Panty zakt af

Algemene ervaringen met het rok dragen
Gebruikersavatar
Rik
Berichten: 353
Lid geworden op: 10 aug 2019 20:18
Locatie: Belgenland

Re: Panty zakt af

Bericht door Rik »

RokkenRob schreef: 23 dec 2023 11:20
Daantje schreef: 29 nov 2023 17:11 Ik daag de laatste tijd een panty onder me rok maar ze zakken allemaal af.... wie heeft de gouden tip!
Ben begonnen met de maat volgens de maattabel, al gauw bleek dat dit voor mij te groot was.
Dus dezelfde panty in een maat kleiner besteld en het blijkt dat ik panty's moet hebben die 2 maten kleiner zijn.
Ik ben 188cm en weeg zo'n 89kg.
Volgens de maattabel moet ik 48-50 hebben, maar heb maat 42 en nu ligt het aan het merk, want de één heb ik de maat 40-42 en van een ander merk moet ik maat 42-44 hebben, daarnaast zijn er merken die maar een paar maatvoeringen hanteren en dat moet ik maat L/XL (40-44) hebben.

Rob
Hoi Rob, ik denk dat de lengte van de benen ook belangrijk is Ik ben ook 185cm en weeg 95kg maar ik heb lange benen tegenover mijn bovenlichaam. Ik moet dus altijd 48-50 nemen anders zit de panty 7 tot 10cm onder mijn kruis :o
Na vele jaren stiekem nu eindelijk ook dagelijks thuis bij de vrouw in rok(je), zelden nog broek of shorts.
Als de vrouwen meestal in broeken lopen is het aan de mannen toegestaan om in rokken te lopen.
Gebruikersavatar
RokkenRob
Berichten: 374
Lid geworden op: 05 aug 2017 13:46
Locatie: Kollumerzwaag

Re: Panty zakt af

Bericht door RokkenRob »

Rik,

Mijn beenlengte is 86cm, maar draag toch maar maat 42-44.
Maar er is, in mijn beleving, een groot probleem met panty's namelijk:
1. Dat de maten van de diverse merken nogal (kunnen) verschillen.
2. Dat vele panty's gemaakt zijn om in de breedte te rekken en niet in de lengte, tenzij het een 3D geweven panty is.

Panty merken waarmee ik zeer in mijn nopjes ben zijn van: Apollo (vrij goedkope panty en 60 den) en in de duurdere merken: Kunert, Hudson, Falke. Oroblu, Bonnie Doon, Marc Marcs en allemaal in de maat 40-42 of L/XL (40-44).

Het is met panty's net als mensen, ze zijn allemaal verschillend. ;) :mrgreen:

Rob

P.s. Het is een kwestie van merken en maten proberen, totdat je de beste voor jou hebt gevonden.
Leef je eigen leven en de rest is om het even.
Niek
Berichten: 114
Lid geworden op: 24 aug 2021 22:31

Re: Panty zakt af

Bericht door Niek »

Wat je ook kunt doen is de teen openknippen, zodat je er een soort legging van maakt.
elliss
Berichten: 17
Lid geworden op: 26 jun 2015 12:43

Re: Panty zakt af

Bericht door elliss »

Daantje schreef: 29 nov 2023 17:11 Ik daag de laatste tijd een panty onder me rok maar ze zakken allemaal af.... wie heeft de gouden tip!

Hoe kijken jullie naar het dragen van lingerie onder je rok of jurk
Het afzakken van panty's onder m'n rok was ook voor mij een probleem. De oplossing was, ten eerste je panty 'één maatje groter' en een aansluitende boxershort 'één maatje kleiner' bovenop je panty... Succes verzekerd!!!
Je kan beter groot zijn in kleine dingen...
Gebruikersavatar
Rik
Berichten: 353
Lid geworden op: 10 aug 2019 20:18
Locatie: Belgenland

Re: Panty zakt af

Bericht door Rik »

Daantje schreef: 29 nov 2023 17:11 Ik daag de laatste tijd een panty onder me rok maar ze zakken allemaal af.... wie heeft de gouden tip!

