vrouwen meestal in broeken lopen is het aan de mannen toegestaan om in rokken te lopen.
Gebruikersavatar
Kortrokje
Berichten: 526
Lid geworden op: 19 aug 2020 03:48
Locatie: België.

Re: outfit van de dag

Bericht door Kortrokje »

Rik schreef: 17 nov 2023 17:00
Kortrokje schreef: 17 nov 2023 13:56
Rik schreef: 17 nov 2023 10:09 Vandaag een geruite rok onder een gehaakte top. Er zal wel een jasje over moeten om buitenshuis te gaan en misschien ook een legging, we zien wel.

rokruit.jpg
mooie rok Rik .. Ook één zonder zakken blijkbaar.. Maar ja t is een mooie... Ik draag al een paar dagen een jurk en die is ook zonder zakken, maar ik zie die jurk graag, dus...
Ik heb veel rokken zonder zakken maar dat is geen probleem. Vaak komt er een jasje of cardigan over om weg te gaan en daar zijn zakken in. In een rok of broeg stop ik toch nooit meer dan een zakdoek, alle andere zaken in je zakken puilen uit, zitten niet handig of vallen er uit. Portefeuille en mobieltje zitten altijd in een cross shoulder tas.
Als het wat sportiever moet dan heb ik tal van denim rokken kort en middellang met zakken, ook daar komt enkel een zakdoek in. Hueptasjes zijn ook handig ;)
Ja ik ben er niet gek op, ik heb handtassen, maar ik kan er mij niet toe bewegen om ze te gebruiken. Waarom? Bvb ik moet mijn sleutel kunnen "voelen" .. Ik moet van tijd tot tijd eens kunnen zeggen in mijn eigen, ja ok, hij zit nog in mijn zak . Ja héél uitzonderlijk draag ik wel eens een jurk buitenshuis zonder zakken, dan zoek ik wel een andere oplossing.. Zoals bvb zo een keylanyard rond mijn hals...
Ik hou van rokken en jurken.... En ik draag ze elke dag, sinds vorige zomer (2020) vóóral jurken....7 maart 2019 is voor mij een mijlpaal... Toen ben ik voor de eerste keer naar de winkel geweest in een jeansrok...
Gebruikersavatar
Rik
Berichten: 353
Lid geworden op: 10 aug 2019 20:18
Locatie: Belgenland

Re: outfit van de dag

Bericht door Rik »

Kortrokje schreef: 19 nov 2023 00:30 .... ik moet mijn sleutel kunnen "voelen" .. Ik moet van tijd tot tijd eens kunnen zeggen in mijn eigen, ja ok, hij zit nog in mijn zak .
Mijn ervaring met zaken in zakken stoppen is dat :
1. het niet mooi oogt als er van alles uitpuilt aan beide kanten van rok, broek, jurk
2. je lelijke slijtplekken hebt als je vaak dezelfde zaken in dezelfde zakken steekt
3. je niet wil vallen op je heup als er een stuk metaal (vb sleutel) in je zak steekt :o zeeeeeer pijnlijk !!!
4. je doorgaans naast een sleutel ook nog een mobieltje, geldbeugel, bril... bij je hebt en dat kan nooit allemaal in je zakken :o
Een kleine crossbody tas diagonaal over de schouder is toch o zo handig ;) keuze genoeg:
https://www.temu.com/search_result.html ... q5u79dhpa9
Na vele jaren stiekem nu eindelijk ook dagelijks thuis bij de vrouw in rok(je), zelden nog broek of shorts.
Als de vrouwen meestal in broeken lopen is het aan de mannen toegestaan om in rokken te lopen.
Camille
Berichten: 57
Lid geworden op: 20 aug 2022 14:39

Re: outfit van de dag

Bericht door Camille »

Waarom geen dames sacoche?
Gebruikersavatar
Kortrokje
Berichten: 526
Lid geworden op: 19 aug 2020 03:48
Locatie: België.

Re: outfit van de dag

Bericht door Kortrokje »

Camille schreef: 20 nov 2023 15:01 Waarom geen dames sacoche?
Ja die heb ik hoor... Maar ja ik heb iets met die gewoonte van te willen voelen naar mijn sleutel die in mijn zak zit...😉
Laatst gewijzigd door Kortrokje op 21 nov 2023 14:12, 2 keer totaal gewijzigd.
Ik hou van rokken en jurken.... En ik draag ze elke dag, sinds vorige zomer (2020) vóóral jurken....7 maart 2019 is voor mij een mijlpaal... Toen ben ik voor de eerste keer naar de winkel geweest in een jeansrok...
Gebruikersavatar
Kortrokje
Berichten: 526
Lid geworden op: 19 aug 2020 03:48
Locatie: België.

Re: outfit van de dag

Bericht door Kortrokje »

Rik schreef: 20 nov 2023 13:26
Kortrokje schreef: 19 nov 2023 00:30 .... ik moet mijn sleutel kunnen "voelen" .. Ik moet van tijd tot tijd eens kunnen zeggen in mijn eigen, ja ok, hij zit nog in mijn zak .
Mijn ervaring met zaken in zakken stoppen is dat :
1. het niet mooi oogt als er van alles uitpuilt aan beide kanten van rok, broek, jurk
2. je lelijke slijtplekken hebt als je vaak dezelfde zaken in dezelfde zakken steekt
3. je niet wil vallen op je heup als er een stuk metaal (vb sleutel) in je zak steekt :o zeeeeeer pijnlijk !!!
4. je doorgaans naast een sleutel ook nog een mobieltje, geldbeugel, bril... bij je hebt en dat kan nooit allemaal in je zakken :o
Een kleine crossbody tas diagonaal over de schouder is toch o zo handig ;) keuze genoeg:
https://www.temu.com/search_result.html ... q5u79dhpa9
Ja mooi ben ik sowieso niet, en daar gaat het bij mij ook niet om... Ja t is een gewoonte.. Simpel.. Trouwens 1 sleutel puilt nu ook niet echt uit in een zak hé...t is enkel die sleutel hé...😉
Ik hou van rokken en jurken.... En ik draag ze elke dag, sinds vorige zomer (2020) vóóral jurken....7 maart 2019 is voor mij een mijlpaal... Toen ben ik voor de eerste keer naar de winkel geweest in een jeansrok...
Camille
Berichten: 57
Lid geworden op: 20 aug 2022 14:39

Re: outfit van de dag

Bericht door Camille »

Laat iedereen eens doen wat hij wilt. Zo zagen
Gebruikersavatar
Kortrokje
Berichten: 526
Lid geworden op: 19 aug 2020 03:48
Locatie: België.

Re: outfit van de dag

Bericht door Kortrokje »

Camille schreef: 22 nov 2023 09:47 Laat iedereen eens doen wat hij wilt. Zo zagen
Iedereen doet wat hij wil hé Camille, dit is een forum waar men reacties kan zetten, da's niet zagen hé... Men is ook niet "verplicht" om dit allemaal te lezen hé .. Men doet wat men wil zoals u zegt ..
Ik hou van rokken en jurken.... En ik draag ze elke dag, sinds vorige zomer (2020) vóóral jurken....7 maart 2019 is voor mij een mijlpaal... Toen ben ik voor de eerste keer naar de winkel geweest in een jeansrok...
Plaats reactie