-->>>Hoe kijken jullie naar het dragen van lingerie onder je rok of jurk
De vraag van Daan was eigenlijk tweeledig en het valt op dat tot nu toe niemand op zijn tweede vraag ingegaan is.
Kan zijn dat daar een zekere schroom is om openbaar te maken of men al dan niet lingerie draagt. Iedereen is uiteraard vrij om te dragen wat hij wil en al zeker vrij om daar al dan niet voor uit te komen. Daarom misschien een voorzet::
Wat mezelf betreft draag ik regelmatig een bh omdat ik van nature enige borstvorming heb en het gewoon prettig voelt. Een corrigerende slip helpt me bij het verstoppen van een iets te dik buikje (niet overdreven) zodat mijn rokken beter vallen. Omdat zowel bh als slip aan de elastische band soms wel eens knellen of snijden na een hele dag dragen ben ik de laatste jaren al vaak overgestapt op een corrigerende body (gecombineerde bh en slip). Dat voelt een stuk comfortabeler omdat de druk dan verdeeld zit, Geen snijdende banden meer en de maagstreek is meteen ook strak.

In mijn kinderjaren en jeugd vond ik lingerie wel prikkelend en wond het me op maar door dit zo vaak zelf te dragen is het gewoon een onderdeel van mijn kledij geworden en denk ik er zelfs niet meer over na. Ik draag het graag omdat mijn lichaam er dan wat strakker uit ziet. Met mijn 71 lentes begint alles wel een beetje weg te zakken en dan zijn deze "hulpmiddelen" handig om je kledij toch mooi te laten vallen. Doorgaans ziet niemand er wat van omdat het verstopt zit onder de kledij. Er wordt uiteraard geen te lichte kledij over gedragen die zou laten doorschemeren wat er onder zit.
Mocht er toevallig toch iemand iets opmerken dan trek ik me daar niets van aan. Tot nu toe heeft niemand getwijfeld dat ik een echte man man ben die gewoon graag rokken draagt. Ik zou die uitstraling zo willen behouden.

Zo, als er nog iemand wil reageren op vraag 2 van Daan... ;)
Na vele jaren stiekem nu eindelijk ook dagelijks thuis bij de vrouw in rok(je), zelden nog broek of shorts.
Als de vrouwen meestal in broeken lopen is het aan de mannen toegestaan om in rokken te lopen.
Gebruikersavatar
Alex
Berichten: 217
Lid geworden op: 28 sep 2013 15:45

Re: Panty zakt af

Bericht door Alex »

@rik, volgens mij was ik daar wel degelijk op ingegaan?
Bij mij begon het ooit met een panty. En hoe komt een panty het mooist tot zijn recht? Onder een rok of jurk! Zo is de liefde voor rokken en jurken ontstaan. Ik draag dus altijd een panty of kousen onder een rok of jurk…
Nolijntje

Re: Panty zakt af

Bericht door Nolijntje »

Inderdaad Alex een hele mooie outfit heb je daar aan.

En lingerie onder je rok nou waarom niet ziet er nog mooi uit ook, trouwens kousen of panty's onder je rok vind ik best wel sexy staan hoor.
Gebruikersavatar
Alex
Berichten: 217
Lid geworden op: 28 sep 2013 15:45

Re: Panty zakt af

Bericht door Alex »

Nolijntje schreef: 27 jan 2024 22:06 Inderdaad Alex een hele mooie outfit heb je daar aan.

En lingerie onder je rok nou waarom niet ziet er nog mooi uit ook, trouwens kousen of panty's onder je rok vind ik best wel sexy staan hoor.
Dank voor het compliment en helemaal eens, panty’s maar vooral kousen maken het af. Vandaag draag ik nearly-black holdups onder mijn jurk….
Bij mij begon het ooit met een panty. En hoe komt een panty het mooist tot zijn recht? Onder een rok of jurk! Zo is de liefde voor rokken en jurken ontstaan. Ik draag dus altijd een panty of kousen onder een rok of jurk…
Plaats reactie